MotoGP - Philip Island

takter, takter... vad är det i takter som gör människor såå irriterade? två-takts talibaner och 4-takts talibaner

Jag tycker om att min Aprilia RS 250 har 220 hk/liter. Och jag tycker om att min SV1000 har 120 hk/liter

Men Stoner, Alex, Mark var grymma oavsett takter :)))

Vem skulle inte göra det?
 
I Moto2 kanske några noterade att en förare blev svartflaggad och diskad. Letade lite och hittade en video som visar anledningen till att Wayne Maxwell (som debuterade i Moto2) diskades och fick böter på €5.000. Det är Hector Faubel som får ta emot missnöjet.

[YOUTUBE-ID]vdIAm2yWUXs[/YOUTUBE-ID]
 
Riktigt fult gjort av Maxwell. Han lär inte få det lätt att få en styrning i GP nu. Speciellt som han gjorde riktigt korkade uttalanden efteråt där han snackade skit om Faubel istället för att be om ursäkt för sitt beteende, han ska ha sagt att Faubel bara var i GP för att han har pengar och inte borde fått köra etc.
 
Såg ut som han sprang fram och började puckla på Faubel medan han fortfarande låg i det närmaste livlös, inga pluspoäng för sånt!
Fast han ångrar sig om det nu spelar någon roll
http://www.waynemaxwell.com.au/
 
första och sista gången vi ser honom dessbättre, sopa!
 
Last edited:
...Wayne Maxwell (som debuterade i Moto2) diskades och fick böter på €5.000.
Men herregud! En GP-huligan! Springer fram och slår en annan förare som ligger ner. Det var nog det värsta jag har sett. Bort med honom!!

Stämmer det verkligen att Kevin Schwantz kommenterade det såhär:

”it's great to see a rider actually be so disappointed instead of just walking away like most do...”
 

Bifogat

  • WayneMaxwellGasHonda-3.jpg
    WayneMaxwellGasHonda-3.jpg
    57.8 KB · Visningar: 49
takter, takter... vad är det i takter som gör människor såå irriterade? två-takts talibaner och 4-takts talibaner

Jag tycker om att min Aprilia RS 250 har 220 hk/liter. Och jag tycker om att min SV1000 har 120 hk/liter

Men Stoner, Alex, Mark var grymma oavsett takter :)))

Vem skulle inte göra det?

Teknikfientliga har problem med motorer som tänder på varje cykel :D
 
Stämmer det verkligen att Kevin Schwantz kommenterade det såhär:
”it's great to see a rider actually be so disappointed instead of just walking away like most do...”
Han säger mycket konstigt för att bli citerad så det skulle inte förvåna.
En ikon i gruppen "Det var bättre förr".

Teknikfientliga har problem med motorer som tänder på varje cykel :D
:foliehatt
 
Last edited:
Schwantz var iofs jävligt mycket bättre. :D
Fast jag håller med om att han säger en del knasiga saker.
 
Intervju med Stoner efter PI.

There's a lot of talk going around that you switch the electronics off at Philip Island. You always use less electronics than most of the other riders, so can you explain exactly what did happen?

No, we definitely didn't switch them off. I mean, if I switched them off, my electronics guy would have an absolute heart attack! He wouldn't let me do it. So, no, we didn't switch them off, but we always have them at quite a low level, anyway, so we just turned them down. In the race I really had to take it easy, because we knew that tire consumption and fuel consumption is an issue, so I wasn't able to really push as much as I wanted to. We knew we had some reserve anyway, you know. We spent that whole race just being, just preserving basically, preserving tires, make sure I didn't make any mistakes, and preserving fuel.

The other question is, it seems like you are sliding both tires during the race, especially going over the Lukey Heights and down into MG. Is this still the most efficient way to actually slide the front up over there?

Basically, it is just because it goes uphill so steep and then it just flattens out really quickly, so basically it just carries you over to the right. A lot of people will back it off as you're coming over that section and keep it, but it has never been dangerous to me. It has always just flowed over there.

Right. And is it because of the flow of that corner that you can sort of push wide and then put it in the right place for MG?

MG, if you are going from the outside to the inside, there is a bump anyway. So for me, I go out and make sure I stay on the inside of the track and turn it in.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top