MotoGP Philip Island.

oFFkeFF skrev:
2464054 Ja, årets säsong har man kunnat leda VM på en hög 2-4 fjärdeplatser.
Vanligtvis behöver man vinna lite fler race för att leda VM, samt ha lite mer talang än Hayden. Mycket är tur för Hayden i år, samt mer otur för andra.
När ska det gå upp för dig?
Det är första säsongen i år som Hayden iaf visar lite kämpaanda, han har gjort ett par riktigt snygga race i år. Världsbäst? Nej. Kan han bli världsmästare i år? Ja, det kan han.
Trots allt har han ännu inte passerat Biaggi/Mamola i antalet pallplatser/vinster, som också var "eviga" tvåor..
....då....förr....brukade.....Skägget.....tvåtakt......trumbromsar.....bättre förr....

Sist jag kollade är det vad du presterar i nutiden, över en hel säsong, som räknas.

Vad är det d'Antin står och ber till gud om?
Det finns visserligen mycket att önska i hans team.

Bifogat

• Louis.jpg
    Louis.jpg
    7.3 KB · Visningar: 367
Hayden har mer eller mindre medgett att han varit darrig på sistone
och att han måste fokusera på racen istället för titeln.

Gustav O skrev:
2461509 Är det Rupert Murdochs son som sitter bakpå?

Lachlan Murdoch var det ja som åkte med där bak. Hans fru köpte en åktur med Mamola till honnom på hans 35-årsdag.:)

aRWe skrev:
2464035 12. Gibernau
13. Capirossi

Körde dom kanske inte på kvaldäck därav det medelgoda kvalresultat?:confused:

Duccen hade väl problem med för mkt effekt så kvaldäcken brann upp mer eller mindre. Racetempot är jämnare och framförallt högre än Haydens.

valmers skrev:
2464063 ....då....förr....brukade.....Skägget.....tvåtakt......trumbromsar.....bättre förr....

Sist jag kollade är det vad du presterar i nutiden, över en hel säsong, som räknas.

Säsongen är inte över ännu.
En världsmästare som knappt vinner race på egen hand imponerar inte på mig, även om de skulle vinna över en hel säsong. Oavsett om det var i dåtid eller i framtiden. Skulle Hayden repa fram 2-4 vinster nu på raken, ja då kommer jag nog ändra åsikt om honom. Då visar han att han är en kille med psyke, fart och vinnarinstinkt.
Ser det dock som ganska osannolikt.
Vart du får "bättre förr" ifrån vetifan. Bara att Hayden inte är med på topp-10 listan över flest pallplatser. Något som Mamola/Biaggi lyckats med, trots att de inte vunnit VM.

oFFkeFF skrev:
2464420...att Hayden inte är med på topp-10 listan över flest pallplatser. Något som Mamola/Biaggi lyckats med, trots att de inte vunnit VM.
Äh, en förare är inte bättre än sitt sista race vet du väl...

:rolleyes: :dummer

Honda forever skrev:
2464047 Njaa, personligen tycker jag väl inte att det är STORT misslyckande om inte han slår den store "Guden" Rossi.
Sen så tror jag att det är många, många fler som förväntar sig att Rossi ska fixa hem titeln i år också.
Misslyckandet skulle inte ha med Rossi att göra utan innebära att sumpa en VM-titel i MotoGP i ett läge vars gynnsamhet knappast lär återvända. Någonsin. Räkna med att Hayden blir smått tokig om han inte tar titeln i år.

:fakta

Beträffande Rossi: han har redan gjort allt man kan förvänta sig av en GP-förare. Hur han än lyckas/misslyckas i år faller knappast någon skugga över honom. Han ger alltid allt och ingen tvekar över hans överlägsna talang.

Last edited:
Kollade på kvalet realtid imorse, somnade sen om och vaknade lagom till reprisen.
De va fan lika duktiga då:)
Mkt sugen på att se racet......
Det vore ju mumma om det vore öppet för tre förare eller fler att vinna i Valencia då man är på plats:yoparty

valmers skrev:
2464041 Trots allt? När ska det gå in att karln leder VM?
Trots att han saknar en bra race set-up så klart.

Honda forever skrev:
2464047 Njaa, personligen tycker jag väl inte att det är STORT misslyckande om inte han slår den store "Guden" Rossi.
Sen så tror jag att det är många, många fler som förväntar sig att Rossi ska fixa hem titeln i år också (o andra sidan tror jag inte Rossi är den lätt stressade typen.. :rolleyes: )

Mitt tips för helgen

Rossi
Melandri
Hayden

Det jag hoppas på (o ber böner för...)

Hayden
Pedrosa
Capirossi
Mislyckandet ligger i att han håller på att tappa ledningen och att han efter sin andra seger för året och med den största ledningen under året har tagit 20 pinnar och tappat 25 mot Rossi som närmar si med stormsteg.

Last edited:
1) Rossi
2) Stoner
3) Sete

Hayden tar escapen efter 6 varv... slutar på placering 9 :tummenupp
Vermulen kör upp sig till 4, DePuniet kraschar

Det står i stjärnorna

Rotorp skrev:
2464373 Duccen hade väl problem med för mkt effekt så kvaldäcken brann upp mer eller mindre. Racetempot är jämnare och framförallt högre än Haydens.

Jag tycker det lät konstigt att deras kvaldäck inte skulle hålla helt plötsligt. Philip Island verkar ju inte så mycket hårdare på däcken än andra banorna de kört på hittills i år. De andra verkade ju inte ha några problem med sina däck överhuvudtaget, vare sig de på Michelin eller de andra på Bridgestone. Sååååå himla mycket mer effekt än de andra kan väl inte Duccen ha?

:felämne
Men för de som missat det så börjar det strax Masters of enduransc (Magny Cours )på Eurosport
För att få tiden att gå till racet:)

DR-Zätare skrev:
2464781 Jag tycker det lät konstigt att deras kvaldäck inte skulle hålla helt plötsligt. Philip Island verkar ju inte så mycket hårdare på däcken än andra banorna de kört på hittills i år. De andra verkade ju inte ha några problem med sina däck överhuvudtaget, vare sig de på Michelin eller de andra på Bridgestone. Sååååå himla mycket mer effekt än de andra kan väl inte Duccen ha?
En tanke kan väl va att det va lite kallare?
Ja jag vet att det gäller för alla.....
Har inte kollat va det va för temperatur på racet.
Någon som vet?

Last edited:
Hitecfrollo skrev:
2464787 :felämne
Men för de som missat det så börjar det strax Masters of enduransc (Magny Cours )på Eurosport
För att få tiden att gå till racet:)
Tack. Perfekt nedvarvning efter 35 mil i sadeln idag :tummenupp

aRWe skrev:
2464035 12. Gibernau
13. Capirossi

Körde dom kanske inte på kvaldäck därav det medelgoda kvalresultat?:confused:

Capirex fick trubbel med första cykeln o fick vänta på den andra o fick bara ett kvalvarv med den! Men Capirex/teamet var mkt nöjda med race inställningarna

Capirex:
"There are plenty of riders who were faster than me today but how long can they maintain that pace in the race?"

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna