MotoGP Philip Island.

Totalställningen hade blivit ännu mer spännande om Capirex kommit lite högre upp i listan idag.

elwe skrev:
2465506 Totalställningen hade blivit ännu mer spännande om Capirex kommit lite högre upp i listan idag.

Ja, jag hade hoppats på det.

Vi ska inte glömma Nakanos start heller :tummenupp

SVooSh skrev:
2465527 Det är bra synd om Hayden, han väger ju så mycket mer än dom andra så han kommer inte iväg i starten:tungan
Lille Butter hade inte mycket nytta av sin vikt idag, han är sanslöst usel i regn, och att bli varvad kan inte vara kul.
Inte ens Hopper som hade en trasig hoj (motorn) vart varvad :hihi

Klart underhållande race och riktigt riktigt kul att Vermeulen fick kliva upp på pallen :tummenupp
Setes obefintliga självförtroende fick sig om möjligt ännu en törn när Rossi passerade i sista kurvan.

Hayden tjurar? Bitchade om att Rossi kört om vid gulflagg.
Hoppas Nicky kommer igen på Montegi.

sandstream skrev:
2465616
Setes obefintliga självförtroende fick sig om möjligt ännu en törn när Rossi passerade i sista kurvan.

:hihi Fan, det kan inte vara roligt att heta Sete..

Kul rejs, men tycker faktiskt synd om Nakano. Det hade varit jäkligt kul att se honom leda och vinna hela rejset. Synd att han körde ett varv "extra" på slicksen..

F.ö. kan jag inte låta bli att bli imponerad av Rossis uppkörning (igen!), han kör ju om folk i vått och torrt, helt respektlöst med 100% in i varje böj. God damn. :rock

En MotoGPförare: :hojsmilie
Vale: :hojraket

FireSalle skrev:
2465875 Hayden tjurar? Bitchade om att Rossi kört om vid gulflagg.
Hoppas Nicky kommer igen på Montegi.

Någon som har intervjuerna inspelade? Jag såg bara reprisen av rejset 12:45 och det följdes inte av intervjuerna.

Zee skrev:
2465885 Någon som har intervjuerna inspelade? Jag såg bara reprisen av rejset 12:45 och det följdes inte av intervjuerna.
Återigen, för alla snåljåpar. ;)
www.motogp.com finns det massor med intervjuer, och i dagsne säger inte Hayden ngt om gulflagg. Dock är han defensiv som han varit de senaste racen.

nazurro skrev:
2465905 Jag tolkar det som att du är abonnent själv? Och du tycker det är bra grejor man får?
35 € för en hel säsong och grand prix nörd som undertecknad är en suverän deal.

Stackars Sete! Han kan inte slå Rossi :(

Nakano svär nog över regnet. En sån start...

Gustav O skrev:
2465881 Var har du läst det?

Julian Ryder nämnde det på motogp.com's sändning efter racet. Repsol skulle tydligen lägga en protest på att Rossi kört om Pedrosa under gulflagg vid varvningen.

Men det går ju inte att läsa nånstans så förmodligen lär det ju blivit avslag.

Last edited:
selin skrev:
2466070 Julian Ryder nämnde det på motogp.com's sändning efter racet. Repsol skulle tydligen lägga en protest på att Rossi kört om Pedrosa under gulflagg vid varvningen.

Men det går ju inte att läsa nånstans så förmodligen lär det ju blivit avslag.
OK! OM jag minns rätt har de väl iofs regler om att varvade förare får passeras under gulflagg.

Börjar lukta surt om Repsol teamet om de lägger protest.

Oj! Detta var ju en KTM250! Såg inte att den hade dubbla pipor först. Är första gg jag sett en bild på den motorn! Syns tydligt att det är en paralelltwin där iaf. :)

Bifogat

• 99-9.JPG
    99-9.JPG
    107.5 KB · Visningar: 130
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025