MotoGP - MUGELLO

Wildcards.

125GP
51. MORETTI Riccardo - ITA - Elligi Racing - APRILIA
61. MORCIANO Luigi - ITA Junior GP Racing Dream - APRILIA
62. TONNUCCI Alessandro - ITA - Junior GP Racing Dream - APRILIA
63. SABATINO Gennaro - ITA - Junior GP Racing Dream - APRILIA
64. STIRPE Davide - ITA - CRP Racing - HONDA

250GP
53. DEBISE Valentin - FRA - CIP Moto - HONDA

MotoGP
-- --

Sturla 1,188 sek snabbare än 2:an nu på första friträningen för KTM Red Bull Cupen med 8 minuter kvar.

Last edited:
Första fri-träningen för KTM Red Bull MotoGP Rookies Cup. Dom 3 sista förarnas resultat kom inte med på denna bilden.

krbc.jpg

Fredagens friträning för MotoGP.

mfpita.jpg

Våldsamt snabbt. Och att det är sånt snurr på melandris motor.
Gick ju bra att få ner hastigheterna genom att byta till 800cc. Men tyder detta på något sätt att hojarna nu har mer effekt än vad 990cc hade när det begav sig? Låter orimligt.

349 blås, tjoho

Jag tycker att skall man köra motoGP skall vara minst 1.75 lång och väga minst 70kg annars, annars får man 50 kg bly på en kärra efter som barlast, bah.

349km/h, på en vanlig bana, är sinnessjukt! Nån som har nån fartnotering från något STK1000 eller liknande man kan jämföra med?

349km/h, på en vanlig bana, är sinnessjukt! Nån som har nån fartnotering från något STK1000 eller liknande man kan jämföra med?

Dom kör inte på Mugello.

Snabbaste WSBK-hojen i år som jag kan hitta gjorde 326km/h på Monza. 288km/h för WSS600 på samma bana.

292,60km/h just nu på Hector Barbera och nytt rekord för 250GP på denna banan. Det gamla rekordet var 289,54km/h. 17 min kvar av detta 250GP passet..

Last edited:
Dom kör inte på Mugello.

Snabbaste WSBK-hojen i år som jag kan hitta gjorde 326km/h på Monza

Att den cirkusen inte besöker Mugello är jag medveten om. Var mer en notering från en standardhoj jag var sugen på, så formuleringen på STK1000 var kanske lite fel. Men du som brukar ha den mest suspekta faktan måste ju ha några noteringar från deras egna nationella STK mästerskap? :tummenupp

Eller nån kanske sitter på något tidningsklipp med något test från en provkörning av årets/fjolårets litermaskiner på Mugello?

Första fria träningspasset för 250GP.

fp1250.jpg

Våldsamt snabbt. Och att det är sånt snurr på melandris motor.
Gick ju bra att få ner hastigheterna genom att byta till 800cc. Men tyder detta på något sätt att hojarna nu har mer effekt än vad 990cc hade när det begav sig? Låter orimligt.
Tror inte att de har mer effekt, däremot en högre utgångshastighet på rakorna tackvare den högre kurvhastigheten.

Stoner har den lägsta topphastigheten av alla Ducatis, intressant.

Tror inte att de har mer effekt, däremot en högre utgångshastighet på rakorna tackvare den högre kurvhastigheten.

Stoner har den lägsta topphastigheten av alla Ducatis, intressant.

Skillnad i utgångshastighet gör väldigt lite på hur fort det går i slutet på en raka så den förklaringen sväljer jag inte. Stark medvind idag?

Skillnad i utgångshastighet gör väldigt lite på hur fort det går i slutet på en raka så den förklaringen sväljer jag inte. Stark medvind idag?

Det var mycket medvind idag. Imorgon väntas kraftiga vindbyar och regn på kvalen.

Jorge Lorenzo
“This is a great start but it’s too soon to speak about the race or jump to conclusions; we’ve only had one practice! It’s true however that I didn’t have any problems today and I felt very happy for the whole session. Each time we come to a new track we don’t know exactly what to expect because we’re still learning the new Bridgestone tyres but at the moment we seem to be fast each time and I feel very comfortable in this period; this is positive. It’s very hot here, even hotter than in Spain but I am okay with that because we’ve had too much rain and we all need some sunshine! I hope it will continue like this for the weekend because it’s better for everyone.”

Valentino Rossi
“We did quite well today and it looks like we’re in good shape. It is only Friday so there’s a long way to go yet, but it’s looking like it could be a great battle on the track because the first few riders are very close. We have a few small things to work on still with the setting because I can’t ride exactly how I want to yet, but we already have a good rhythm and we have important data to help us improve further. This is a great track for me and it doesn’t matter if Mugello comes after a bad race or a good one, it’s something apart from the ‘normal’ championship and I always feel great motivation. Plus the sun is shining so I am very happy!”

Bryr mig inte om vad det är för skit du drar i dig men: Sök jobb som RR-kommentator! Jag skulle tuna in din kanal direkt och forever! :yoparty

:hihi
Melandri är hårdtaggad och bromsar omkull sig i regnet efter en alldeles försen inbromsning in i startböjen på Warmup lap, och kan inte starta efter ett brutet nyckelben. Rossi har pole och drar ifrån resten av fältet. I mitten av rejset har Rossi 6 sek ner till Stoner som i sin tur fajtas med Pedrosa, som har 2 sek ner till Vermulen, som är en jäkel på regn. Då, just då, slutar det regna och det blir stekhet sol. Ett av Rossis fans drar av sig sin blöta tröja och kastar iväg den i den skinande solen så att den hamnar mitt i Vermulens mule, och han åker av och lägger sig. Rossis däck tar slut och Stoner kör på framhjulssläpp sista kurvan med 1 sek upp till Rossi, och 3 sek ner till Pedrosa, men han fattar inte att hans sulor är slut och kör av. Pedrosa kommer förbi och Stoner kommer tillbaka och går imål före Capirossi.
Det blir ett skitspännande rejs och Stoner komer in i parc ferme, och råkar luta sig mot Duccens heta avgasrör, och får en brännskada. Väl upp på pallen är det 1. Rossi 2. Peddot 3. Stenis, men han kan inte ta emot champangen p.g.a brännskadan. Han kan inte försvara sig och Rossi sprutar honom i ögat med champis, så att han inte kan vara med nästa rejs. Stoner blir sur och anklagar Rossi i pressen, men han hävdar att det tillhör rejsingen.

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner
4. Capirex
:gnissla

Dagens TV tider:

09.45 Träning 2. MotoGP.
11.05 Träning 2. MotoGP: 250cc.
12.55 Kval. MotoGP: 125cc.
13.45 Kval. MotoGP.
15.10 Kval. MotoGP: 250cc.
16.15 Red Bull MotoGP Rookies Cup.
-------------------------------------
21.00 MotoGP: 125cc. i dag.
21.50 Kval. MotoGP. i dag.
23.15 MotoGP: 250cc. i dag.
00.15 Red Bull MotoGP Rookies Cup. i dag.

FP 3

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1min 49.323 sec
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 49.350 sec
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 49.517 sec
4. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 49.954 sec
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 49.981 sec
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1min 50.034 sec
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 50.036 sec
8. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 50.154 sec
9. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 50.364 sec
10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 50.617 sec
11. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1min 51.017 sec
12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 51.313 sec
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 51.342 sec
14. Yuki Takahashi JPN Scot Racing Team MotoGP 1min 51.392 sec
15. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 51.400 sec
16. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1min 51.723 sec
17. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 52.108 sec

Nicky sist! :död

Annars ser det härligt jämnt ut i toppen för dem som mästerskapet handlar om. :banana

\Masonit

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...