MotoGP Mugello 2012 också en positiv tråd!

Casey Stoner har en grym vinnarattityd, sen om han inte passar alla i smaken är en annan fråga.
Verkar som vissa älskar att ge honom nedlåtande namn, ifrågasätter hans kommentarer istället för att kommentera det bra han gör på hojen.

Trots allt är han en grym Motogp förare som numera har problem med att utvecklingen inte gynnar honom just nu.

Han klarade trots allt av det som den som anses vara "den störste genom tiderna" inte klarar av, att leverera på Ducati.
Tror där ligger mycket av problemet samt att han kan vara inkorrekt politiskt och uttala sig kritiskt öppet.

Schwantz öppna kritik mot Casey är välkänd bla då han tidigare ifrågasatte Caseys motiv till att avsluta sin karrär.
Detta känns patetisk när han själv lade av mitt under säsongen 95 gråtandes som ett barn.

Därför grumlas hans ord av personliga åsikter som inte väger så mycket när han tex
angående Sachsen inte nämner att han vågade åtminstone satsa för seger när han låg tvåa i det Motogp som idag är bland det tråkigaste GP racing man kan se.

Med den logiken så ska alla hålla Lorenzo som personlig favorit? Och ha haft Stoner som favorit förra året?

Man behöver absolut inte hålla Lorenzo som favorit bara för att han vinner, jag kommer alltid att hålla på Rossi trots att han uppenbarligen inte är bäst den här säsongen heller (alternativt så är kombinationen Rossi/Ducati inte bäst, det låter jag vara osagt).

Schwantz öppna kritik mot Casey är välkänd bla då han tidigare ifrågasatte Caseys motiv till att avsluta sin karrär.
Detta känns patetisk när han själv lade av mitt under säsongen 95 gråtandes som ett barn.
Just det, hade jag glömt, men det stämmer.

Tycker följande kommentar från cyclenews.com slår huvudet på spiken:

”I've been reading the drivel that spouts from KEVIN SCHWANTZ mouth everysince Casey announced his retirement from the sport. He never got over Stoner washing his boyfriend Valentino's ass in licks all those years ago. You had your time in racing, now go home and rest your tired ass. KING KENNY had a name for Kevin...crash dummy. When Kevin retired halfway through the season in 19995, he was crying an moaning, oh diss an dat, my arms hurt, my feet hurt, my ass hurt, I'm not enjoying it as much...blah blah.”

http://www.cyclenews.com/articles/r...e-stoner-retirement-what-rainey-and-co-think/

Man behöver absolut inte hålla Lorenzo som favorit bara för att han vinner, jag kommer alltid att hålla på Rossi trots att han uppenbarligen inte är bäst den här säsongen heller (alternativt så är kombinationen Rossi/Ducati inte bäst, det låter jag vara osagt).

Det är ok för dig att hålla på Rossi som har haft stora motgångar materialmässigt de två senaste säsongerna, men jag ska lägga ner för att jag håller på Stoner? Utveckla gärna varför, snälla. Eller ville du bara trolla lite? :)

Det är ok för dig att hålla på Rossi som har haft stora motgångar materialmässigt de två senaste säsongerna, men jag ska lägga ner för att jag håller på Stoner? Utveckla gärna varför, snälla. Eller ville du bara trolla lite? :)

Såg nu att jag hade formulerat mig ganska så dåligt i mitt första inlägg, ber om ursäkt för det...
Menar inte att man inte får hålla på Stoner, är bara trött på alla som hoppar till hans försvar så fort någon säger något illa om Stoner (är precis lika trött på alla Rossifans som gör likadant när folk säger att han är slut också).
Kan inte folk följa MotoGP för att de gillar racing och låta journalisterna stå för gnället och bortförklaringarna? :död

Trots allt är han en grym Motogp förare som numera har problem med att utvecklingen inte gynnar honom just nu. Han klarade trots allt av det som den som anses vara "den störste genom tiderna" inte klarar av, att leverera på Ducati. Tror där ligger mycket av problemet samt att han kan vara inkorrekt politiskt och uttala sig kritiskt öppet.
Stoner är en gudabenådad förare, inget snack om det. Men snacket om att han kunde leverera på Ducati när inte Rossi kunde börjar bli tröttsamt. Det skiljer rätt många år mellan då Casey tog sin titel på en hoj med rörram och skräddarsydda Bridgestone-däck och det som Hayden och Rossi kör i dag.

Det är nu, när Stoner har problem, som man vill se honom bita ihop och köra skiten ur Hondan. Inte gnälla på funktionärer när han gör egna misstag eller komma efter Hayden och Rossi i mål.

Därför grumlas hans ord av personliga åsikter som inte väger så mycket när han tex
angående Sachsen inte nämner att han vågade åtminstone satsa för seger när han låg tvåa i det Motogp som idag är bland det tråkigaste GP racing man kan se.
Så nu när inte Casey dominerar längre har racingen blivit tråkig? :hihi

Såg nu att jag hade formulerat mig ganska så dåligt i mitt första inlägg, ber om ursäkt för det...
Menar inte att man inte får hålla på Stoner, är bara trött på alla som hoppar till hans försvar så fort någon säger något illa om Stoner (är precis lika trött på alla Rossifans som gör likadant när folk säger att han är slut också).
Kan inte folk följa MotoGP för att de gillar racing och låta journalisterna stå för gnället och bortförklaringarna? :död

Jaa, men man måste ju få försvara sina förebilder, eller hur? :hihi

Stoner är en gudabenådad förare, inget snack om det. Men snacket om att han kunde leverera på Ducati när inte Rossi kunde börjar bli tröttsamt. Det skiljer rätt många år mellan då Casey tog sin titel på en hoj med rörram och skräddarsydda Bridgestone-däck och det som Hayden och Rossi kör i dag.
Även utan skräddarsydda Bridgestone dög Ducatin till att ta tre segrar och en andraplats på de sex sista racen 2010 och den prestandan gick ju uppenbarigen helt förlorad i samband med förarbytet.

Kevin Schwantz försöker alltid mästra andra i sina texter. Han vet hur det är. Hur andra borde ha gjort. Vem som har gjort bäst ifrån sig. Jag tycker man kan fråga sig vem av Schwantz och Stoner som är mest trovärdig i att värdera och kritisera den andre...

Stoner
2 VM-titlar
36 segrar
38 Pole position
65 pallplatser

Schwantz
1 VM-titel
25 segrar
29 Pole positions
51 pallplatser

Schwantz: Tvåtaktshelgud på tredje bästa märket under karriären (efter Honda och Yamaha) med bla. Doohan och Rainey som motståndare på bättre cyklar.

Stoner: Fyrtaktshalvgud som tyvärr för sporten drar sig undan lite för tidigt (som hade bästa hojarna Ducati -07, Honda -11 båda säsongerna han tog guld), ang. gnället på allt och alla, ska man vara/bli bäst i världen oavsett idrott eller sport måste man nog ha ett mentalt mantra att man gör allting rätt som person och går något galet kan man inte frågasätta sig själv då sjunker självförtroendet och då slutar man vinna saker. Alla toppidrottare löser det på sitt sätt, och många av oss tycker Stoner gör det på fel sätt.
Mina tankar i ämnet, mvh. Kjell.

Last edited:
Även utan skräddarsydda Bridgestone dög Ducatin till att ta tre segrar och en andraplats på de sex sista racen 2010 och den prestandan gick ju uppenbarigen helt förlorad i samband med förarbytet.
Rossi vann race 15 och stod på pallen race 16, 17 och 18 2010. Sen försvann all talang och allt kunnande mystiskt...

Ganska enkelt att sluta denna diskution mellan Rossi å Stoner,

Ska stoner hålla samma mått som Rossi behöver han vinna 7 titlar i Kungaklassen på 2 olika märken och 5 av dem i rad..

Schwantz: Tvåtaktshelgud på tredje bästa märket under karriären (efter Honda och Yamaha) med bla. Doohan och Rainey som motståndare på bättre cyklar.
Helguld? Tredje bästa märket?

Sanningen är att Schwantz inte alls hade Rainey som motståndare när han tog sin enda titel 1993.

Rainey ledde mästerskapet stort när han kraschade och blev förlamad på Misano. Och Doohan haltade/hoppade fram på sitt krokiga ben som läkarna ville amputera året innan. Den säsongen tog Schwantz sin enda titel.

Rossi vann race 15 och stod på pallen race 16, 17 och 18 2010. Sen försvann all talang och allt kunnande mystiskt...
2010
Rossi: 2 segrar, Yamaha
Stoner: 3 segrar, Ducati

2011
Rossi: 0 segrar, Ducati
Stoner: 10 segrar, Honda

Är det verkligen så svårt att se vilken förare som är mest mångsidig?

Last edited:
2010
Rossi: 2 segrar, Yamaha
Stoner: 3 segrar, Ducati

2011
Rossi: 0 segrar, Ducati
Stoner: 10 segrar, Honda

Ta fram statistik för båda förares hela karriärer och ställ dig samma fråga igen :hej

Helguld? Tredje bästa märket?

Sanningen är att Schwantz inte alls hade Rainey som motståndare när han tog sin enda titel 1993.

Rainey ledde mästerskapet stort när han kraschade och blev förlamad på Misano. Och Doohan haltade/hoppade fram på sitt krokiga ben som läkarna ville amputera året innan. Den säsongen tog Schwantz sin enda titel.

Men han hade väl Rainey som motståndare fram till vurpan på Misano eller? Både det året och åren innan, är det inte lättare och döma någon över en period eller karriär en ett enstaka race eller händelse? I så fall skulle jag kunna säga att Jorge är bäst i hela roadracinghistorien för han vann på Mugello i Söndags....
Som någon annan påpekade: jämför Rossi och Stoner över en tidsperiod inte en säsong, det tycker jag blir mer intressant om man ska jämföra piloterna mot varandra.
Och du kan väl vara ödmjuk nog att erkänna att Suzukin den tidsperioden inte var den skarpaste kniven i lådan...
Mvh. Kjell

Sluta med de larviga jämförelserna nu, de får bara trådarna att fyllas med en massa strunt. Den här tråden är bara en i raden av alla där minsta lilla kritik av Stoner från vem som helst leder till att hans tid på Ducatin ska jämföras med Rossis. Såååååå tråkigt!

För en förare som materialmässigt åkt räkmacka genom hela gpkarriären och tydligen inte alls var så bra på att anpassa sig till olika hojtyper som alla trott så blev det säkert ett jobbigt uppvaknande.Har diskussionen om att Lorenzo i princip skulle vara helt hjälplös på Yamahan sedan Rossi försvann helt dött ut:va

Sluta med de larviga jämförelserna nu, de får bara trådarna att fyllas med en massa strunt. Den här tråden är bara en i raden av alla där minsta lilla kritik av Stoner från vem som helst leder till att hans tid på Ducatin ska jämföras med Rossis. Såååååå tråkigt!
Ja, för lite ifrågasättande av Rossi får ju inte Rossifuckona att skrika i falsett.

Ska stoner hålla samma mått som Rossi behöver han vinna 7 titlar i Kungaklassen på 2 olika märken och 5 av dem i rad..
Ska Rossi hålla samma mått som Stoner behöver han vinna 1 titel i Kungaklassen på sin Ducati.

Stoner kan dominera både på en jävlig Ducati och på en lättkörd japansk hoj. Det kan uppenbarligen inte Rossi göra.

Det är poängen här. Stoner är mer mångsidig. Rossi har fler titlar, men inte som ett resultat av sin mångsidighet som förare. Rossi är troligen den bästa föraren någonsin, men han har faktiskt (ett faktum, ingen värdering) åkt räkmacka genom hela sin GP-karriär i de bästa teamen på de bästa hojarna. Det har sannerligen inte Stoner gjort.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...