Just nu ja. Historiskt är han sämst av de tre om vi gör en avstämning idag men sånt ska vi inte hålla på med längreSpeciellt när Lorenzo är bättre än båda.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Just nu ja. Historiskt är han sämst av de tre om vi gör en avstämning idag men sånt ska vi inte hålla på med längreSpeciellt när Lorenzo är bättre än båda.
Vadbensbrott.Angående Lagun så lär inte Barbera köra. Han skadade benet (tror jag det var) i en träningsolycka och blir borta 4-6 veckor.
Vinna utan att vara snabbast?Rossi har nästan dubbelt så många segrar som polepositions. Lorenzo och Stoner har lika många poles som segrar. Det säger väl en hel del om Rossi och hans racetänk? Att vinna så många lopp utan att vara "snabbast" tycker jag är en stor bedrift och mångsidig i den mån att Stoner aldrig lyckats med det.
History is bunk. Lorenzo är bäst i GP just nu och det ser inte ut som om det kommer ändras mycket de kommande åren heller.Just nu ja. Historiskt är han sämst av de tre om vi gör en avstämning idag men sånt ska vi inte hålla på med längre![]()
Vinna utan att vara snabbast?
Den som vinner har hållit högst genomsnittshastighet under racet, det är liksom en fysisk förutsättning för att kunna köra först över mållinjen. Och vad är det du menar att Stoner aldrig lyckas med, närmare bestämt?
Ibland undrar jag om du är dum eller om du låtsas missförstå för att du inte har nåt bra svar. När man sätter ett ord inom citationstecken innebär det att det är ett citat eller som i mitt fall, att man använder ordet utan att mena dess egentliga betydelse.
Rossi har vunnit 46 lopp utan att ha satt det snabbaste varvet på kvalet, alltså utan att stå i pole. Detta har inte Stoner lyckats med. Han har varit tvungen att i majoriteten av loppen stå först och ha haft de bästa förutsättningarna för att vinna. Rossi har alltså (jag skriver ut det helt så slipper du tänka överhuvudtaget), utan att ha materialet och dagsformen, lyckats framföra sin hoj på ett fördelaktigare vis än de andra och därmed vinna racet. Utan att stå i pole.
Stoner har 43 vinster och 42 poles. Rossi 105 vinster och 59 poles.
Förstår du nu? För att Stoner ska vinna, måste han vara snabbast i den bemärkelsen att han sätter de snabbaste varven. Rossi kör antingen jämnare eller så hittar han svagheter i de andras körning. Inte lika tydligt att Stoner besitter den kunskapen.
Så... Vilken del av mitt inlägg väljer du att misstolka nu?
EDIT: Retorisk fråga, den sista...
Rossi kanske är sämre på att kvala än stoner? Men vad vet jag..
Barbera ersätts av Elias på Laguna.Vadbensbrott.
Barbera ersätts av Elias på Laguna.
Läste att han fått styrningen pga att han "kan" Bridgestone-däcken.Åh, wow! Äntligen en chans till revansch.
Det känns ju som om man kunde ha valt vem fan som helst utom Fat Tony.Åh, wow! Äntligen en chans till revansch.
Stoner 2007Rossi har vunnit 46 lopp utan att ha satt det snabbaste varvet på kvalet, alltså utan att stå i pole. Detta har inte Stoner lyckats med.
Du är som ett överbevisat barn som ändå ska försöka visa att någon annan har fel. Kan du inte bara ge dig för en gångs skull och inse att det Smagatusk skrev faktiskt stämmer oavsett vad det bevisar?Men bortsett att du har fel...
Ja, det är fakta som alla känner till. Men det var inte vad Smagatusk skrev.Du är som ett överbevisat barn som ändå ska försöka visa att någon annan har fel. Kan du inte bara ge dig för en gångs skull och inse att det Smagatusk skrev faktiskt stämmer oavsett vad det bevisar?
Fakta är att Rossi vunnit fler race än Stoner utan att ha pole hur du än vänder och vrider på det![]()
Rossi har alltså, utan att ha materialet och dagsformen, lyckats framföra sin hoj på ett fördelaktigare vis än de andra och därmed vinna racet.
Ja, det är fakta som alla känner till. Men det var inte vad Smagatusk skrev.
Däremot skrev hen:
”Fakta” som att Rossis karriär kännetecknas av att vinna på undermåligt material och sjuk/skadad är inte precis att bli ”överbevisad”.
Observera för övrigt vem det är som går till personagrepp och vem som inte gör det...![]()
Håller med, svår kille att diskutera med så det är kanske lika bra att låta bli.Du läser ju inlägg som fan läser bibeln, inte lönt att diskutera med dig. :sisyfos
Jag läser vad du skriver och håller inte med dig.Du läser ju inlägg som fan läser bibeln, inte lönt att diskutera med dig. :sisyfos
Frågan är vad du egentligen vill ha sagt. Att Rossi är bättre på att köra race än på att kvala? Ja, men hur är det relevant när vi jämför Rossis och Stoners förmåga att vinna på olika slags hojar?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |