MotoGP/Moto2/125GP GRAN PREMIO GENERALI DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Tror och hoppas på att nästa år kan bli ett av de bästa på mycket länge :)

Nu har vi 4 världsmästare i startfältet.....

Grymt race av Lorenzo - inget snack om vem som varit snabbast i år.

Trots Simon i källarens galna infall och do or die stil så gör Jörgen en grym uppkörning och steker Stonis med råge, Jörgen är bäst i år.

Trots Simon i källarens galna infall och do or die stil så gör Jörgen en grym uppkörning och steker Stonis med råge, Jörgen är bäst i år.
Det kanske var det han behövde idag. Bli förbannad.

Kul också med Abrahams seger i Moto2, även om han hade flyt med att Elias tog ut sig och de andra, men han var ju med där uppe och körde grymt bra.

Marquez imponerar med sättet han hanterar pressen trots att han bara är sjutton baast.

Det kanske var det han behövde idag. Bli förbannad.

Kul också med Abrahams seger i Moto2, även om han hade flyt med att Elias tog ut sig och de andra, men han var ju med där uppe och körde grymt bra.

Marquez imponerar med sättet han hanterar pressen trots att han bara är sjutton baast.
Japp och tre bra race igen, härligt avslut på säsongen.

Moto2 har varit klart mest sevärt i år :yoparty

Tre bra race, om än 125-klassens mest levde på titelkampen. Bradls förpassning av Sofoglou från banan in i kurva ett var... hårig:gnissla

Nu blir det duktigt spännande att följa träningarna till veckan och se hur Stoner kommer sams med den motorstarka Hyndan, Rossi trivs på Duccen och Spies står sig i f t Jörgen.

Förresten - i slutänden blev det väl 7 spanjorer och två italienare på plats 1-3 i de tre klasserna? Imponerande dominans av medelhavsländerna...

1. Stoner vinner loppet

2. Nicky blir bästa U.S förare 2010

3. Valentino tar 2:a platsen från pedrobot 2010
Idag var det inte många rätt. :tungan
Har sagt det innan och säger det igen, om du slutar tycka så bra om Hayden och så illa om Pedrosa så kommer dina tips att bli mycket bättre.
Du får öva under uppehållet och komma igen med nya krafter och insikter 2011. :krama

Lorenzo ger alla svar på tal :fakta #1
Ja, verkligen, fifan vad bra han är.

Last edited:
Har sagt det innan och säger det igen, om du slutar tycka så bra om Hayden och så illa om Pedrosa så kommer dina tips att bli mycket bättre.
Du får öva under uppehållet och komma igen med nya krafter och insikter 2011.

Jag gillar Hayden, tycker inte om Pedrosa men lyckades ändå pricka in topp 3 på dagens race så jag fattar inte sambandet... :D

1. Lorenzo
2. Stoner
3. Rossi
4. Hayden
5. Spies

Sådär jättesvinsnyggt var väl inte omkörningsförsöket på Simoncelli, jag vill ju gärna hoppas att han skakade på huvudet åt sitt eget försök och att han inte menade att Simoncelli helt enkelt skulle flytta på sig där.

Det var vasst av Simoncelli att stänga där (för visst var han väl före?), OCH vasst av Lorenzo att inte mula ner båda.

Många gånger under Moto2 racet noterade jag att de som blev omkörda verkade så himla överraskade när det dök upp någon på insidan och liksom ryckte upp hojen och tappade onödigt mycket. Man kan tycka att förare på den nivån alltid är beredda... men de verkade överraskade....

n517158_CHAMPIONS03.original.jpg

Hmm!!
Minus tre i Linköping, tur att man bor i Sverige landet som har dom bästa förutsättningarna för bra Roadracing eller inte.. Jag är int bitter.

Bilden av Rossi som tar farväl av sin M1a, kommer sitta kvar en stund i mitt Yamahahjärta. Lika starkt som när han vann på Welkom -04 efter ha fightas med Biaggi dom sista varven.

Jens det är fult att ta pengar från folk med grumligt sinne, du har väl fått ihop en PRO-SBK säsong vid det här laget:D.

Harebra därute, mössa på mvh. KjellB

Grin-Jörgen imponerade, tyvärr.

Dagens ros till Simon i Källaren när han stängde dörren för Grin-Jörgen som försökte sig på en Elias. Frågan är om Grin-Jörgen har förstått hur tuff hans nya teamkompis är och att han inte kommer att få ett skit gratis om det hettar till.

Bra kommenterat av Tobias och Stiggy :tummenupp

Sa Jörgen nåt om sina misstag i början. Var han förbannad på sig själv eller Simoncelli? Sas det nåt på presskonferensen? Hann inte se den.

Vad hände med hayden?? såg honom bara i sandfållan!

Nu såg jag..... bra fart i den lowsiden!

Trodde han blivit avsatt av Pedrosa igen, favorit i repris :hihi

Last edited:
Sa Jörgen nåt om sina misstag i början. Var han förbannad på sig själv eller Simoncelli? Sas det nåt på presskonferensen? Hann inte se den.
...

Jorge Lorenzo
“Coming here to Valencia I really wanted to win one more time in this fantastic season, in front of my home fans. In the practices I was fast all weekend, but it seemed like Casey was even faster. I made a good start today but in the second corner trying to pass Casey I got overtaken by three or four riders, then I had a hard fight with Simoncelli when I nearly fell! I kept calm after that and concentrated and then lap-by-lap I recovered. I had a wonderful fight with Casey at the end. Winning here in front of my home crowd at this special track is one of the happiest moments of my life. We are proud to have got the record for the most number of points with 383, I used to be known as a crazy rider who crashed too much so to demonstrate consistency in this way makes me proud. Thanks to Yamaha and everyone involved for a fantastic season - now we have time to celebrate tonight before we start working for 2011 on Tuesday. Finally I want to say goodbye and good luck to Valentino - I am looking forward to racing him next year!”

Grin-Jörgen imponerade, tyvärr.

Dagens ros till Simon i Källaren när han stängde dörren för Grin-Jörgen

Ja...man inte säga annat än att Lorenzo kör jävligt bra och har gjort hela denna säsong. Men när han försökte lajja med Simonchelli tänkte jag "vem av dom går i backenl" och det var fan inte långt ifrån.

Skönt att se hur Simonchelli håller sin plats, att han inte ger sig i första taget. :tummenupp OCH det ska jag villigt erkänna att jag hoppades på att Lorenzo inte skulle reda ut situationen. Utan lite snyggt, göra sorti ur racet på eget initiativ.

Förövrigt inga överraskningar...mer än att det var jävligt skönt att se Rossi kämpa på för att behålla någon form av pallplats. Med tanke på vad han hade för träningstider. Och jag hade såklart gärna sett en vinst som avslut. Men nu kan det lixom bara bli bättre.

Det rörs runt i grytan, alla måste upp till bevis nästa säsong. Och förhoppnigsvis blir det lite tätare race med spänning till sista kurvan.

//M

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back