MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

FIAT Yamaha visar sina 2010-hojar den 4 feb.

[YOUTUBE-ID]J8xlVIl2FWk[/YOUTUBE-ID]


Suzuki har skrivit nytt 2-årskontrakt med Imperial Tobacco Limited. Så dom kommer vara i Rizzla design ett tag till.


Molenaar har skrivit kontrakt med en ung Fransman som heter Quentin Jacquet. Så man kommer ha 2st förare då Randy Krummenacher hade skrivit på sen innan. Man har även hittat en ny sponsor som är ett Schweiziskt oljebolag vid namn Panolin.

Randy Mamola´s son Dakota har skrivit på för att köra BSB125 i år för KRP. Dom kommer förmodligen söka wildcard till GP´t i England.
 
Nja, sanning med modifikation...
de vill inte köra hela serien.. Tror det var diskuterat 3 wild card inhopp
i år. Nästa år däremot, så siktar dom på hela säsongen.

Hojen måste även få ett godkännande rent teknisk för att få lov att ställa upp..


Garry McCoy
"Well supposedly it's the whole season as long as everything goes well."
 
Kan det vara så att det är nån som petar in lite extra pengar för att startfältet ska komma upp i 18st? Det har ju hänt förr.... :rolleyes:
 
[OT]
Jag tänkte precis det samma; Really?

Hört att Ricky Bobby är en tuff konkurrent.

ha, jänkarna har ingen chans mot Jean Girard!
[/OT]

FB Corse är spännande, men även om hojen är apsnabb så krävs det mycket för att nå upp de sista tiondelarna till de varvtider som MotoGP-hojarna sätter. Fast även om man diggar McCoy så tror jag de skulle behöva en ung hungrig som kan visa framfötterna när förhållanden är rätt.
Fabrizio ledde väl ett regnrace något varv på WCMn?
 
Snyggaste hojen i motogp i mitt tycke!
 
Snyggaste hojen i motogp i mitt tycke!

men den ser ut såhär
FB_Corse_MotoGP_02.jpg

Fb-Corse-MotoGP-2010-triple-race-motorcycle-2.jpg


FB Corse hojen är BMWs motogp hoj som dom la i malpåse, utvecklad ihop med Oral engineering.
Hojen på Nelsens bild är Ilmors gamla motogp projekt "X3" som utgör basen för Patons 2takts 500 bandagshoj.
yefagn2
 
Last edited:
Hoppsan! Tack för rättningen.
 
2010 års Honda RC212V är radikalt förändrad... ny ram, ny motor och helt ny design med mycket mer kåpor än tidigare.

20100302_hondanew3_G.jpg


20100302_hondanew4_G.jpg


20100302_hondanew1_G.jpg


20100302_hondanew2_G.jpg


big_Sepang_day1_4.jpg
 
2010 års Honda RC212V är radikalt förändrad... ny ram, ny motor och helt ny design med mycket mer kåpor än tidigare.

Känns lite desperat på något sätt. Ändra alla saker på en gång istället för en sak i taget. Om det inte ger förväntade resultat, vilken del ska man justera/fixa?
 
Randy Mamolas son Dakota har skrivit på för att köra BSB125 i år för KRP. Dom kommer förmodligen söka wildcard till GP´t i England.
Kul! Har svårt att tro att han inte kommer köra 125 GP 2011. Tog sin första pallplats i Metrakit för ett par veckor sedan.

Vad tycker ni om att överta Pappas hjälmdesign, som Roberts Jr?
 

Bifogat

  • Dakota Mamola - PRE 125 GP (post Parcmotor).jpg
    Dakota Mamola - PRE 125 GP (post Parcmotor).jpg
    49.5 KB · Visningar: 52
  • arai_dakota_mamola.jpg
    arai_dakota_mamola.jpg
    20.2 KB · Visningar: 55
  • Dakoa_Mamola_01.jpg
    Dakoa_Mamola_01.jpg
    31.4 KB · Visningar: 53
Last edited:
2010 års Honda RC212V är radikalt förändrad... ny ram, ny motor och helt ny design med mycket mer kåpor än tidigare.

20100302_hondanew3_G.jpg


20100302_hondanew4_G.jpg

Om man kollar höjden från tanken till topkåppan, så anser jag att
toppkåpan är på tok för låg.. Men kummer ju inte ens ner helt med
hjälmen bakom. Jämför tex med bilderna från Yamaha M1an.. det är
STOR skillnad... Känns som hondas topkåpa är för låg i mitt tycke..
 
2010 års Honda RC212V är radikalt förändrad... ny ram, ny motor och helt ny design med mycket mer kåpor än tidigare.

20100302_hondanew3_G.jpg


20100302_hondanew4_G.jpg


20100302_hondanew1_G.jpg


20100302_hondanew2_G.jpg


big_Sepang_day1_4.jpg

Tycker den liknar en Ducati mer och mer.
Undra vad det är för vinkel på den V4an? Verkar vara bra nära 90.
Det som skiljer mest tror jag är ventilstyrningen. Honda kör med pneumatiskt styrda? och Ducati med desmodromiska. för övrigt så ser det ganska lika dant ut?

ducati-desmosedici-gp9-6-560x373.jpg
 
Last edited:
Pos Rider Bike Time Diff Previous Fastest Total
1 Valentino Rossi Yamaha 2'01.411 0.000 0.000 15 54
2 Casey Stoner Ducati 2'01.902 0.491 0.491 12 42
3 Colin Edwards Yamaha 2'01.932 0.521 0.030 23 48
4 Loris Capirossi Suzuki 2'02.102 0.691 0.170 21 58
5 Jorge Lorenzo Yamaha 2'02.165 0.754 0.063 56 57
6 Andrea Dovizioso Honda 2'02.630 1.219 0.465 18 51
7 Nicky Hayden Ducati 2'02.792 1.381 0.162 22 46
8 Dani Pedrosa Honda 2'02.866 1.455 0.074 50 52
9 Mika Kallio Ducati 2'02.987 1.576 0.121 70 70
10 Hector Barbera Ducati 2'03.030 1.619 0.043 57 59
11 Aleix Espargaro Ducati 2'03.133 1.722 0.103 53 54
12 Ben Spies Yamaha 2'03.142 1.731 0.009 53 55
13 Randy De Puniet Honda 2'03.456 2.045 0.314 52 62
14 Alvaro Bautista Suzuki 2'03.558 2.147 0.102 35 51
15 Marco Simoncelli Honda 2'03.563 2.152 0.005 19 54
16 Marco Melandri Honda 2'03.609 2.198 0.046 17 28
17 Hiroshi Aoyama Honda 2'03.651 2.240 0.042 40 66
18 Yamaha Test Rider Yamaha 2'05.732 4.321 2.081 16 40
19 Yamaha Test Rider Yamaha 2'06.206 4.795 0.474 25 36
 
Pos Rider Bike Time Diff Previous Fastest Total
1 Valentino Rossi Yamaha 2'01.411 0.000 0.000 15 54
2 Casey Stoner Ducati 2'01.902 0.491 0.491 12 42
3 Colin Edwards Yamaha 2'01.932 0.521 0.030 23 48
4 Loris Capirossi Suzuki 2'02.102 0.691 0.170 21 58
5 Jorge Lorenzo Yamaha 2'02.165 0.754 0.063 56 57
6 Andrea Dovizioso Honda 2'02.630 1.219 0.465 18 51
7 Nicky Hayden Ducati 2'02.792 1.381 0.162 22 46
8 Dani Pedrosa Honda 2'02.866 1.455 0.074 50 52
9 Mika Kallio Ducati 2'02.987 1.576 0.121 70 70
10 Hector Barbera Ducati 2'03.030 1.619 0.043 57 59
11 Aleix Espargaro Ducati 2'03.133 1.722 0.103 53 54
12 Ben Spies Yamaha 2'03.142 1.731 0.009 53 55
13 Randy De Puniet Honda 2'03.456 2.045 0.314 52 62
14 Alvaro Bautista Suzuki 2'03.558 2.147 0.102 35 51
15 Marco Simoncelli Honda 2'03.563 2.152 0.005 19 54
16 Marco Melandri Honda 2'03.609 2.198 0.046 17 28
17 Hiroshi Aoyama Honda 2'03.651 2.240 0.042 40 66
18 Yamaha Test Rider Yamaha 2'05.732 4.321 2.081 16 40
19 Yamaha Test Rider Yamaha 2'06.206 4.795 0.474 25 36

Hyfsat jämnt mellan rookisarna!
 
Spies har ju kört väldigt lite på Sepang till skillnad från de andra rookiesarna men visst är det jämt, vilket är kul.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top