MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

TSR AC60 kommer ha premiär på nästa Japanska Nationella Mästerskap den 1 nov.



image2_l.jpg

lika porriga som de andra bilderna är, lika besviken blir jag på denna.
säga vad man vill om att hojarna är fräcka, men snygga är dom inte direkt.
man ser hur dom tar fram sina kåpor, visst är det lågprio pga tid och pengar men en lermodell hade gjort så stort skillnad.
nåväl, personlig reflektion.
supertack för infon Anders, kanon som vanligt.

när kommer Öhlins projekt...
 
Last edited:
Santolaya Racing SR7.

4007917373b434fc1882.jpg


4007917355c63d1550be.jpg



UC3M av universitetet Universidad Carlos III de Madrid. Ska ha premiär på sista CEV-Moto2 på Valencia.

HR-Moto2-UC3M-C.jpg


HR-Moto2-UC3M-B.jpg


HR-Moto2-UC3M.jpg
 
Last edited:
Och det kommer medföra att förarna som kommer upp till MotoGP från Moto2 kommer att klara sig sämre än föregångarna som kom från 250?

Jag tror att det kommer att medföra att förare från Moto2 som går upp till MotoGP kommer att sakna erfarenhet av att köra med olika fälgbredder.

lika porriga som de andra bilderna är, lika besviken blir jag på denna.
säga vad man vill om att hojarna är fräcka, men snygga är dom inte direkt.
man ser hur dom tar fram sina kåpor, visst är det lågprio pga tid och pengar men en lermodell hade gjort så stort skillnad.
nåväl, personlig reflektion.
supertack för infon Anders, kanon som vanligt.

när kommer Öhlins projekt...

Jag gillar form styrd av tänkt funktion, inte "stylade" grejor med en massa krusiduller för krusidullernas egen skull.
 
Last edited:
Jag gillar form styrd av tänkt funktion, inte "stylade" grejor med en massa krusiduller för krusidullernas egen skull.

jag håller med, men samtidigt säger jag, "är det inte snyggt så vill jag inte se det"
man gör sällan en lermodell på ren racer och den behöver inte va snygg,
men väl ytterst aerodynamisk, vilket man inte uppnår på det där sättet.
 
Helt klart var detta enklare och säkert därför kunde därför gatåkaren och kvinnotjusaren "göken" K Andersson bli världsmästare 73 och 74.

Nja, det behövdes nog lite mer än så för det :o)
Göken var väl inte oäven som mek, men hade mycket hjälp av Chippa för att få fart på hojarna.
Vill minnas att han körde BMW som gatåkare och hade lite knep för sig för att kunna lägga ner mer i svängarna :)

Rambygget blir man, (iaf jag) lite betänksam när man ser ... Det inbjuder till spänningar och utmattningssprickor när man bygger så ...
 
Last edited:
jag håller med, men samtidigt säger jag, "är det inte snyggt så vill jag inte se det"
man gör sällan en lermodell på ren racer och den behöver inte va snygg,
men väl ytterst aerodynamisk, vilket man inte uppnår på det där sättet.
Sant. Men den aerodynamiska aspekten las väl åt sidan 03/04 nånstans. Kolla på första M1-an (najs) jämfört med dagens variant (UJM).
 
Rambygget blir man, (iaf jag) lite betänksam när jag ser ... Det inbjuder till spänningar och utmattningssprickor när man bygger så ...

Vilken av konstruktionerna syftar du på, TSR:s? Vad är det som gör att den inbjuder till sprickbildning?
 
Vilken av konstruktionerna syftar du på, TSR:s? Vad är det som gör att den inbjuder till sprickbildning?

När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.
 
När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.

Och så slänger man in det i en ugn efter och värmer upp lagom så minskar en hel del av spänningarna.
 
Och så slänger man in det i en ugn efter och värmer upp lagom så minskar en hel del av spänningarna.
Jo, och spänningarna omvandlas till deformationer. Det är enda sättet för de inneboende spänningarna att utlösas på ... :)
Fast, det gör nog inte så mycket eftersom de ändå bara ska sätta en japansk, plomberad enhetsmotor i den ... spännande utveckling ... :död
 
När det gäller ram-bygge så räknas väl iofs TSR till de bättre i världen. Tror knappast att deras ramar kommer brytas sönder..
 
När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.

image1_l.jpg

Vad säger dig att dom har "spännt" upp delarna här?
Delarna hålls i korrekt position av jiggen och svetsas sen, hur skulle man annars göra?
Svetsa ihop det mera "löst" och bearbeta om hål och annläggningsytor efter?

Fast, det gör nog inte så mycket eftersom de ändå bara ska sätta en japansk, plomberad enhetsmotor i den ... spännande utveckling ... :död
Vad har japansk med det hela att göra?
 
Last edited:
Inmotec Consultora Técnica, a Spanish company which currently backs the Inerzia-Inmotec team in the Spanish national championship (CEV Buckler),
have announced details of their ongoing MotoGP project with a view to participate in the World Championship in 2010.

http://www.motogp.com/en/news/2009/Inmotec+reveal+MotoGP+plans

n504418_gp3.preview_big.jpg
 
Inmotec Consultora Técnica, a Spanish company which currently backs the Inerzia-Inmotec team in the Spanish national championship (CEV Buckler),
have announced details of their ongoing MotoGP project with a view to participate in the World Championship in 2010.

Ett nytt misslyckande att vänta med helt oprövat material
 
Vad säger dig att dom har "spännt" upp delarna här?
Delarna hålls i korrekt position av jiggen och svetsas sen, hur skulle man annars göra?
Klart att de är fastspända, hur hålls de annars på plats? De lossar knappast skruvarna allteftersom de svetsar :)
Svetsa ihop det mera "löst" och bearbeta om hål och annläggningsytor efter?
Tror du på fullt allvar att de färdigbearbetar hålen och SEDAN svetsar? Jiggen är till för att spara tid, inte för att göra ramen spänningsfri och helt måttriktig efter svetsning. Självklart måste de sätta upp ramen och bearbeta den efter att den är svetsad. Iaf om de har någon ambition om att tillverka ett precisionsbygge.
Ja, jag har varit med och byggt ramar, huvudsakligen i stål, men även nån i aluminium.

Vad har japansk med det hela att göra?
Har Honda börjat göra sina motorer i Estland eller Nordkorea? :rolleyes:
 
Uppdaterad lista då.

Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2009
- Andrea Dovizioso - 2009

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2011
- Marco Melandri - 2010

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2010

Emmi Caffe Latte Honda
- Hiroshi Aoyama

Team Scot Honda
- Alex de Angelis


Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010

Pramac Ducati
- Mika Kallio -2010
- Aleix Espargaro

Aspar Ducati
- Hector Barbera

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2010

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2010
- Ben Spies - 2011

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista
- Loris Capirossi - 2010


Inmotec Consultora Técnica
- Iván Silva


Ponsson Gil Motor Sport
- Thomas Luthi

Hayate Yamaha



Rykte
Option
Bekräftat

Gjort om gjort rätt?
 
Last edited:
Gabor Talmasci ryktas till SpeedUp Aprilia i Moto2. Andrea Iannone med dit.

Alex de Angelis ryktas till Scott Honda.
 
Last edited:
He he, det här projektet vet jag en hel del om... :)

Misstänker du fått skvaller från George. ;)

Är dom inte oroliga över att det bara blir ettårsprojekt då MotoGP kanske inte kommer finnas kvar i nuvarnade form 2011?
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top