MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Har du nån koll på hur många team det blir till 2010?

/JPS

Dom sa att dom skulle släppa en lista en månad efter dom gick ut med att det var 72 anmälda till klassen. Den listan har aldrig kommit.. Vänta till årsskiftet för då brukar det vara mera klart i dom 2 lägre GP-klasserna med föare/team.

En sak som är klar, men kanske inte så väldigt officiell än utanför GP-depån, är att BQR blivit den officiella återförsäljaren av Burning Blood chassie. Teamet lever lite fortfarande på mediahypen om att dom själva byggde en hoj på bara två månader efter beskedet om 600cc i klassen. Men egentligen var det bara att dom skruvade ihop allt i sin verkstad som RBB hade utveklat under 3 år.. Noterar att bara själva ramen till Moto2 från RBB kostar dubbla mot vad dom tar till 250cc. CIP Moto kör tex med deras ramar i år i 250GP.

På BQR`s däckstest på Brno dan efter GP´t där Da Gea bröt foten fick teamchefen panik om att dom inte hade någon ersättningsförare. Han sprang runt i depån och fick till sist tag i Aoyama´s bror Shuhei som kunde ställa upp och köra resten av den dagen. Att Shuhei kört och vad han sagt om hojen och teamet är inte heller något som passar in i mediahypen..

Keifer har fått sin hoj som dom köpt från Suter. Så inget Kalex som Tyska tidningar spekulerat i. Bradl som ska köra denna hojen nästa år. Dom fick ge 150.000 euro för chassiet och räknar med lite mer än 50.000 euro till att lägga ut på chasiet själva. Dom har som alla andra inte sett motorn än till deras hoj. Dom har tydligen haft en massa problem med att dom inte fått elektroniken till att fungera. Däremot så har dom fått dataloggern från 2D att fungera mot Hondas logger på dessa hojar. Hur det funkar har jag ingen koll på just nu om dom får lov att ha andra dataloggers på racen än den som Honda har inbyggt i elektroniken. Men dom kanske ska använda bättre loggers på träningarna istället.
 
  • Gilla
Reaktioner: R2
Dom sa att dom skulle släppa en lista en månad efter dom gick ut med att det var 72 anmälda till klassen. Den listan har aldrig kommit.. Vänta till årsskiftet för då brukar det vara mera klart i dom 2 lägre GP-klasserna med föare/team.

En sak som är klar, men kanske inte så väldigt officiell än utanför GP-depån, är att BQR blivit den officiella återförsäljaren av Burning Blood chassie. Teamet lever lite fortfarande på mediahypen om att dom själva byggde en hoj på bara två månader efter beskedet om 600cc i klassen. Men egentligen var det bara att dom skruvade ihop allt i sin verkstad som RBB hade utveklat under 3 år.. Noterar att bara själva ramen till Moto2 från RBB kostar dubbla mot vad dom tar till 250cc. CIP Moto kör tex med deras ramar i år i 250GP.

På BQR`s däckstest på Brno dan efter GP´t där Da Gea bröt foten fick teamchefen panik om att dom inte hade någon ersättningsförare. Han sprang runt i depån och fick till sist tag i Aoyama´s bror Shuhei som kunde ställa upp och köra resten av den dagen. Att Shuhei kört och vad han sagt om hojen och teamet är inte heller något som passar in i mediahypen..

Keifer har fått sin hoj som dom köpt från Suter. Så inget Kalex som Tyska tidningar spekulerat i. Bradl som ska köra denna hojen nästa år. Dom fick ge 150.000 euro för chassiet och räknar med lite mer än 50.000 euro till att lägga ut på chasiet själva. Dom har som alla andra inte sett motorn än till deras hoj. Dom har tydligen haft en massa problem med att dom inte fått elektroniken till att fungera. Däremot så har dom fått dataloggern från 2D att fungera mot Hondas logger på dessa hojar. Hur det funkar har jag ingen koll på just nu om dom får lov att ha andra dataloggers på racen än den som Honda har inbyggt i elektroniken. Men dom kanske ska använda bättre loggers på träningarna istället.


GOD DAMN !! :Bugar ... Man kan inte bli annat än impad av Axxexs, det är alltid intressant och matnyttig läsning :krama
 
2010 MotoGP World Championship - confirmed line-up:

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki
6. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki*
7. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini
8. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini*
9. Hector Barbera SPA Aspar Ducati*

* rookie

Känns som linan med Marco och Marco i Honda Gresini kan komma att överaska många under 2010 :tummenupp
 
Känns som linan med Marco och Marco i Honda Gresini kan komma att överaska många under 2010 :tummenupp

Japp :tummenupp hoppas mycket på dom killarna, skulle tro och hoppas på några pallplatser för dom.
Vet inte men har fått för mej att Simoncelli kommer att passa bra i Motogp och Melandri vet vi ju redan är en riktigt bra förare :banana
Ja jag vet ... jag är en fan av dom Italienska förarna, och speciellt då som dom flesta ... allas våran Rossi :Bugar
 
Gresini kommer förmodligen att bli Moriwaki´s officiella förstateam i Moto2.
 
Enligt den här artikeln ska De Angelis vara klar för 1 år hos Tech3. Toseland kan vara på väg till Pramac Ducati eller Ten Kate i WSBK. BBC hoppas att de unga engelska förarna i de andra klasserna ska komma upp till MotoGP inom en inte allt för avlägsen framtid.
 
2010 MotoGP World Championship - confirmed line-up:

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki
6. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki*
7. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini
8. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini*
9. Hector Barbera SPA Aspar Ducati*
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda
11. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda

* rookie

Känns som linan med Marco och Marco i Honda Gresini kan komma att överaska många under 2010 :tummenupp

La till dem bägge Honda förarna, källa: http://www.motogp.com/
 
Uppdaterad lista.

Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2009
- Andrea Dovizioso - 2009

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2010
- Marco Melandri

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2009
- Hiroshi Aoyama

Team Scot Honda
- Gabor Talmacsi
- Hiroshi Aoyama

Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010

Pramac Ducati
- Mika Kallio
- Alex de Angelis
- Mattia Pasini
- Toni Elias

Aspar Ducati
- Hector Barbera

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2009

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2009, option 2010
- Randy de Puniet - 2009
- Chris Vermuelen - 2009
- James Toseland
- Toni Elias
- Alex de Angelis

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista
- Loris Capirossi - 2009

Ponsson Gil Motor Sport (Emmi Caffe Latte)
- Thomas Luthi ??? !!!
- ??? !!!

Ut ur MotoGP
- Sete Gibernau
- Yuki Takahashi - motoGP 2
- Chris Vermeulen - WSBK
- Toni Elias - WSBK
- James Toseland - WSBK
- Alex de Angelis - moto2 or WSBK

Nya till MotoGP
- Marco Simoncelli
- Alvaro Bautista
- Hector Barbera
- Mattia Pasini
- Alex Debon
- Hiroshi Aoyama
- Thomas Luthi ??? !!!

Rykte
Option
Bekräftat
 
2010 MotoGP World Championship - confirmed line-up:

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro
5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki
6. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki*
7. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini
8. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini*
9. Hector Barbera SPA Aspar Ducati*

* rookie

Känns som linan med Marco och Marco i Honda Gresini kan komma att överaska många under 2010 :tummenupp

vilka blir det mer då? bara 9 förare på listan
 
Enligt Toselands manager (i en kort grid-intervju i BBCs sändning) så snackas det tydligen med Pramac Ducati och även ett nytt team.
I samma sändning nämndes också att LCR försöker få till en till cykel till sitt team.

Fler team och/eller cyklar är välkommet.
 
Honda var inte Pedrosas förstaval enligt en intervju med italiensk-TV:

Dani Pedrosa - another key player - was brutally honest in the assessment of his choice to sign a new deal with Honda this weekend. It was, he told Italian TV, his second choice, after the option of going to Yamaha fell through. "Put simply, I signed [with Honda] because there was no room at Yamaha, which would have been a good move." With a move to Yamaha no longer possible, Pedrosa was forced to give Honda one more chance. "I have put my trust in Honda for one more year to see if they can build a better bike. Otherwise, if there is no improvement after the year, maybe it will be finished."

Med tanke på allt snack om att Hayden inte kan utveckla en hoj, (han vann ju VM på det som Rossi och senare Biaggi hade utvecklat, jo det är sant), kan man ju undra vad fan Pedrosa pysslat med de senaste åren. Sitter han och Puig och väntar på att få en mästarhoj slängd i knät?
 
källan är tabloiden Visordown vilket som vanligt inte anges. ta det med en nypa salt.
 
Nej, källan är MotoGPMatters. Tar du det fortfarande med en nypa salt?

David baserar det mesta han skriver på sin sida på skvallersidor. Ibland är det inte blir helt sant i det han skriver pga det. Han bara samanfattar andra racingsidors rykten. Man ska ha minst en nypa salt på det han skriver. Finns rena felaktigheter som dyker in ibland där. Reagerade själv på fel han skrev senast på Indianapolis racet mm.
 
NEje! Inte Thomas Lüthi, för helvidde. Jag ser hellre färg torka.

Daniel Epp Teamägare Emmi Caffe Latte
"I am not intrested in contuining when i don't see the will to win."
 
David baserar det mesta han skriver på sin sida på skvallersidor....
De brukar alltid länka till sina källor och berätta hur pålitliga källorna är. I det här fallet fanns ingen källa angiven så jag antog att de själva hört det eller pratat med någon som gjort det.

Personligen gillar jag sajten för deras analyser och egna intervjuer :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top