MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Elller kanske inte.


"I'm very honored by the interest that Herve and Tech 3 have shown in me. The comparison he made with Olivier Jacque was very flattering," the young French rider said. But Cluzel was keen to point out that he wasn't in a position to sign a new deal yet. "My contract with my current team Matteoni stipulates that they have an option on me for 2010," Cluzel told Moto Caradisiac, pointing out that he was still in discussions with the Matteoni team for 2010, based on the excellent results he has had with the team. As a result of their investment in him, he felt obliged to the team. "Morally, I am a person who likes to do thing the correct way, the legal way," he said. "So we shall try to clarify the situation together, then we shall see what happens. I have a lot of respect for Matteoni," Cluzel added.

http://www.motomatters.com/news/2009/09/11/cluzel_denies_tech_3_deal_is_already_don.html
 
Enligt den här artikeln ska De Angelis vara klar för 1 år hos Tech3. Toseland kan vara på väg till Pramac Ducati eller Ten Kate i WSBK. BBC hoppas att de unga engelska förarna i de andra klasserna ska komma upp till MotoGP inom en inte allt för avlägsen framtid.

Toseland var lysande i WSBK, men inte alls lyckats i Motogp. Ungefär som, Colin och Bayliss.
Kan bli kul fighter med Toseland vs Spies!

/J
 
Toseland var lysande i WSBK, men inte alls lyckats i Motogp. Ungefär som, Colin och Bayliss.
Kan bli kul fighter med Toseland vs Spies!

/J

Fast Bayliss och Colin har ju vart väldigt mycket bättre i motogp än toseland.
Toseland är ju ett riktigt fiasko..
 
Fast Bayliss och Colin har ju vart väldigt mycket bättre i motogp än toseland.
Toseland är ju ett riktigt fiasko..

Javisst har de gjort det! Tosse är ju i klass med "I dont rate Biaggi at all Ellison".. Bayliss åkte lite väl lätt ur MGP, men han kanske fick ett riktigt bra kontrakt med Ducati när han återvände till WSBK.

/J

Jag tror Spies flyttar till MotoGp redan nästa år. Han har bevisat att han är "för bra" för WSBK.

Han kommer säkert få några "vilda kort" iaf. Alt får Tosse´s hoj redan 2010. Mycket beror väl på pengar och hur många startande det blir i MGP. Under 18 så tappar de sin VM-status.

/J
 
Last edited:
Mycket beror väl på pengar och hur många startande det blir i MGP. Under 18 så tappar de sin VM-status.

/J

18 st de första racen? De har varit under 18 st nu några ggr så enligt Dorna/FIM:s egna regler så har årets serie inte VM-status.

Det är j*vligt fel någonstans när man inte får ihop 18 st startande till ett VM.
 
18 st de första racen? De har varit under 18 st nu några ggr så enligt Dorna/FIM:s egna regler så har årets serie inte VM-status.

Det är j*vligt fel någonstans när man inte får ihop 18 st startande till ett VM.

Jo men de var 18st till start då säsongen drog igång.. Hayate är en produkt av denna regel.

Håller med dig, nånting är väldigt fel med ett så futtigt startfölt i VM.
 
Han kommer säkert få några "vilda kort" iaf. Alt får Tosse´s hoj redan 2010. Mycket beror väl på pengar och hur många startande det blir i MGP. Under 18 så tappar de sin VM-status.

/J

På motoGP.com står det att Spies kör WSBK nästa år också och flyttar upp till Tech3 2011. Får en förare i WSBK köra race i MotoGP, jag menar det är ju två konkurrerande serier. Det kan ju stå i deras kontrakt att de inte får köra i någon annan serie under säsong.
 
På motoGP.com står det att Spies kör WSBK nästa år också och flyttar upp till Tech3 2011. Får en förare i WSBK köra race i MotoGP, jag menar det är ju två konkurrerande serier. Det kan ju stå i deras kontrakt att de inte får köra i någon annan serie under säsong.


Bayliss gjorde ett inhopp hos ducati - motoGP och vann på valencia 2006.
 
På motoGP.com står det att Spies kör WSBK nästa år också och flyttar upp till Tech3 2011. Får en förare i WSBK köra race i MotoGP, jag menar det är ju två konkurrerande serier. Det kan ju stå i deras kontrakt att de inte får köra i någon annan serie under säsong.

Det skedde senast på Brno, och vilken förare vill i ett kontrakt ta bort sin möjlighet till en MotoGP-styrning?
 
Någon som vet om 1-hojs teamen kommer att utöka, tänker på LCR, Scot och Hayate.
 
KTM funderar på att använda 2009-hojarna nästa år med förarna Beaubier, Kornfeil och Fagerhaug. Man måste minska budgeterna till nästa år pga den ekonomiska krisen. Med detta upplägg kommer man behöva 1,5 miljoner euro. Deras nuvarande förare Marc Marquez sägs ha skrivit på för AJO för nåsta år. Så 2 av deras stora sponsorer lär försvinna iom det.
 
Vet man om MGP har tänkt tanken att köra på Portimao istället för Estoril i framtiden ?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top