Aha, missade tidigare inlägg
Inte lätt och vara vaken när man är på jobbet en fredag em. Men nu är det dags och vakna, snart dags och åka hem![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha, missade tidigare inlägg
Inte lätt och vara vaken när man är på jobbet en fredag em. Men nu är det dags och vakna, snart dags och åka hem![]()
Givetvis.Spies är något utöver det vanliga...
Tiden får säga om min "mumbo jumbo" har någon relevans.
Men att säga att min jämförelse mellan Toselands och Spies prestationer i WSBK är som att jämföra Rossi och Ago, är ju bara korkat.
Rossi kliade inte ens i hans farsas byxor när Ago hängde in skinnstället i garderoben. Det om något, är en jämförelse mellan äpplen och päron.
Toseland och Spies, 2 säsonger ifrån varandra med nästan samma konkurrenter, Haga på Bayliss plats, Spies på Hagas plats, är på sin höjd en jämförelse mellan ett Ingrid Marie och ett Aroma, som för de oinvigda är Sveriges två vanligaste äppelsorter.... RIP!
Frågan är om något läger i MotoGP (förare, teamägare, tillverkare, publik) tycker att bytet till 800 har inneburit några förbättringar.Rossi: 800cc MotoGP's biggest mistake for 15 years
Det sista kan du väl inte ens tro på själv?Övergången till 800cc är precis som den senaste övergången till fyrtakt - bara propaganda.
Det sista kan du väl inte ens tro på själv?
Varför skulle de fortsätta att utveckla tvåtakt när de inte hade någon nytta av utvecklingen?
Nu var det inte jag som började "svamla", det var som vanligt någon annan.Idag är det väldigt lika utveckling innom all förbränningsteknik. Så du kan sluta svamla om takter.
Nu var det inte jag som började "svamla", det var som vanligt någon annan.
Men det är klart att vi ska vara lite bittra 8 säsonger efter bytet till fyrtakt...![]()
Varför skulle de fortsätta att utveckla tvåtakt när de inte hade någon nytta av utvecklingen?
Så blev det inte, Canepa får behålla sin styrning enligt GPone.com. Pramacs teamchef ville ha Espargaro men Ducati sa nej, tyvärr.Espargaro ser ut att ersätta Cnepa resten av säsongen.
Fundera på vad du skriver så kanske du kommer på vad jag fått "det" ifrånDet är för mig ganska uppenbart att du fått för dig att jag på något vis skulle vara emot fyrtakt som motortyp. Det uttrycker du i vart och vartannat inlägg mot mig - vart du fått detta ifrån vore jävligt intressant att veta, då dess sanningshalt är likvärdig Aftonbladets löp.
CheckHåll dig till ämnet och behåll din trångsynta syn på motortyper för dig själv. Har inte Emvmett några "breaking news" som du kan upplysa silly season tråden om?
Jo tack, jag känner till fördelarna, och nackdelarna, med tvåtakt. Prototypracing är inget man håller på med för att det är kul. Att tex Yamaha säljer sin nya R1:a med referenser till M1:an är ingen slump. Att Renault säljer småbilar med referenser till F1 är ingen slump. Osv osv....För att tvåtaktaren har bättre vikt/effektförhållande bättre volym/effektförhållanden. Billigare i racingsammanhang? Det är ju ändå PROTOTYPracing MotoGP handlar om.
Ja usch vad tråkigt det är att se Rossi, Lorenzo, Stoner och Pedrosa fajtas. Vad mycket bättre det var förr med 25-30 hojar där alla kunde vinna, för så måste det ju ha varit....Jag tillhör den skaran som anser att MotoGP knappast blivit mer underhållande sedan man bytte motorkonfiguration. Ta en bana som BRNO eller Assen och kasta ut 17-18 cyklar.. Man hinner ju somna mellan hojarna.
För att tvåtaktaren har bättre vikt/effektförhållande bättre volym/effektförhållanden. Billigare i racingsammanhang? Det är ju ändå PROTOTYPracing MotoGP handlar om.
Jag tillhör den skaran som anser att MotoGP knappast blivit mer underhållande sedan man bytte motorkonfiguration. Ta en bana som BRNO eller Assen och kasta ut 17-18 cyklar.. Man hinner ju somna mellan hojarna.
/J
Vermeulen har anbud från fyra tillverkare i WSBK, Honda, Yamaha, Kawasaki och Aprilia. Chansen att bli kvar i MotoGP får väl ses som noll.
Undrar varför man inte väljer tvåtakts flygmotorer![]()
Den häcken är det tveksamt om ens Rossi skulle kunna vinna med. Honda eller Yamaha skulle jag välja.Kawasaki vore en rejäl utmaning för gode Chris ..
Den häcken är det tveksamt om ens Rossi skulle kunna vinna med.
Fundera på vad du skriver så kanske du kommer på vad jag fått "det" ifrån![]()
Smörjning?
Varför man går tillbaka till tvåtakt i båtvärlden?![]()
Yamaha M1 2003 häck? Knappast va.Det var inte länge sedan Rossi gick till Yamaha och gjorde just det, vann på klassens "häck".
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |