MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det börjar tidigare och tidigare med Silly Season. :)

Simoncelli är tydligen i samtal med tech 3 och med Gresini.
bautista hade fått en deadline från Suzuki, Vermeulen ut, men pratar nu med Tech 3.

Just Tech3 verkar vara heta, vilket ju är förståeligt med de nya rookiereglerna och så bra som Yamahan funkar.

Inför Moto2 är det 27 team som antagits, 41 förare, tio har satts på en reservlista och tio har refuserats helt.

Ps. Dags för sticky på den här och låsa den gamla? ds

Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2010
- Andrea Dovizioso - 2010/2011

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2010/2011
- Marco Melandri - 2010

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2010

Emmi Caffe Latte Honda
- Hiroshi Aoyama - 2010

Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010

Pramac Ducati
- Mika Kallio -2010
- Aleix Espargaro - 2010

Aspar Ducati
- Hector Barbera - 2010

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2010

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2010
- Ben Spies - 2011

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista - 2011
- Loris Capirossi - 2010


Ut ur MotoGP
- Sete Gibernau
- Chris Vermeulen - WSBK
- James Toseland - WSBK
- Toni Elias - Moto2
- Yuki Takahashi - motoGP 2
- Alex de Angelis - Moto2 / WSBK

Nya till MotoGP
- Marco Simoncelli
- Alvaro Bautista
- Hector Barbera
- Ben Spies
- Hiroshi Aoyama
- Aleix Espargaro

Rykte
Option
Bekräftat
 
Last edited:
Ursäkta en okunnig. Vad innebär de nya rookiereglerna?

Simoncelli på en yamaha... Hur skall HRC kunna vinna märkes-VM då? Med Rossi och Lorenzo också på Yamaha då alltså.
 
Rookies ska inte få börja i fabriksteam vilket gör att satellitteamen blir intressantare. Suzuki hamnar ju dock i en lite underlig sits då de inte har ngt satellitteam.
 
Ursäkta en okunnig. Vad innebär de nya rookiereglerna?

Simoncelli på en yamaha... Hur skall HRC kunna vinna märkes-VM då? Med Rossi och Lorenzo också på Yamaha då alltså.

Är inte helt säker, men det har att göra med att rookies enbart får köra i satellit-team första året... Vet dock inte vad det skulle vara bra för? :va

Jo det är dags med en bra förare i HRC så det blir lite fajt mellan de stora märkena för en gångs skull! :rolleyes:
 
Vad jag har läst mig till så ska en av anledningarna till den nya "rookie-regeln" vara att tvinga alla team att ha satellitteam. Mao ett sätt att försöka få fler hojar på griden. Om det kommer att fungera eller inte återstår att se.
 
Simoncelli ska tydligen bestämma sig för om det blir Tech 3 eller Gresini Honda, på en full fabrikshoj likt den Elias kör idag, innan Assen. Det lutar enligt en del åt HRC eftersom han där har större möjligheter att hamna i fabriksteamet än hos Yamaha.

Vågar man önska sig ett ett Tech 3 med Bautista och Spies 2010 då?
 
Last edited:
Simoncelli ska tydligen bestämma sig för om det blir Tech 3 eller Gresini Honda, på en full fabrikshoj likt den Elias kör idag, innan Assen. Det lutar enligt en del åt HRC eftersom han där har större möjligheter att hamna i fabriksteamet än hos Yamaha.

Vågar man önska sig ett ett Tech 3 med Bautista och Spies 2010 då?

Skulle helst se Sic på en Yamaha, gärna teamkompis med spies. Och ut med Elias o in med Bautista.....
 
Svårt val för Simoncelli men jag tycker han ska välja Tech 3. Är inte helt säker på att Lorenzo och Rossi kör i samma team 2011.
 
Svårt val för Simoncelli men jag tycker han ska välja Tech 3. Är inte helt säker på att Lorenzo och Rossi kör i samma team 2011.

Samma tanke här.........har en bild av att Lorenzo kommer köra Repsol Honda.
 
Beror ju mycket på vad Rossi gör men just nu finns det ju inga som helst sportsliga skäl för honom att byta.
 
De Angelis har väl inte heller levererat...
Kul dock att Mika Kallio hänger i under sin "rookie"-säsong!! Duccen verkar ju vara allt annat än lättkörd! Herr Stoner hade ju vissa bekymmer, milt sagt i Barcelona..
 
Bautisa sägs ha tackat nej till Suzuki.
 
Suzuki fabriks? (tänkte på rookieregeln) eller ska Suzuki köra sattelit ?

Eftersom Suzuki inte har ett satelitteam så skulle dom få slippa regeln om att nya förare i klassen måste köra i ett sånt. Men enlig rykten så har Bautista tackat nej till dom.
 
Eftersom Suzuki inte har ett satelitteam så skulle dom få slippa regeln om att nya förare i klassen måste köra i ett sånt. Men enlig rykten så har Bautista tackat nej till dom.

Oki .. Om ryktet stämmer så eär det ju rätt tufft att tacka nej .. Bautista vill jag se i MGP, han har väl andra kontakter än Suzuki på G då ..!
 
Spies sa väll i en intervju för inte så längesen att han ville stanna kvar i WSBK nästa år med.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top