MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Menar att det rätta virket finns I Lorenzo, Måste jag skriva ut det för att folk ska förstå? Nu är det printat, hoppas inget mera är oklart,
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kommer inte ihåg att han kört med brutet nyckelben denna säsongen. svar på inlägg 79

Men lite ont har han nog haft...
Suspected left collarbone injury for Marquez - Getting checked in Medical Centre #MotoGP WUP 1 SEP
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Kommer inte ihåg att han kört med brutet nyckelben denna säsongen. svar på inlägg 79

??? Jag syftar på att killen har en underbar inställning till racing och kliver ut och levererar trots brist på förutsättningar med erfarenhet av banan osv. Dessutom sättet han gör det på! Han Testar gränser och söker sig fram där andra har en lite mer konservativ väg fram.

Jag kan på något sätt förstå att du misstolkade "virke" som något trasigt, om än långsökt, Men jag blir ganska nyfiken på hur du kom fram till nyckelbenet? =)
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Det bottnar i att jag inte gillar den glättiga attityden MM visar, visst ska han ha creds, Kan jämföras vad Spies gjorde i wsbk,,Men att lilla tjuriga Lorenzo inte vill backa en millimeter tycker Åtminstonde jag är respektabelt,

Visst blev Mgp mycket mera spännande när MM klev in i leken,
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det bottnar i att jag inte gillar den glättiga attityden MM visar, visst ska han ha creds, Kan jämföras vad Spies gjorde i wsbk,,Men att lilla tjuriga Lorenzo inte vill backa en millimeter tycker Åtminstonde jag är respektabelt,

Visst blev Mgp mycket mera spännande när MM klev in i leken,

Jag håller med om Lorenzos storhet, den kan nog inte någon blunda för. De representerar 2 olika skolor där Lorenzo står för precision och metod medan MM är mer livlig och gränslös. MMs sätt gör racingen så mycket roligare för mig! Det blir än bättre när de 2 möts. 1 + 1 blir 3
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Håller både tummar och tår för att Lorenzo vinner imorgon och att vi får ett helt öppet race på Valencia! (Där Lorenzo vinner igen..)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vem sa att Hayden var slut?? :fakta :hihi :banana
Han kan inte vara slut för han har aldrig varit något speciellt. En mid pack rider med ett jäkla flyt under en säsong.

Han har tre (3) racevinster under 10 år i GP!! Hur man kan hylla honom är ofattbart.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Han kan inte vara slut för han har aldrig varit något speciellt. En mid pack rider med ett jäkla flyt under en säsong.

Han har tre (3) racevinster under 10 år i GP!! Hur man kan hylla honom är ofattbart.
Ibland är Ni nästan lite tuffa i Era omdömen, kan jag tycka- bara att finnas kvar i 10 år (varav 5 i Ducati) gör väl honom lite speciell? Om det var gnöl eller inte har jag ingen inblick i, men vad som skrevs var väl att 2007 års Honda inte precis utvecklades med en förare i Haydens storleksklass i åtanke, mer för en mycket liten och lätt spanjor?

Hayden har inte talang (eller i vart fall kapacitet) för att tillhöra skaran av Aliens, så är det nog. Men han är enligt uppgift en av de mest besjälade, ja nästan fixerade, förare som funnits i depån under denna tid. Det är nog inte bara tur som ger mästartitlar heller, han tillhör trots allt en exklusiv klick som snuvat Rossi på en titel under kanske hans starkaste period. Jag har en känsla av att vi kommer att se en intressant säsong av en både erfaren och hungrig Hayden på sin produktionshynda 2014.

Hoppas jag i alla fall :) Men att avfärda Hayden som en midpack rider tycker jag inte är rättvist, han förtjänar kanske ett lite bättre omdöme än så? Tyvärr tror jag trots allt att torrväder i morgon innebär fight om platserna 7-10. Tyvärr.

Mina 2p

Edit - har ingen funnit det värt att notera och kommentera...? Hyvää Mika Kallio!:cool:
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det bottnar i att jag inte gillar den glättiga attityden MM visar, visst ska han ha creds, Kan jämföras vad Spies gjorde i wsbk,,Men att lilla tjuriga Lorenzo inte vill backa en millimeter tycker Åtminstonde jag är respektabelt,

Visst blev Mgp mycket mera spännande när MM klev in i leken,

Ja, JL har ju blivit bra mycket roligare att se på nu med en rejäl dos djävlar anamma och att han inte släpper en tum om han har något att säga till om. MM har definitivt satt lite fart på cirkusen. Hade varit intressant om han tog titeln i år (Vilket han antagligen inte gjort om JL inte kraschat sönder sig) och JL kommer igen nästa år och kör lika envist och hårt hela säsongen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ibland är Ni nästan lite tuffa i Era omdömen, kan jag tycka- bara att finnas kvar i 10 år (varav 5 i Ducati) gör väl honom lite speciell? Om det var gnöl eller inte har jag ingen inblick i, men vad som skrevs var väl att 2007 års Honda inte precis utvecklades med en förare i Haydens storleksklass i åtanke, mer för en mycket liten och lätt spanjor?

Hayden har inte talang (eller i vart fall kapacitet) för att tillhöra skaran av Aliens, så är det nog. Men han är enligt uppgift en av de mest besjälade, ja nästan fixerade, förare som funnits i depån under denna tid. Det är nog inte bara tur som ger mästartitlar heller, han tillhör trots allt en exklusiv klick som snuvat Rossi på en titel under kanske hans starkaste period. Jag har en känsla av att vi kommer att se en intressant säsong av en både erfaren och hungrig Hayden på sin produktionshynda 2014.

Hoppas jag i alla fall :) Men att avfärda Hayden som en midpack rider tycker jag inte är rättvist, han förtjänar kanske ett lite bättre omdöme än så? Tyvärr tror jag trots allt att torrväder i morgon innebär fight om platserna 7-10. Tyvärr.

Mina 2p

Och, han verkar vara en djäkla trevlig kille, allmänt omtyckt av alla i depån och fri från dåliga bortförklaringar när det går dåligt! MYCKET hedervärt och klädsamt i en tid när gnällspikar står på rad och GÄRNA gör sin röst hörd.
Det var väl senast förra helgen som ett kval gick i upptorkande och Nicky låg lite längre bak är han brukar. Då menade han att han själv var orsaken för "I didn't show enough commitment". MYCKET elegant och ovanligt i dessa kretsar. EN förare jag önskar ALLT gott.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Tycker vi ska vara väldigt tacksamma för att MM dök upp och att Lorre och Pedrosa kämpar på!
Crutchlow och Bautista sätter också lite krydda på MotoGP som de närmast föregående åren varit tämligen avslaget, vore intressant att se båda på 100% fabriksmaskiner.
Bradl och Rossi är för mig årets besvikelser.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och, han verkar vara en djäkla trevlig kille, allmänt omtyckt av alla i depån och fri från dåliga bortförklaringar när det går dåligt! MYCKET hedervärt och klädsamt i en tid när gnällspikar står på rad och GÄRNA gör sin röst hörd.
Det var väl senast förra helgen som ett kval gick i upptorkande och Nicky låg lite längre bak är han brukar. Då menade han att han själv var orsaken för "I didn't show enough commitment". MYCKET elegant och ovanligt i dessa kretsar. EN förare jag önskar ALLT gott.

:fakta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Och, han verkar vara en djäkla trevlig kille, allmänt omtyckt av alla i depån och fri från dåliga bortförklaringar när det går dåligt! MYCKET hedervärt och klädsamt i en tid när gnällspikar står på rad och GÄRNA gör sin röst hörd.
Det var väl senast förra helgen som ett kval gick i upptorkande och Nicky låg lite längre bak är han brukar. Då menade han att han själv var orsaken för "I didn't show enough commitment". MYCKET elegant och ovanligt i dessa kretsar. EN förare jag önskar ALLT gott.
Jag värderar inte MotoGP-förarares karriärer efter hur trevliga de är eller hur PK uttalanden de gör i pressen. Om man säger "och ni som sa att Hayden var slut" så är min naturliga reaktion, han kan inte vara slut eftersom han inte någonsin varit något speciellt i mina ögon. Han är varken bättre eller sämre nu än han varit tidigare.

Jag tycker personligen att han är övervärderad men han har garanterat egenskaper (trevlig och PK) som gör honom till en önskad samarbetspartner för Ducati (USA).
Säger inte heller att han är kass, det är ingen som håller till i topp 10 i MotoGP, han är bara sämre bland de bättre.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Intressant att se Lorenzo sätta sitt då snabbaste varv med ganska exakt 40 minuter kvar under gulflagg. Var det inte då man skulle sakta ner? :tungan

Marquez fortsätter att imponera :)

Vad håller Tech3-killarna på med? :död
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
P€RRA;5912738 skrev:
Intressant att se Lorenzo sätta sitt då snabbaste varv med ganska exakt 40 minuter kvar under gulflagg. Var det inte då man skulle sakta ner? :tungan

Marquez fortsätter att imponera :)

Vad håller Tech3-killarna på med? :död
Penalty points!! :fakta
Kan nån ringa RD och förklara, eller vänta... han trillade ju inte så då var det inte lika farligt. :brynad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top