MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har också, precis om tusentals andra, ägt en R1. Säsongen 1998 dessutom. Ändå har jag lite svårt att förstå hur man i nådens år 2013 kan uppleva stark samhörighet med...”Yamaha”.

Det faktum att Yamaha är ensamma om att kunna tävla med Honda i MotoGp skadar nog inte. Ogillar man Honda så är nog chansen stor att man hyser varmare känslor för Yamaha
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har också, precis om tusentals andra, ägt en R1. Säsongen 1998 dessutom. Ändå har jag lite svårt att förstå hur man i nådens år 2013 kan uppleva stark samhörighet med...”Yamaha”.

Människor är olika, tack gode gud för det, och en del föredrar ett visst märke framför andra. Du gör det inte. Vackert så. kan man inte låta sådant bero?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Säga vad man vill men nog händer det saker så här i slutet av säsongen. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Säga vad man vill men nog händer det saker så här i slutet av säsongen. :)

Onekligen, det har ju egentligen varit en ganska "händelselös" säsong där det mest varit JL och DPs skador mitt i som tagit steget från "Soligt rejs under en helg med mestadels bra väder där det mesta avlöper som förra racet", nu på slutet verkar bli lite mer annorlunda. :)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Människor är olika, tack gode gud för det, och en del föredrar ett visst märke framför andra. Du gör det inte. Vackert så. kan man inte låta sådant bero?
Jag är intresserad av varför människor tycker/tänker som de gör, så att låta ”sådant bero” är inte riktigt min grej.

Det är fel att jag inte föredrar Yamaha. Jag har köpt många Yamaha, fler än Honda. Men jag föredrar inget märke alls; de är alla alldeles för ofullkomliga.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
No shit. Men varför? Ha ha! Hur kan man tycka bra om ett däckmärke?


Radare, hur gör du?

Nu när det inte finns träningstider att trolla om så är det imponerande att se hur du snabbt du hittar nåt annat att bråka om. Skitsamma om vad, bara du får trolla!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är intresserad av varför människor tycker/tänker som de gör, så att låta ”sådant bero” är inte riktigt min grej.

Det är fel att jag inte föredrar Yamaha. Jag har köpt många Yamaha, fler än Honda. Men jag föredrar inget märke alls; de är alla alldeles för ofullkomliga.

Ja du säger alltid att du vill veta mer varför andra tycker som de gör men du är aldrig nöjd med deras förklaringar utan det ska ältas och antydas att det är konstigt att inte tycka som du gör. Alla har olika incitament för vad de tycker men de har ingen som helst skyldighet att redovisa dem för dig eller någon annan hur irrationella eller stolliga de än verkar vara. Låt andra vara känslomässigt mer berörda av ett märke om de nu vill det.
Antydde inte heller att du föredrog eller inte föredrog något märke, läs igen.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5912350 skrev:
Du påminner mer och mer om Sheldon i TBBT. Han har också problem med sarkasm :hihi
Fast det här var ju inte sarkasm. Den som har hängt här ett tag vet att #space alltid har talat väl om och försvarat Bridgestone.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Just nu rapporterar Japansk media om storm på SH.. eh.. jordbävning i Fukushima skulle det vara.
7,3 på skalan och det ligger bara 90 km ifrån banan! Är dessutom tsunamivarning utfärdad.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Skalvet skedde 10km nere i havet 475km sydost från Tokyo vid 19-tiden. Tsunamin drog bara upp 1 meters vågor vid 20-tiden. Det man var oroade för var kärnkraftverket i Fukushima och man evakuerade folk därifrån. Men man har inte kunnat uppmäta förhöjd strålning.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Just nu rapporterar Japansk media om storm på SH.. eh.. jordbävning i Fukushima skulle det vara.
7,3 på skalan och det ligger bara 90 km ifrån banan! Är dessutom tsunamivarning utfärdad.
Ja jisses Amalia :crash Om vissa av oss kanske ropar efter mer dramatik på banan från tid till annan så må man ju säga att omvärldsfaktorerna i varje fall är hyfsat dramatiska denna weekend...

Regn till 13.00 enligt prognosmakarna, därefter sol, möjligen blir det körning i vart fall under eftermiddagen då?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top