MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Lorenzo:
”It doesn't matter if it’s wet or dry tomorrow, it’s not my problem to think about it, I have to ride in whatever conditions we have. A wet race would be better for the championship though!”

Vad menar han?

Att han uppfattar sig ha större chans att vara före MM i mål om det är blött. När de här gubbarna pratar om vad som är bra för mästerskapet så menar de vad som är bra för deras eget vidkommande
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Uppesittarkväll hos KMK - kollar IoM i BluRay-kvalitet vilket inspirerade till att släpa fram en race-125:a att sitta på

KMK__MOT3458.jpg
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Ångrar ju inte att gå upp mitt i natten, Moto3 spännande som vanligt. :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Taktiken var solklar, håll MM bakom dig så långt det går, hjälp lorre, då får man inte göra sådana rookiemisstag, två gånger om dessutom i samma kurva:näsblod
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Wow, verkligen imponerande av Lorenzo!

Pedrosa blir mer och mer ett frågetecken? Naturligtvis fick han inte köra om MM i början men han hängde ju inte med under andra halvan.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Grymt kört av lorenzo. Man såg tydligt att det var en klass skillnad mellan lorenzo, mm och övriga förare. Ska bli spännande att se sista racet i valencia.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ha ha kolla peddo på presskonferensen, kan han le:confused:
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja , väldigt lite. Han är ju inte för rolig utanför banan.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Han kör verkligen bra den där Lorenzo och ingen tvekan om att Yamaha har kommit ikapp.

Som sagt Espargaro "balls of steel" som visar vad man gör när bromsarna inte funkar? hoppar av !

Eller version 2 vad fan hände.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vilket karambollage i Moto2. :3freak
Kul med Kallio på pallen igen. :tummenupp

Grattis till Pol som nog inte ville ta titeln på det sättet men som hela säsongen kämpat och gnuggat på. Scott har varit otursförföljd den senaste tiden men jag tror det kom in lite hjärnspöken också när han ledde så stort ett tag.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag säger som min kollega - Lorenzo's segar är som att "visit the home of the Honda boss, kick the front door in, walk into the living room and piss on the living room table...".
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Shit, Pedrosa ser ju helt förstörd ut

:hihi Ja fan va bitter han verkar vara, men man kan förstå honom när han nu inser att mästerskapet är över för hans del.
Tror det frestar på hans psyke att Marques är konstant före honom för det mesta.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Precis som Roffe och Mozzberg antyder, man kan "hylla" förare för andra saker än antal racevinster, spektakulär körning eller pajaskonster framför kameran. Och att avfärda en ur de fyras sällskap som "mid pack rider med flyt" är inte seriöst. Snarare dåligt påläst. Den som är någorlunda intresserad av roadracing inser snabbt att det krävs aningen mer än flyt för att ens komma i fråga för en MotoGP-titel.
Nu refererade jag till en kommentar om att Hayden inte är slut eftersom han knep en plats i första ledet. Som jag sa, som förare är han är varken bättre eller sämre än han varit tidigare. Jag hade höga förhoppningar på Hayden när han gick till Ducati och jag trodde att han skulle ha förmågan att attackera och "powersjada" hojen genom kurvorna på samma sätt som Stoner gjorde.

Jag värderar inga förare med avseende på pajaskonster framför kamerorna eller hur politiskt korrekta uttalanden de gör om sina arbetsgivare. Detta är anledningen till att jag anser att Stoner är det bästa som hänt RR på väldigt väldig länge. Pang, rakt på, gällande de flesta ämnen oavsett vad det var frågan om och han kunde backa upp snacket med resultat.
JL är en otrolig förare men hans pajaserier i början av karriären fick mig att tröttna rejält och han blev den clown han ville vara.

Hayden säger (sa?) ju själv "Numbers don't lie" och när jag tittar på hans resultatrad från de senaste 11 säsongerna så kan jag bara hålla med. Han har faktiskt suttit på fabrikshonda större delen av tiden. En förare med annan backning / marknadsvärde och inte lika "trevlig" hade nog inte suttit kvar på fabriksmaterial så pass länge.

Man får väl gratta Pol, han har dragit vinstlotten i år och mitt tips i början av säsongen visade sig vara rätt. Världsmästare och klar för MotoGP 2014, frågan är om det kan bli bättre när man är 22 år?

Vad gäller MotoGP så får vi väl se om gammal är äldst när vi kommer till Valencia, MM kan ju köra taktiskt och skugga JL hela vägen in i mål och ta titeln, frågan är om han har det i sig eller om det blir "gasar till det rasar".
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pang, rakt på, gällande de flesta ämnen oavsett vad det var frågan om och han kunde backa upp snacket med resultat.
Precis som Lorenzo de senaste åren. Rak, ärlig, tydlig oavsett ämne och vinner på banan.
JL är en otrolig förare men hans pajaserier i början av karriären fick mig att tröttna rejält och han blev den clown han ville vara.
Man kan ju knappast kalla Lorenzo en clown nu mer, visst kan man ha haft åsikter om hans tidigare firanden men nu?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Precis som Lorenzo de senaste åren. Rak, ärlig, tydlig oavsett ämne och vinner på banan.

Man kan ju knappast kalla Lorenzo en clown nu mer, visst kan man ha haft åsikter om hans tidigare firanden men nu?
Enig, han har lagt av med att försöka efterlikna Rossis firanden och kör sin egen stil nu. Skönt att det är över med klubbor, pekande på Twitterskyltar och flaggor i sandlådan. Kan t.o.m. acceptera hans pall-hopp, det är ju hans grej. Det är i alla fall bättre än Pedrosas Parkinsonskakningar av Red Bull burken. :näsblod
Tyvärr sitter bilden av clowntakterna fortfarande på näthinnan men att han är en enastående idrottsman och en riktig man of steel kan man inte förneka. Denna säsongen har han verkligen visat håriga egenskaper.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag säger som min kollega - Lorenzo's segar är som att "visit the home of the Honda boss, kick the front door in, walk into the living room and piss on the living room table...".
Ja, inte var det fråga om några glada miner eller att "vinna några pallplatser" idag, skulle tro att Honda saknade de tränings- och setup-pass som regnade bort eller försvann på grund av Marquez vurpa.

Lorenzo tangerar förmodligen zenith av sin förmåga just nu och kör ju fullständigt felfritt! Rossis missar in i kurva 11 tyder väl däremot på att det går liiite för fort när han väl kör i rätt tempo, åtminstone att döma av vad man ser från TV-soffan.

Kallio kör bra, hoppas nu att han tar med sig farten in i nästa säsong också. Tråkigt att Rabat råkade dra med sig Redding ut ur tävlingen i en otäck krasch som ändå gick hyfsat bra.

Det blir en spännande upplösning på Valencia, räknar jag rätt har Marquez råd att släppa en förare mellan sig och Lorenzo och ändå rista namnet i bucklan? Lika spännande som rejset blir ju dessutom testerna de efterföljande dagarna, förhoppningsvis fria från fjolårets regnstormar...
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top