MotoGp Monster Energy Grand Prix de France uppsnack

P€RRA;5808589 skrev:
Jag har inga problem att diskutera, men du kommer sällan med något riktigt "diskussionsinlägg". Det är mest trista oneliners som verkar vara avsedda att irritera folk. Du kanske inte har mer än så att tillföra?

Sen har du förtvivlat svårt att skilja på person och åsikt, det är bara att titta på det du skriver. Du försöker efter bästa förmåga, ganska likt ett barn, ge dig på din "motståndare" med referenser som inte är relevanta för själva ämnet. Det blir mest pinsamt för din del men jag antar att det fyller något syfte.
Jag kan upplysa dig om att ditt mässande om allt mellan himmel och jord inte tillför speciellt mycket, om jag ska vara väldigt diplomatisk.
Du har exempelvis skrivit fem (5) gånger så många inlägg som jag i denna tråd.

Lite självkritik kanske skulle vara på sin plats.
 
Gå in på motogp.com så kan du lyssna på intervjun och se alla varvtider.

:hej

Jodå tack, jag har redan sett allt i direktsändning och läst på motogp.com i efterhand.

Men saken är den att du valt att utesluta vissa ord ur meningen, och bara valt ut en mening av ett stycke.
Det var det jag reagerade åt.
Vad får du ut av den vinkande gubben?
 
P€RRA;5808589 skrev:
...du kommer sällan med något riktigt "diskussionsinlägg".

...trista oneliners...

Du kanske inte har mer än så att tillföra?
Tror du är illa förankrad i forumets uppfattning om kvaliteten på Valmers inlägg.
 
Nej, eftersom du hade ändrat i citatet så var jag inte säker på var du fick tag i det någonstans.

Jo för det var ju sån enorm skillnad på Radares citat och det från motogp.com. Skönt att du håller upp nivån på diskussionen... :rolleyes:



Intressant ändå att Bradl är före Rossi trots att även han gick i backen, är Hondan så mycket bättre än Yamahan i år? Eller har fabriks-Yammorna fått nåt nytt till det här racet som (uppenbarligen) inte funkade (och som Tech 3 inte fått och därmed inte led av samma problem)?
 
Intressant ändå att Bradl är före Rossi trots att även han gick i backen, är Hondan så mycket bättre än Yamahan i år?
Om du själv kraschat någon gång vet du att utgången kan bli allt mellan himmel och jord. En lätt vurpa i 30 km/h kan göra en hoj okörbar medan en vurpa i 150 km/h kan innebära ganska lätta skador på hojen och möjlighet att köra vidare.

Att värdera två olika tillverkares hojar baserat på i vilken ordningen två förare som kraschade tog sig i mål känns minst sagt osäkert.
 
Jag har visserligen inte jämfört varvtiderna, men jag gissar att Rossi tappade mycket mer tid efter krashen än Bradl eftersom att han fick puttra runt och försöka böja tillbaka bromsgreppet.
 
Fanboys är vi allihopa, allihopa, allihopa. Du meeeed och jag meeed.

Fan vad tvärslut Marcs däck var i parc ferme.
 
Rossi efter racet:

”We lose a good chance to for a good result. I think we had potential to arrive on the podium.”

Yeah, right. Rossi körde 1,47 de sista varven (som Lorenzo). I täten körde man 1,45. Men det är klart, han hade säkert kunnat vinna om han hade velat...

:rolleyes:

Håller med!
Han vart frånkörd av satellitföraren Cal som gjorde sitt livs race och VR gjorde det inte.
Varvtiderna vittnar om att han som bäst hade kunna klara en 5-6e plats i sammanhanget.

Detta måste vara det sämsta racet JL gjort utan att vurpat, men han erkände att han inte hade farten pga inställningarna på hojen sket sig.

Edit: Hoppas han kommer tillbaks på Mugello som historiskt erbjudit dom roligaste racen tycker jag
 
Last edited:
Trodde de var den som kom först i mål som vann och inte den som hade snabbast varvtider ?? :va Sen att de kan vara en och samma person är en annan femma.
 
Imponerande race av Pedrosa som ser väldigt stark ut.
Marquez tog tio varv på sig för att klura ut hur han skulle köra i regn och sedan var han snabbast...
Crutchlow körde br ai regn och hade lite flyt.
Rossi är fortfarande en bra förare men är inte längre bäst och kommer få slåss för att komma på pallen i fortsättningen. Dovi och Hayden bra med i regn vilket väl vara att vänta.
Lorenzo en sekund långsammare per var än på wup pga inget fäste och misstankar om ett taskig bakdäck. Klart var att något inte stod rätt till men han kommer tillbaka!
 
Lorenzo en sekund långsammare per var än på wup pga inget fäste och misstankar om ett taskig bakdäck. Klart var att något inte stod rätt till men han kommer tillbaka!
Han och Yamaha har lite att fundera på nu. På gränsen till förnedrade av Hondorna.

Undrar fortfarande vad som är så förtvivlat svårt för Yamaha när det gäller deras "sömlösa" växellåda. Hur länge har Honda och Ducati haft sina?
 
P€RRA;5809537 skrev:
Han och Yamaha har lite att fundera på nu. På gränsen till förnedrade av Hondorna.

Undrar fortfarande vad som är så förtvivlat svårt för Yamaha när det gäller deras "sömlösa" växellåda. Hur länge har Honda och Ducati haft sina?
Absolut är det så. Hondan ser klart starkast ut, igen.
Det är ju också stor skillnad mellan Hondans och Ducatisn växellådor som David Emmett som förtjänstfullt visat.
Yamaha växlar på ca 35-40 ms, Ducatin på ca 20 ms och Honda på otroliga 9ms!
Jag tror att Yamaha är försiktiga för att de har inte råd att chansa och få ett växellådsras som spolierar ett race för då är det verkligen kört. Snackas om att den kommer efter Barcelona för testet, den kösr ju i Japan.
 
Jag tror att Yamaha är försiktiga för att de har inte råd att chansa och få ett växellådsras som spolierar ett race för då är det verkligen kört. Snackas om att den kommer efter Barcelona för testet, den kösr ju i Japan.
Då får vi för spänningens skull hoppas att de kan börja använda den nya lådan redan på Assen. Vore trist om DP och MM skulle turas om att vinna resten av säsongen.
 
Marquez tog tio varv på sig för att klura ut hur han skulle köra i regn och sedan var han snabbast...

Inget snack om att Marquez imponerade, men

1. När han väl började hitta rätt hade det slutat regna för ett bra tag sen.

och

2. När han var snabbast var det knappt blött på banan längre och Pedrosa hade börjat slå av.

Men all cred till honom under svåra förhållanden. Men hade det regnat under hela racet och diverese förare framför honom inte åkt omkull, så hade han nog knappast stått på pallen.
 
Absolut är det så. Hondan ser klart starkast ut, igen.
Det är ju också stor skillnad mellan Hondans och Ducatisn växellådor som David Emmett som förtjänstfullt visat.
Yamaha växlar på ca 35-40 ms, Ducatin på ca 20 ms och Honda på otroliga 9ms!
Jag tror att Yamaha är försiktiga för att de har inte råd att chansa och få ett växellådsras som spolierar ett race för då är det verkligen kört. Snackas om att den kommer efter Barcelona för testet, den kösr ju i Japan.

Men har Yamaha har råd att fortsätta så här? (I och för sig så tror nog jag att det hänger mest på förarna, Pedrosa har börjat som han slutade förra året och MM är helt enkelt överjävlig)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top