MotoGP Michelin® Grand Prix of Styria

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mer från Aleix och Marc om "incidenterna".
Är väl så jag tycker också.
Första är definitivt Marc och han borde ha fått något straff.
Andra är race-incident med Quarten på insidan som gör det omöjligt att göra annat.
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 954 RR Fireblade
Håller med att första incidenten kunde Marc varit lugnare men var väl rädd att tappa tid på de framför.
Efter omstart är det ren race incident som sker då Qvarten pressar ut Marc som går i A.E
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu har jag kollat om första starten flera gånger och jag anser inte att MM, även om han är den som blir ytterst ansvarig och kunde ha sköts snyggare, gör en speciellt ful kurvtagning. hade han backat av så hade hade han blivit torpederad av en Ducati. Kurvan i sig är helt värdelös vid en start. Det är inte så illa så att det borde ha straffats tycker jag. Känslan av att MM är för vild förstärks ju lite av andra starten när samma sak händer samt kommentatorernas uppmärksamhet kring det. Men där är han helt oskyldig. Likaså kan man inte skylla på FQ och det bedöms ju också som en ren race incident. AE gjorde sin bedömning att det var fullt rimligt att ligga nästintill ovanpå MM vid apex vid omstarten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu har jag kollat om första starten flera gånger och jag anser inte att MM, även om han är den som blir ytterst ansvarig och kunde ha sköts snyggare, gör en speciellt ful kurvtagning. hade han backat av så hade hade han blivit torpederad av en Ducati. Kurvan i sig är helt värdelös vid en start. Det är inte så illa så att det borde ha straffats tycker jag. Känslan av att MM är för vild förstärks ju lite av andra starten när samma sak händer samt kommentatorernas uppmärksamhet kring det. Men där är han helt oskyldig. Likaså kan man inte skylla på FQ och det bedöms ju också som en ren race incident. AE gjorde sin bedömning att det var fullt rimligt att ligga nästintill ovanpå MM vid apex vid omstarten.
Nja, jag tycker AE ligger klart före första starten och Marc trycker sig in.
Men uppenbarligen fick han ju inget straff och jag har haft fel förr. :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top