MotoGP Malaysia test 1 Sepang 4-6 Feb

Färdig för denna gången, samlade upp ett par längre stints för jämförelse. Lorenzo sägs ha avbrutit sin simulering efter fem varv, Marquez körde dagens längsta. Uppenbart långsamma och enstaka varv (utvarv, trafik etc) strukna.

Jmf längre stint.JPG

Slutsatser? Svårt att dra, men visst är Rossi närmare Lorenzo än tidigare, Dovi bra med. Pedrosa körde tyvärr bara korta stinter, därför svårt att jämföra med Marquez.

Men Marquez förefaller onekligen vass i dessa test, Lorenzo-klass på den simuleringen.

CC hade slaktade fingrar men med gott hopp när det gällde kommentarer till journalister och på Twitter. Läge för utfrågning, Gustav? :)
 
Last edited:
Jag som trodde att AEsp. skulle få ångra sitt val att lämna RCV1000R (som han inte visste då) mot att köra M1-motor (som det verkade då). Riktigt kul att det blev så lyckat!
Hur snabb/bra är egentligen RCV1000R?
Marquez är ett geni, vilken klass!
 
Härligt att se att Vale hänger i!

A. Espagaro ser ju sjukt imponerande ut, hoppas det även funkar över racedistans!
Folk på nätet går i totalspin efter hans prestation, och det viskars om att Yamaha borde gå open på factory teamet för att undvika problemen med 20 liter soppa.....

Låter väl lite väl optimistiskt tycker jag iof.... Hehe


Angående produktions Hondan får mr Nakamoto se till att dra ur pluggen....
Vill ju se Hayden och Redding uppe i listan :)
 
Alla hojar som testas är naturligtvis redan nu mappade med sitt eget bränslereglemente i åtanke. Ingen åker på test - inte ens enstaka varv - med mappning som har tillgång till mer bränsle än man kommer att ha i en racesituation. Det begränsade testprogrammet gör att man helt enkelt inte har tid för sådana övningar och detta är inte heller något man sysslar med under enstaka kvalvarv då omställningen för föraren skulle bli för stor. Fullt fokus på mappning utifrån de regler som gäller för ens egen hoj, alltså. Bara så att ingen tror att några av hojarna helt plötsligt kommer att gå mycket långsammare på första racet.
 
Färdig för denna gången, samlade upp ett par längre stints för jämförelse. Lorenzo sägs ha avbrutit sin simulering efter fem varv, Marquez körde dagens längsta. Uppenbart långsamma och enstaka varv (utvarv, trafik etc) strukna.

View attachment 398981

Slutsatser? Svårt att dra, men visst är Rossi närmare Lorenzo än tidigare, Dovi bra med. Pedrosa körde tyvärr bara korta stinter, därför svårt att jämföra med Marquez.

Men Marquez förefaller onekligen vass i dessa test, Lorenzo-klass på den simuleringen.

CC hade slaktade fingrar men med gott hopp när det gällde kommentarer till journalister och på Twitter. Läge för utfrågning, Gustav? :)

Jag har pratat klart med Cal på Twitter. :)

Lorenzo och Rossi tydligen väldigt missnöjda med det nya hårda bakdäcket som Bridgestone kommit med. Marquez och Pedrosa nöjda. Det är ju lite så pendeln svänger med enhetsdäck.

Antal varv under 2:01, igen.
Marc 22
Jorge 16
Dani 9
Bradl 8
Rossi & Iannone 6
Pol & Álvaro 5
Dovi 4
Aléix & Smith 2
 
ImageUploadedByTapatalk1391710328.924078.jpg
On the final evening of the Sepang MotoGP test, new Ducati Corse general manager Gigi Dall'Igna sat down with a small group of media in the team's hospitality.

The main question he faced was naturally whether Ducati - without a podium for the first time in MotoGP last season - is to switch its official team of Cal Crutchlow and Andrea Dovizioso from the Factory to Open class.

Dall'Igna gave little away, insisting nothing will be decided until he has poured over this week's track data.

“I will analyse all the data from this test at home and after that I will take the decision about the future,” he said. “I have been here this week just to develop the bike. This is the main target of Ducati at the moment because we have to improve.”

Ducati has so far confirmed that Pramac's Yonny Hernandez will race in the Open class with Crutchlow, Dovizioso and Hernandez's team-mate Andrea Iannone still provisionally listed as Factory.

Lite text tagen från crash.net
CC och YH i Open, ev AD och AI också.
 
VR lät väldigt glad över förbättringar i bromsarna till i år. :)
Vore trevligt om han tog in den lilla luckan till de övriga tre aliens.
Kunde sedan klungan växa till fem med Aleix så inte mig emot. :)
 
Ducati has so far confirmed that Pramac's Yonny Hernandez will race in the Open class with Crutchlow, Dovizioso and Hernandez's team-mate Andrea Iannone still provisionally listed as Factory.

Wow! Det hade jag inte väntat mig! Särskilt inte att de väljer CC framför Ianonne.
 
VR lät väldigt glad över förbättringar i bromsarna till i år. :)
Vore trevligt om han tog in den lilla luckan till de övriga tre aliens.
Kunde sedan klungan växa till fem med Aleix så inte mig emot. :)

Om sedan ducce skulle genom någon osannolik bonntur få ordning på sina skrällen så CC skulle kunna flåsa dem i nacken tillsammans med AD hade 2014 blivit en helt osannolikt skoj säsong. :tummenupp
Men, att VR och AE får fart räcker nog det med. ;)
 
Ducati has so far confirmed that Pramac's Yonny Hernandez will race in the Open class with Crutchlow, Dovizioso and Hernandez's team-mate Andrea Iannone still provisionally listed as Factory.

Wow! Det hade jag inte väntat mig! Särskilt inte att de väljer CC framför Ianonne.

Läs om det igen så ser du att det bara är Hernandez som är uppsatt på open...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top