MotoGP - M1 lovin' [bilder]

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Här luskat fram lite bilder från Yamaha på Phillips Island i Australien.
 

Bifogat

  • s2010024.jpg
    s2010024.jpg
    68.9 KB · Visningar: 138
  • s2010023.jpg
    s2010023.jpg
    82.2 KB · Visningar: 142
  • s2010020.jpg
    s2010020.jpg
    74.7 KB · Visningar: 169
  • s2010017.jpg
    s2010017.jpg
    83.1 KB · Visningar: 120
  • s2010011.jpg
    s2010011.jpg
    91.6 KB · Visningar: 72
  • s2010007.jpg
    s2010007.jpg
    76.5 KB · Visningar: 65
Micke_Lindstrom skrev:
Ok.
Dom brukar köra 16.5" fälgar i MotoGP eller?

I princip alla har kört det bak de senastesäsongerna, Gary McCoy var först under 2000.
Till i år har de experimenterat med 16,5" fram också, tror Edwards körde med det ibland ifjol då han hade det på sin SBK-Honda sista året och var nöjd med det. De har samma ytterdiameter på däcket som på 17" fälgar.

Lite bilder från förra säsongen.
 

Bifogat

  • yamaha_yzrm1_2003_06.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_06.jpg
    60.9 KB · Visningar: 83
  • yamaha_yzrm1_2003_23.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_23.jpg
    50 KB · Visningar: 50
  • yamaha_yzrm1_2003_41.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_41.jpg
    40.7 KB · Visningar: 51
  • yamaha_yzrm1_2003_42.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_42.jpg
    47.9 KB · Visningar: 50
  • yamaha_yzrm1_2003_61.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_61.jpg
    32.1 KB · Visningar: 54
  • yamaha_yzrm1_2003_83.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_83.jpg
    58.1 KB · Visningar: 69
Last edited:
Snygga bilder!! Alltid kul å se hur det ser ut en "vardag" för MotoGP-folket! =)

Hittade en bild på Rossi som e bra och en bild som jag har för mig är årets M1:a..

Tror att dom använder 195 däck som bredast i MotoGP! Dom har begränsning på att max få ha 6,25 tums bredd på bakfälgen!
 

Bifogat

  • 263888[1].jpg
    263888[1].jpg
    85.9 KB · Visningar: 90
  • 258848[1].jpg
    258848[1].jpg
    127.6 KB · Visningar: 61
Last edited:
Goodstuff skrev:
I princip alla har kört det bak de senastesäsongerna, Gary McCoy var först under 2000.
Till i år har de experimenterat med 16,5" fram också, tror Edwards körde med det ibland ifjol då han hade det på sin SBK-Honda sista året och var nöjd med det. De har samma ytterdiameter på däcket som på 17" fälgar.

Lite bilder från förra säsongen.

Vad är fördelen med dom mindre fälgarna, för dom hade väl 17" förut?
Om dom har samma ytterdiameter på däcket så måste väl däckets profil vara högre, vad är det bra för?
 
Micke_Lindstrom skrev:
Vad är fördelen med dom mindre fälgarna, för dom hade väl 17" förut?
Om dom har samma ytterdiameter på däcket så måste väl däckets profil vara högre, vad är det bra för?


Mera gummi i backen vid nedlägg bla!
 
Micke_Lindstrom skrev:
Vad är fördelen med dom mindre fälgarna, för dom hade väl 17" förut?
Om dom har samma ytterdiameter på däcket så måste väl däckets profil vara högre, vad är det bra för?
Spekulation:

Det enda som fjädrar vid fullt nerlägg är däcket. Med högre profil kanske det är enklare att bygga däck som har de önskade egenskaperna. Trenden med kontrollerat flex i ramarna har gått från styv till flex till styv igen. Rimligen är det lättare att byta däck än att byta ram.

Men det är som sagt spekulationer. Visste jag säkert skulle jag vara där och jobba med det, inte sitta här och gissa.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top