MotoGP Le Mans .

Kanooooooooonrace

Helt sjukt bra race idag :=)

GRATTIS Melandri !!!
Välkommen tillbaka.

Ducati har en del att fundera på....
/Roffe:tummenupp

Ja det var en redig cirkus det där... :gnissla

Riktigt sköj med Melandri på pallen.
Stark avslutning av Peddo.

Vilken sändning har bäst komentatorer?

Jag såg den franska, men skulle kunna tänka mig att se om racet med bra komentatorer istället.

Hur lät det på Viasat sport?
Någon kanske har spelat in det...

Annars har säkert någon spelat in det med engelska komentatorer.

Bbc2

Jag kollade in BBC2 Med 2x Parrish med flera.
Jääääääääääkligt mycket bättre än trötta Svenskar.

Kunniga och polare mad all förare
Access till alla garage
Kul kommentarer.

sååååååååååååååååååååååååååå

BBC YES INDEED!!!!!:tummenupp

Roffe

Jag såg den franska, men skulle kunna tänka mig att se om racet med bra komentatorer istället.

Jag kollade på DSF här i Tyskland med tyska kommentatorer, och det var la sådär.

Jag älskar de engelska sändningarna, och med den ärtiga (och insatta) Susan i depån som tycks vara förarnas gullegris (vilket gör att hon kommer nära, och de slappnar av och säger saker de eljest aldrig hade sagt) osv osv gör att som helhet får man dels bra kommentatorarbete under racet, samt initierade kommentarer från depån.

Svenska kommentatorer, oavsett namn är bara trötta, oinpirerade och kan ibland missa avgörande moment och omkörningar, som de långt senare komenterar...
Jag har f.ö aldrig förstått varför det ska vara föredettingar inom racingen man raggar som kommentatorer...
Vilken koppling finns mellan förartalang och att kunna måla med ord?

Förmodligen lika lite som att de alltid tar de bästa teknikerna och ingenjörerna på vårt jobb, och sätter dem som chefer...

Har bara hört två roliga, men ändå initierade svenska kommentatorer, som förvisso oxå är/var förare. Men de var såklart inte ordinarie, och det var på webbradio förra året.
Mycket humor, och snabba repliker! SÅ ska det vara, och jag gillar engelsmännen för just det.
Det nordiskt kalla, tysta, korthuggna, nästan plågsamt återhållsamma får gärna vara för min del :)

Från att vara bäst på nånting, till att vara sämst - svenska "expert"kommentatorer i ett nötskal.

Last edited:
Helt sjukt bra race idag :=)

GRATTIS Melandri !!!
Välkommen tillbaka.

Ducati har en del att fundera på....
/Roffe:tummenupp

Tycker du verkligen det Roffe? Jag tycker det var helt kass, och bara ett rent lottoresultat förutom Lorenzos resultat.

Tycker du verkligen det Roffe? Jag tycker det var helt kass, och bara ett rent lottoresultat förutom Lorenzos resultat.

Javisst var det ett lotteri !

Men om man jämför med hur racen brukar utveckla sig att någon eller några drar iväg och sen en skitseeeeeeeg föreställning i 20 varv..

Idag så fick vi se på en Vale som fullständigt klantade till sig...
En Lorenso med MASSOR av is i sig körandes på på två gummirester...
För att sen byta till fräsch hoj vid absolut rätt tillfälle..
En Peddo som kör ett väldigt inspirerat lopp under andra halvlek..
För att på sista varvet spöa Dovi!!
Collin som ska till varje pris spöa sin teamkompis.
Melandri som kör som i fornstora dar,bärs fram av inspiration..
Ett race där i princip ALLA ! kör så det ryker ända in till mållinjen....
Min lista kan bli bra mycket längre....

Jag fattar inte vad du ska ha,för att tycka att det ska bli mer spännande än så här...

Men vi är alla olika.......:krama

Fyfan vad uselt av Rossi+team. Helt klart uruselt beslut, undrar vem som tog det. Såna här beslut måste fan vara depåfolkets ansvar, de är de enda som har koll på vad som händer på banan. Teamet borde nog lära sig lite av F1 (eller team-grannen) här. Låt någon längre bak i fältet som kan tjäna på att chansa lite göra testjobbet med fäste när man byter däck och vänta på resultat. Man kan inte ligga tvåa och gå in först, det är vansinnigt.

Madre mia, rookie-team-misstag typ.

Och även när vi är inne på tur är Hayden hopplöst urjävlaskitdålig. Släng ut honom goddamn.

Melandri for president.

Jag kollade in BBC2 Med 2x Parrish med flera.
Jääääääääääkligt mycket bättre än trötta Svenskar.

Kunniga och polare mad all förare
Access till alla garage
Kul kommentarer.

sååååååååååååååååååååååååååå

BBC YES INDEED!!!!!:tummenupp

Roffe

Går det att köpa BBC-sändningarna över nätet? Typ som det går att göra med Viasat?
Kollade Viasat's sändning idag och kan bara instämma i hur oändligt trötta de svenska kommentatorerna är. Fruktansvärt oinspirerade och känslolösa.

Var det någon fler än jag som störde sig på allt vatten på kameralinserna? Särskilt under 125cc och 250cc såg man ju fan inte mer än en dimma och lite färgglada skuggor större delen av racen.. Ska det vara så svårt att utrusta kameramännen med en putsduk? :gnissla

Första gången en tjej kör i VM sen Katja Poensgen?

Onella Ongaro i 125cc.

Senaste tjejjen var nog en från Australien och innan dess 2st från Tjeckien. Katja är dock den senaste tjejjen i VM som kört hela säsongen.

Fyfan vad uselt av Rossi+team. Helt klart uruselt beslut, undrar vem som tog det. Såna här beslut måste fan vara depåfolkets ansvar, de är de enda som har koll på vad som händer på banan.
Såja... Vänta nu!! Vi har en 7 faldig Världsmästare ute på banan och du skriker dig hes att gubbarna i depån ska veta bättre än Rossi hur det ser ut på banan???
Teamet borde nog lära sig lite av F1
Snälla du... Kollade du in hur det gick för Kimi när Teamet lurade in han för att sätta på regndäck nere i Sepang????
(eller team-grannen) här.
Vad tjänar det till att kolla grannen hur dom gör,Omgrannen gör en felbedömmning han med??
Låt någon längre bak i fältet som kan tjäna på att chansa lite göra testjobbet med fäste när man byter däck och vänta på resultat. Man kan inte ligga tvåa och gå in först, det är vansinnigt.
MMM det där låter smartare.. Men det fina i kråksången tycker jag är,Att även Rossi måste få visa att även han och Jerremy kan göra fel..
Dom fick inte till någon gång under helgen och var liiite desperata...
Och då kan det bli så här..
Det är ingen idé att hetsa upp sig över det.
Alla gör fel ibland även du och jag...

:krama:)

Javisst kanske det..Det händer även den bästa..
:)

Och även när vi är inne på tur är Hayden hopplöst urjävlaskitdålig. Släng ut honom goddamn.

Melandri for president.

Jaja.. Det blir nog bättre nästa gång ska du se :D

Den engelska är helt klart mycket väl godkänd... till skillnad från den trötta Svenska sändningen. Med MotoGP.com's Live Video får man den Engelska. Jag gillar även den Italienska, kompetent och rolig. Hade MotoGP.com haft den som val, skulle jag nog lyssna på den istället. :)

Javisst var det ett lotteri !

Men om man jämför med hur racen brukar utveckla sig att någon eller några drar iväg och sen en skitseeeeeeeg föreställning i 20 varv..

Idag så fick vi se på en Vale som fullständigt klantade till sig...
En Lorenso med MASSOR av is i sig körandes på på två gummirester...
För att sen byta till fräsch hoj vid absolut rätt tillfälle..
En Peddo som kör ett väldigt inspirerat lopp under andra halvlek..
För att på sista varvet spöa Dovi!!
Collin som ska till varje pris spöa sin teamkompis.
Melandri som kör som i fornstora dar,bärs fram av inspiration..
Ett race där i princip ALLA ! kör så det ryker ända in till mållinjen....
Min lista kan bli bra mycket längre....

Jag fattar inte vad du ska ha,för att tycka att det ska bli mer spännande än så här...

Men vi är alla olika.......:krama
Det hände ju en hel del saker men racingen blir ju inte rolig för att det är ovisst. Långt mellan föraran, få direkta fighter och mer tillfälligheter som avgöra.
Jag vill inte förta de förare som gjorde bra insatser och tog rätt beslut men ser hellre riktig racing med stabila förhållanden. Upptorkande och flag to flag är skittråkigt, tycker jag.

Fyfan vad uselt av Rossi+team. Helt klart uruselt beslut, undrar vem som tog det. Såna här beslut måste fan vara depåfolkets ansvar, de är de enda som har koll på vad som händer på banan. Teamet borde nog lära sig lite av F1 (eller team-grannen) här. Låt någon längre bak i fältet som kan tjäna på att chansa lite göra testjobbet med fäste när man byter däck och vänta på resultat. Man kan inte ligga tvåa och gå in först, det är vansinnigt.

Melandri for president.

E du full eller? Rossis förklaring var att det nästan alltid lönar sig att byta tidigt + att han inte hade något tempo på regndäcken. Tappade mot Lorenzo och tappade mot Dovi. Han siktade såklart på att vinna och något behövde göras. Föraren, som faktiskt är den som upplever förhållandena ute på banan, till skillnad från depåpersonalen, beslutade sig för att byta. Nu gick det inte denna gången, men bara som referens så bytte Melandri varvet efter, dvs. också väldigt tidigt, och han var bara 4 sekunder från Lorenzo ett antal varv senare när bägge hade bytt. Så hade Rossi bara hållt sig på hjulen de första varven hade det kunnat visa sig vara ett helrätt beslut att byta tidigt.

Ja...jag säger då det....vilket race.!!! En hel del dramatik för att vara ett MotoGP .

Riktigt trist att Rossi klantade sig efter det tidiga bytet, det lämnar förvisso mästerskapet öppet ett tag till.

Och det var riktigt kul att se Melandri köra stabilt och få ställa sig på podiet, lite av en revansch för honom. Hoppas att han kan fortsätta visa resultat.

En helt överjävlig Peddo, kör som om det vore hans sista race. Kul att se lite glöd i honom, hör inte till vanligheterna.

Och Lorenzo....den själgode fan. Visst han vann och körde riktigt bra. Men måste han se ut som om han ägde hela jävla världen bara för det. :rolleyes:

//M

Men goddamn, de som gick in och bytte till slicks körde fan 8 sek långsammare per varv i 3-4 varv innan det började närma sig. Galet uruselt mycket långsammare.

Föraren har ingen aning om hur fort andra kör med slicks, han kan omöjligt bedömma vad som är bäst. Självklart måste teamet ha koll och inte föraren.

Räjköönen kör i Ferrari, de gör ingenting rätt just nu. :D

Försöker liva upp tråden lite va, tycker GP-intresset är lite lågt. Dock alldeles för få som triggar. Tråkon!:gnissla

Läktarexpert

Men goddamn, de som gick in och bytte till slicks körde fan 8 sek långsammare per varv i 3-4 varv innan det började närma sig. Galet uruselt mycket långsammare.

Föraren har ingen aning om hur fort andra kör med slicks, han kan omöjligt bedömma vad som är bäst. Självklart måste teamet ha koll och inte föraren.

Räjköönen kör i Ferrari, de gör ingenting rätt just nu. :D

Försöker liva upp tråden lite va, tycker GP-intresset är lite lågt. Dock alldeles för få som triggar. Tråkon!:gnissla

Jag har mailat Ducati om att vi har en läktarexpert här i Sverige som gärna benar ut alla deras problem och som dessutom är en hejjare på däckproblematiken..:yoparty:Bugar

Back