MotoGP Laguna Seca.

oFFkeFF skrev:
2326180 Tackar, adrenalinet flödar ännu, 5 dagar senare. Roadracing är mycket adrenalin och kick, men förlossning spelar en helt annan liga, oförklarligt :banana
Grattis!
Det är sjukt mäktigt. Tjejer är f*n hårda. :Bugar

----------------------
Edwards ska ha speciallack i år igen. Snyggt tycker jag.

p01.jpg

p04.jpg

p02.jpg

oFFkeFF skrev:
2326103 Efter att ha vart borta från övriga världen i en vecka nu, ska det bli kul och se vad som händer på laguna. Nicky ser ju inte direkt ut att ha dominerat när man kollar resultaten. Lite överraskande listor faktiskt.

/Filip (Nybliven far till Emil, med både gashand och bromshand på rätt ställe) :Rockbanan :cpparty
Det är ganska öppet tycker jag. Stoner och Vermeulen har kört snabbt men de har också kört underligt korta pass med många stopp i depån medan tex Rossi kört längre pass och jag tror han har en bättre race set up än vad kvalet visade. På warm-upen var inte Hayden särskilt imponerande snabb utan endast två 1.23 tider och tre 1.24 mot Rossi fem 1.23 tider och tre 1.24 tider.....
Stoner fortsatte med enbart korta pass idag igen.

Last edited:
Gustav O skrev:
2326276 Grattis!
Det är sjukt mäktigt. Tjejer är f*n hårda. :Bugar

----------------------
Edwards ska ha speciallack i år igen. Snyggt tycker jag.

Det är ganska öppet tycker jag. Stoner och Vermeulen har kört snabbt men de har också kört underligt korta pass med många stopp i depån medan tex Rossi kört längre pass och jag tror han har en bättre race set up än vad kvalet visade. På warm-upen var inte Hayden särskilt imponerande snabb utan endast två 1.23 tider och tre 1.24 mot Rossi fem 1.23 tider och tre 1.24 tider.....
Stoner fortsatte med enbart korta pass idag igen.

Tanten var sinnes tuff och uthållig, stenhårda helt enkelt!

Stoner ska ju hålla sig på hjulen också, låter som underlaget kan spela stor roll idag.
Pedrosa överaskande bra med, hayden ser ut att ha tappat sitt övertag från förra året. Vermuelen ska bli kul och se om han kan ha nåt med racet att göra, även om han har pole så är ju inte det helt säkert.
Helt öppet race som sagt.
Men måste ju tippa nåt iaf..

1. Rossi
2. Kenny
3. Pedrosa

Last edited:
De har verkligen lyckats med beläggningen....
FIM: We Must Defend the Track's Integrity
mental image: erroll flynn with sword, swooping in on a rope
by dean adams
Sunday, July 23, 2006
This info was presented to us by Laguna Seca PR man Reece White:

In order to defend the integrity of the racing surface and execution of the Grand Prix, FIM Race Direction has strongly recommended to the promoter that any other racing activity on Sunday, July 23 should be postponed until after the Grand Prix race.

The record temperature in combination with the fresh racing surface has created a situation that could potentially deteriorate with heavy usage on Sunday. Therefore, in order to safe guard the racing surface, the decision has been made to postpone the activities of the AMA Superbike series until the conclusion of the Grand Prix race.

The Grand Prix program will proceed as scheduled, with a morning warm-up at 10:00 am local time. The MotoGP World Championship race will begin at 2:00 pm local time.

The AMA Supersport and Superstock race will take place immediately following the MotoGP World Championship race.

Det kommer gå ganska dåligt för dessa gossar.

Eftersom Edwards sällan lyckas ro hem saker, oavsett hur bra det går i början - så droppar han ned till runt 8.

Förra året kritiserade Rossi banan som inte var upp till säkerhetsnivån. Förmodligen gillar han inte banan och vill bara ha skiten överstökad. Han har kört halv-dassigt i år. Är det någonstans han ska göra ett riktigt dåligt resultat är det på L.Seca. Rossi blir nere på runt 10 och det vet han redan innan start. :hihi

8. Edwards
10. Rossi

Jag kan ju berätta att jag blir rätt trött på kommentatorn som säger Fermulen... som om vi pratar ferdinand här... VERmuuuulen. Inte F...

Swedie skrev:
2326555 Jag kan ju berätta att jag blir rätt trött på kommentatorn som säger Fermulen... som om vi pratar ferdinand här... VERmuuuulen. Inte F...
Det är ett flamländskt namn och uttalas med F.

Swedie skrev:
2326555 Jag kan ju berätta att jag blir rätt trött på kommentatorn som säger Fermulen... som om vi pratar ferdinand här... VERmuuuulen. Inte F...

Är du säker på att det ska vara så? Tyskarna bl a. uttalar ju "V" som "F", och "W" som "V", typ volkswagen (folksvagen). Låter då som han säger Fermulen själv, men vad vet jag... Återgår till soffan...

Det låter iaf vedervärdigt :hihi tycker jag dårå...

Vi är svenskar, vi ska uttala det som vi bör.. :tungan

har stoner sämre backning när det gäller TC osv? eller tar han bara i för mkt?

hade han någonsin klarat 1 varv med en 500 ?

edit: fan sista samma sak för butter?
Samt, fan va piero e fin med sin burgman hahahha

Last edited:
Hann att se starten och ett varv, sen tog regnet min parabol och nu står det bara "INGEN SIGNAL"... :huvet :död
Hur står det till?

imaster skrev:
2326626 Hann att se starten och ett varv, sen tog regnet min parabol och nu står det bara "INGEN SIGNAL"... :huvet :död
Hur står det till?

just nu, varv 24 av 32, hayden 1:a, vermulen 2:a pedrosa 3:a... peddo strax om vermulen tyvärr

ädit: peddo om, rossi 4:a edwards nere i träsket där han bör va
ädit2: rossi med massa problem.. tappar platser som en ...ja mycket iaf (2 min senare ryker han som en fabrik) och fanskap... melandri körde just om vermulen :(

Last edited:
f-n ett motorhaveri igen för Rossi.. inte hans år i år
men chansen finns absolut kvar

Nicky pallade tricket till slut

Imponerade av Pedrosa och Stoner att löra så fort fast de inte kört
där förut. Kenny måste ha blivit lite kraj när han hamnade mitt i deras
fight, en kom på vardera sida.

Vi gillade Stefan Schwartz, alla andra tyckte han var ett brutalt svin,
klart italianerare gillar materazzi som gjorde ett superbt VM som
ersättare för världens bäste back (Nesta)

Last edited:
gthyni skrev:
2326661 f-n ett motorhaveri igen för Rossi.. ine hans år i år
men chansen finns absolut kvar

Om Yamaha säljer sina j*vla M1:or på eBay så att de får råd med en trimcylinder och ett öppet avgassystem till en Aerox och ger den till Rossi istället så har han en chans, inte annars.

Vilket j*vla skräp den där hojen är. Inte nog med att de sett till så att den ska förstöra däcken, om inte det räcker för att se till att Rossi inte kommer imål så har de byggt in en automatiskt självförstörelsemekanism i motorn också.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025