MotoGP Laguna Seca.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I helgen är det GP på Laguna Seca och Nicky Haydens elddop. Allt annat än seger med minst fem sekunder är en sensation. ;)
Jämfört med Sachsenring borde banan passa Yamahan då den har många snabba kurvor och få raksträckor. Rossi är on a roll och siktar såklart på att spöa jänkarna. Edwards siktar på seger och Hopkins kommer göra allt för att komma topp fem. Vad kan gamgubben Roberts hitta på på pappas gata? hur kommer Pedrosa att kunna anpassa sig?
Jänkarna bjuds inte på en riktig GP-helg utan det är ett AMA Superbike race på lördagen och sedan Superstock och Formula Etreme som supportar MotoGP på söndagen. Hett. :rolleyes:

Mitt tips.
1. Rossi
2. Edwards
3. Melandri

Checa chockar återigen med en mycket vass sjundeplats, Gibernau elva och Ellison cirka minuten efter Checa.

Mitt tipps till Söndag kväll (svensk tid race kl 23.00-00.00)

1. Marco
2. Valentino
3. Nicky

Kenny jr blir näst bäst jänk på en 5 plats.. :tummenupp

Eftersom detta är "You know's" bästa säsong hittills så tror jag:

1. You know
2. Edwards
3. Rossi

Hoppas dock Rossifumi vinner

1. Rossi
2. Hayden
3. Valfri annan amerikan men om jag måste välja så tar jag Edwards

Sen spelar det ingen roll om Rossi kvalar in sist, han kommer att köra så in i h-e för han vet att han måste vinna, så var inte läget i fjol riktigt...

*putsar upp kristallkulan*

Nicky kommer känna pressen av en "måsteseger" på hemmabanan och ta i för mycket, han kommer ge tårögda intervjuer med lecakulor rasandes ur samtliga kroppsöppningar.

Rossi och pysslingen kommer fightas ända in på linjen, men den här gången vinner Nils Karlsson Pyssling med en knapp toppluva över Italiens stolthet.

Melandri blir snuvad på den sista pallplatsen av Junior.

</Saida>

Rossi vinner så klart! :Bugar
Å så hoppas jag på att Hayden inte kommer i mål. Så Rossi plockar in massor av poäng på han i VM.

// Lena

Jag längtar till Racet så mycket att jag går och tänker på olika scenario i huvet när det är 5 varv kvar :)

M1an borde funka fint här som det skrev ovan och denna gången har rossi en annan körning som sist. Nu går vinst före säkerheten denna gången.

Har dom höjt och stuktuerat om banans säkerhet nu än till förra året?

Nicky kommer vara frontföraren denna gången med men med Rossi i röven och Edwards tätt där efter. Tills när det är dags för fight om vinsten så vinner Nicky på att kunna köra optimalt med sin hoj för att han kan banan i sömnen och det kan inte rossi. Edwards kör in 3e platsen säkert medans Peddan och roberts slåss om 4e platsen där Roberts tar det vinnande "spåret" ;)

Hopkins kommer 6a för Bridgestones däck inte håller hela vägen.

1. Hayden
2. Rossi
3. Edwards
4. Roberts
5. Pedrosa
6. Hopkins

//Cel

Last edited:
Ja, nu är det dags för alla européer att hålla i hatten. Fast Rossi höll ju igen förra året, enligt Rossis "fans". :rolleyes: :3freak

Säsongens hittills mest spännande upptakt till ett race.

1. Rossi
2. Melandri
3. Pedrosa
4. Hayden
5. Tamada

Hayden förväntas vinna men har inte alls samma fördel som förra året och placerar sig därför där han brukar och hör hemma. Hopkins vurpar och blir jätte-jättearg. Ett roligare men mindre troligt scenario vore:

1. Roberts
2. Rossi
3. Tamada
4. Checa
5. Hayden

valmers skrev:
2315213 Ja, nu är det dags för alla européer att hålla i hatten. Fast Rossi höll ju igen förra året, enligt Rossis "fans". :rolleyes: :3freak
Ja shit vad de måste hålla i hatten. Förra året utklassade jänkarna europeerna med ruskiga tre sekunder, fyra ner till sopan Biaggi. Ruskigt, Rossi et al skakar i benen inför detta fruktansvärda uppdrag.

1.Rossi
2.Vem bryr sig
3.Ointressant
4.Skitsamma

Tror jag sätter alla 4 !!!

Gustav O skrev:
2315517 Säkerheten är förbättrad till i år.
Ja, fast jag garanterar att minst ett Rossi-"fan" kommer att yla om dålig säkerhet och att Rossi "höll igen" när han får stryk. :zpy

1. Hayden
2. Rossi
3. Hopkins
4. Roberts
5. Capirossi

Amerikanerna regerar, men italiens bästa splittrar topp 5
och hopper plats på pallen.

valmers skrev:
2315678 Ja, fast jag garanterar att minst ett Rossi-"fan" kommer att yla om dålig säkerhet och att Rossi "höll igen" när han får stryk. :zpy

Antagligen :-)

Men jag tror dock att Rossi tar det. Ducati har väl aldrig gjort riktigt bra ifrån sig där eller?
Nää duccepågarna behöver ta igen sig efter crashen... Men Capirossi kommer snart upp på podiet igen.
Go desmo!
//T. :Bugar

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back