MotoGP - Laguna Seca 22/7

Att West kan kliva in och ta poäng direkt är sensationellt bra och då snackar vi om en kille som är bland de bästa i världen att anpassa sig till nya hojar och nya förutsättningar.
Roger Lee ska nog vara glad om han inte kommer sist första gången på en GP-hoj

De flesta börjar väl bli någorlunda inkörda på Laguna nu iaf.
Så att det skulle vara några andra än the usual suspects i topp på laguna tror jag inte.
Visst kan edwards och kanske även vermuelen visa framfötterna också, men till pallen tror jag inte de räcker.
Haydens senaste uppkörningar genom fältet visar väl lite hopp för honom, så även om jag inte tror på vinst för honom i år, så säkert pallen igen iaf. Så fighten tror jag står mellan Rossi, Pedrosa, Hayden och Stoner.

3058348 Nicky själv hävdar att Roger Lee är en större talang än honom själv. Med tanke på att den talangen spöade Rossi över en hel säsong under dennes absoluta storhetstid ska det bli intressant att se vad Roger Lee kan göra.

Kawasaki behöver definitivt ett stjärnskott. Varför inte Roger Lee?
Talangen Roger Lee har ju problem att spöa förare som Martin Cardenas i AMA serien, på banor där talangen är uppväxt och Martin Cardenas är nybörjare. Har svårt att se att han skulle kunan göra underverk på Kawasakin.

Talangen Roger Lee har ju problem att spöa förare som Martin Cardenas i AMA serien, på banor där talangen är uppväxt och Martin Cardenas är nybörjare. Har svårt att se att han skulle kunan göra underverk på Kawasakin.

Cardenas är iofs en rätt jäkla bra chaufför.
Men för inhoppare att få till en helt okänd cykel som de inte kört en meter på innan är det nog svårt för de flesta att göra underverk på en enda helg. Cyklarna må vara lite enklare att köra nu än förr, men chassit och däck ska ju väljas rätt oavsett.

3059305 Cardenas är iofs en rätt jäkla bra chaufför.
Men för inhoppare att få till en helt okänd cykel som de inte kört en meter på innan är det nog svårt för de flesta att göra underverk på en enda helg. Cyklarna må vara lite enklare att köra nu än förr, men chassit och däck ska ju väljas rätt oavsett.
Cardenas är vass men att hoppa in på en ny cykeltyp, ny cykel, nytt team och nya banor och göra de resultaten är imponerande och är RL en sådan talang borde han spöa Cardenas rejält tycker jag.

Har personligen svårt att se att RL Hayden skulle vara en bätte pilot än Anthony West, visst på Laguna Seca möjligen. Men vill man ha bra resultat över 17 race så bör Kawa satsa australiensiskt.

De flesta börjar väl bli någorlunda inkörda på Laguna nu iaf.
Så att det skulle vara några andra än the usual suspects i topp på laguna tror jag inte.
Visst kan edwards och kanske även vermuelen visa framfötterna också, men till pallen tror jag inte de räcker.
Haydens senaste uppkörningar genom fältet visar väl lite hopp för honom, så även om jag inte tror på vinst för honom i år, så säkert pallen igen iaf. Så fighten tror jag står mellan Rossi, Pedrosa, Hayden och Stoner.

"Tyvärr" gjorde man ju om Laguna Seca inför förra årets GP. Man jämnade ut kurva ett samt hyvlade av krönet innan korkskruven. Förra året var banan mera lik vilken annan bana som helst. Visst korkskruven är ju kvar, men det som förarna kallade för "det spännande med LS" är borta. Så att Pedrosa och andra nybörjare börjar bli inkörda är lätt överdrivet. Denna bana skiljer sig inte längre så radikalt som från andra banor som den gjort tidigare. Hade varit kul att se hur det gått för de så kallade Rookies om dom kört 2005.

Förra året använde de väl en vågmaskin och lägga asfalt med? Den liknade ingen annan bana.

Cardenas är vass men att hoppa in på en ny cykeltyp, ny cykel, nytt team och nya banor och göra de resultaten är imponerande och är RL en sådan talang borde han spöa Cardenas rejält tycker jag.

Hur länge tror/vet ni har RL Hayden haft tillgång till kawan för att vänja sej vid den/inst mm.?

I intervjun av Nicky nämner han att Kawa flög RL till Japan för att prova, men det ska mest ha regnat bort.

Jag tror att Bridgestonedäcken kommer funka bättre denna gång. Så varför inte det här.

1. Melandri
2. Stoner
3. Hopkins
4. Capirossi
5. Hayden

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...