MotoGP - Laguna Seca 22/7

Jodå, det råkar jag veta, men det snackades om bromsslangar tidigare i tråden och det var dessa jag refererade till ...
Sedan förstår jag att du är generellt desperat eftersom du verkar tycka att ålder är ett straff och förmodligen vet att det "straffet" kommer du inte undan. Passa på att gör allt du inte tror att du kommer att kunna göra när du blir några år äldre. SKYNDA DIG!!! :)
Att döma av dina bilder så trimmade jag produktionsracerhojar innan du var född och ja, jag kommer ihåg hur man gör det. Eftersom det var tvåtaktare så kunde man göra en del själv på de befintliga delarna. Med fyrtaktarna går det mest ut på att byta ut delar till sådana som nästan vem som helst kan köpa ... kräver inte så mycket insikt om motorns funktion som när du tillverkar eller modifierar sina egna delar.
För att t ex göra en kam behövs relativt avancerade maskiner, dvs sådana som man inte har råd att ha i garaget och därför är man oftast hänvisad till att köpa dylika.
Det enda jag kommer ihåg att jag köpte som special var excentriska vevtappar som krävde slipmaskiner med offsetmöjligheter. Eftersom jag inte kände nån som hade en sådan så blev det att köpa dylika från Danmark. Jag pressade sedan dessa i vevaxeln, riktade denna till 30 my på vardera sidan, fick 354 cc och kunde tävla i 500 cc-klassen också.
Hur gör du när du ska trimma eller ändra kubik?
Så kul för dig. Själv föredrar jag att köra.
 
Åhfan, han ska jag ha i Airlaw framöver :D

La upp lite bilder från Laguna Seca-helgen på http://www.sdskies.com/pictures/event_laguna.html

Grymma bilder. Lycka till med "nya" jobbet också : )

Och ang dopning. Hur många av er som tycker det ska vara hårdare regler är
själva elit idrottare?

Min sambo är det och hon har det lite svårt. Det är ju inte som att de som vill
dopa sig går in på dopning.com och väljer ett preparat utan det är ju så att det finns jävligt många olika ämnen mer eller mindre spridda i Sverige i mat och vanliga mediciner.
Men det är klart, min sambo och alla seriösa idrottare kollar ju upp allt de
sätter i sig då de aldrig vet när de ska dop kollas. (detta sker ganska ofta)

Som någon sa tidigare allt är inte svart eller vitt.
 
Last edited:
Det är väl också så att många vill (eller måste för att vara konkurrenskraftiga) hitta preparat som ligger så nära gränsen för dopning som möjligt men som fortfarande är legala, det vill säga preparat som höjer prestationen och ökar resultatet av träning men som inte är dopingklassat?

Man måste ju dra gränsen någonstans och även om man inför nolltolerans för doping finns det ju många preparat som ligger precis på gränsen men som fortfarande inte är testade eller som funnits vara OK att använda.
 
Så kul för dig. Själv föredrar jag att köra.

Det hinner jag det med ... när man körde race blev det betydligt fler mil i van eller skåpbil än med hoj.
Numer blir det ca 15 000 km/år på hoj ...
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top