MotoGP - Laguna Seca 22/7

Race Direction's $2000 fine on John Hopkins for gesturing at Checa after the Spaniard had ruined his fast qualifying lap while bottling out of disciplining Carlos for moving across the line while touring;
Lite som att säga åt barnen att vara tysta och sluta bråka i bilen, det fungerar i ett par minuter sen är de igång igen.
$2000 är väl som 20:- för Hopper och vill man inte se en sån sak igen borde man ta i med hårdhandskarna direkt. Flytta ner honom ett par platser på griden eller liknande.

Det är ju bara hayden som förlöjligas på Racingforumet..
Ungefär som Vingmuttern, ja.
Det är många som förlöjligas vilket är helt naturligt när vi alla har olika favoritförare och förare vi gillar mindre.
 
Last edited:
Det är ju bara hayden som förlöjligas på Racingforumet..
Ungefär som Vingmuttern, ja.

Om man skulle bry sig om vad alla tycker att man ska tycka så hade det inte varit nån mening med att ha ett forum :)
Det är ju även tillåtet att tolka in vad man vill i någon annans text. Ibland räcker det uppenbarligen att man nämner Världsmästaren för att ha skymfat honom ... undrar hur känsligt det kan bli och varför det är så :D

Nästa år, med Stoner och Melandri och kanske Capirex på Ducati, så kanske vi får ett motsvarande "Master Aspar"-team i MotoGP :tummenupp
 
KRjr kör ofta bra i regn, men i år så presterade han ingenting pga att hojen inte gick att köra fort på alls. Det var väl årets säsong vi diskuterade.

tror är nyckelordet, din påhittade fakta stärker tyvärr inte din argumentation. Kolla fakta först, argumentera sen.


Visst har väl KRj varit regnsnabb även i år!? (Jag räknar in träningar likaväl som race)
Ok, jag skulle kollat upp vilket race, det har du helt rätt i, ska bättra mig på den punkten. Minns bara att jag tänkte att det ju faktiskt är tvärt om mot formula1. Påhittat är det inte, men ok, kan inte styrkas =kan inte användas är uppfattat. Att Michelin är bättre i värmen behöver väl inte styrkas det kan jag väl få hålla fast vid i alla fall...
 
Vet in om någon länkat än, men här finns en intervju med Valentino Rossi efter racet i söndags. Några intressanta punkter om att förare som Kurtis Roberts kör GP och kring däcksregler:
http://superbikeplanet.com/2007/Jul/070723-46.htm

Visst låter han lite mer bitter än han brukar men man får också se till omständigheterna. Han blir intervjuad direkt efter ett race där han och många andra enligt deras egen utsago har blivit slagna pga att deras däckleverantör inte förmår leverera däck som presterar lika bra som konkurrenternas. Detta leder även till att han tar ett rejält kliv bakåt i striden om VM-titeln. Vad jag menar är att det kanske inte är i hans mest samlade ögonblick som intervjun genomförs men å andra sidan är han säkert betydligt ärligare med vad han tyckte och kände just då än på en mer organiserad presskonferens där de har förberett vad han ska säga och vilka frågor han ska få.

Om nu Michelins bästa förare (Pedrosa och Rossi) i Michelins tyngsta team (Repsol Honda och Fiat Yamaha) säger att det är däcken som begränsar deras framfart så kanske det är så? Han säger ju i och för sig även att Yamahans toppfart är begränsad jämfört med framförallt Ducatins men att detta å andra sidan uppvägs av att Yamahan har lite bättre chassi.

Men han fick till en riktig fet-dissning på Roberts! Ska bli kul att se om Roberts SnR kommer med en respons på det, Rossi sa ju faktiskt i klarspråk att deras förare inte har i MotoGP att göra och att han utgör en fara på banan...
 
3070127 Visst låter han lite mer bitter än han brukar men man får också se till omständigheterna. Han blir intervjuad direkt efter ett race där han och många andra enligt deras egen utsago har blivit slagna pga att deras däckleverantör inte förmår leverera däck som presterar lika bra som konkurrenternas. Detta leder även till att han tar ett rejält kliv bakåt i striden om VM-titeln. Vad jag menar är att det kanske inte är i hans mest samlade ögonblick som intervjun genomförs men å andra sidan är han säkert betydligt ärligare med vad han tyckte och kände just då än på en mer organiserad presskonferens där de har förberett vad han ska säga och vilka frågor han ska få.

Om nu Michelins bästa förare (Pedrosa och Rossi) i Michelins tyngsta team (Repsol Honda och Fiat Yamaha) säger att det är däcken som begränsar deras framfart så kanske det är så? Han säger ju i och för sig även att Yamahans toppfart är begränsad jämfört med framförallt Ducatins men att detta å andra sidan uppvägs av att Yamahan har lite bättre chassi.

Men han fick till en riktig fet-dissning på Roberts! Ska bli kul att se om Roberts SnR kommer med en respons på det, Rossi sa ju faktiskt i klarspråk att deras förare inte har i MotoGP att göra och att han utgör en fara på banan...
Rossi är väl bara ett "Rossifucko" som letar ursäkter till hans resultat? :va
 
Lite som att säga åt barnen att vara tysta och sluta bråka i bilen, det fungerar i ett par minuter sen är de igång igen.
$2000 är väl som 20:- för Hopper och vill man inte se en sån sak igen borde man ta i med hårdhandskarna direkt. Flytta ner honom ett par platser på griden eller liknande.

Jag tycker också att det är löjligt att dela ut böter i den storleksordningen i dessa sammanhang. Om något borde böterna stå i relation till inkomsten, dvs det gamla dagsböterkonceptet. Det är ju omöjligt att ha fasta belopp som är lika kännbara för alla i fältet med tanke på vilka inkomstskillnaden det är mellan toppen och botten. Ett bötesbelopp som knappt får Rossi att höja på ögonbrynet kan ju säkert sätta t.ex. Guintoli i personlig konkurs.
 

Jag håller med. Tycker inte att han ursäktade sig så mycket som på att ett relaltivt balanserat sätt framförde kritik mot de nya däcksreglerna. Ibland gynnar det Michelin, ibland Bridgestone, fast med den negativa konsekvensen att oavsett vem det gynnar så gör de att reslutaten är så olika mellan race beroende på däcksfabrikat.
 
3070146 Alla förare skyller väl på materialet i första hand om det inte resultaten blir de förväntade?
Precis, ett Rossifucko. ;)

Visst är det vanligt att man har åsikter om materialet och att de anser att de alltid gjort det bästa möjliga själva men i det aktuella fallet tycker jag det var uppenbart att Michelins sulor inte hängde med Bridgestones.
 
Last edited:
Alla förare skyller väl på materialet i första hand om det inte resultaten blir de förväntade?

Det är precis den tendensen och den uppfattningen som gör att så fort någon faktiskt har verklig kritik att framföra mot materialet så ses det bara som en bortförklaring och att det egentligen är föraren som inte är snabb nog.
 
Känns onekligen som att hans "förklaringar" av vissa alltid dubbas till "bortförklaringar".
Är det någon större skillnad egentligen?Förutom att det är en förklaring när Rossi gnäller på däcken och en bortförklaring om någon i bottenskiktet gör detsamma då förståss.
 
Last edited:
Lite som att säga åt barnen att vara tysta och sluta bråka i bilen, det fungerar i ett par minuter sen är de igång igen.
$2000 är väl som 20:- för Hopper och vill man inte se en sån sak igen borde man ta i med hårdhandskarna direkt. Flytta ner honom ett par platser på griden eller liknande.
Hopper behövde kanske inte ens betala ur egen ficka. Team och sponsorer gladdes åt den extra exponeringen och att Hopkins visar att han fortfarande är laddad efter att ha sign:at för grodteamet.
Nedflyttning eller poängavdrag vore det enda rätta, mer sportstligt på något sätt än böter då det handlar om resultaten.
 
3070167 Är det någon större skillnad egentligen?Förutom att det är en förklaring när Rossi gnäller på däcken och en bortförklaring om någon i bottenskiktet gör detsamma då förståss.
Hur ofta skrivs det att någon har gjort en bortförklaring då, förutom när någons stämplas som Rossifucko?
En bortförklaring är tex när Hopkins kraschar på grund av en vindpust på Jerez etc.

3070183 Hopper behövde kanske inte ens betala ur egen ficka. Team och sponsorer gladdes åt den extra exponeringen och att Hopkins visar att han fortfarande är laddad efter att ha sign:at för grodteamet.
Nedflyttning eller poängavdrag vore det enda rätta, mer sportstligt på något sätt än böter då det handlar om resultaten.
Med tanke på hur hans race såg ut så kan man nog låta udda vara jämnt. :)
 
Last edited:
Skillnaden är väl att ett äkta Rossi-fucko alltid skyller på yttre omständigheter. Rossi kan i deras värld aldrig ha en dålig dag.
 
Rossi borde koncentrera sig på sin uppgift istället för att lägga energi på Laguna Secas och Kurtis Roberts vara eller inte vara.

Rossi vinner ingen titel i år heller.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top