MotoGP: Långsam finne ersätts av pensionerad spanjor ?

Tvärr är det ju sant att Kalio inte har varit speciellt het på länge. Och Checa har varit väldigt het i Superbike. Hur gammal är han? 40?! Tiden när världsmästarna var drygt 20 verkar verkligen vara förbi. Han och brorsan David verkar i alla fall vara i bra form!

:tummenupp

Bifogat

• checabrothers.jpg
    checabrothers.jpg
    174.8 KB · Visningar: 314
Frågan är vad det finns för realistiska alternativ för Pramac Ducati?

6 av 16 förare i MotoGP kommer vara Spaniorer. Måste man vara Spanior för att köra VM snart så får dom ta bort VM-statusen.. Kan bara vara Ezpelata av alla som kan gilla detta. Känns som dom hade chansen att få prova någon annan nu.

6 av 16 förare i MotoGP kommer vara Spaniorer. Måste man vara Spanior för att köra VM snart så får dom ta bort VM-statusen.. Kan bara vara Ezpelata av alla som kan gilla detta. Känns som dom hade chansen att få prova någon annan nu.
Vem då är min fråga. Tror alternativen är ganska få, de ska inte vara kontrakterade av annan fabrik eller alternativt släppas, de bör har erfarenhet av MotoGP sedan förut etc etc.
Det blir ganska tunnt då tyvärr.

Tvärr är det ju sant att Kalio inte har varit speciellt het på länge.Tiden när världsmästarna var drygt 20 verkar verkligen vara förbi.
:tummenupp

Hur tänkte du här, vi har ju redan en liten horunge som blev världsmästare i söndags :mad:
Fast Kallio har ju dock sögit pung sålänge han har vart med de stora killarna :)

Vem då är min fråga. Tror alternativen är ganska få, de ska inte vara kontrakterade av annan fabrik eller alternativt släppas, de bör har erfarenhet av MotoGP sedan förut etc etc.
Det blir ganska tunnt då tyvärr.

Elias? Han har ju kört Ducce förr...
Eller nån ny typ Karel Abraham (eller vad fasen han heter)? Iannone?

Det vore i alla fall roligare, men jag tror att Checa har större möjligheter att göra bra resultat än nån färst Moto2 förare...

Elias? Han har ju kört Ducce förr...
Eller nån ny typ Karel Abraham (eller vad fasen han heter)? Iannone?

Det vore i alla fall roligare, men jag tror att Checa har större möjligheter att göra bra resultat än nån färst Moto2 förare...
Det vore roligare men knappast att Gresini släpper Elias till ett konkurrerande MotoGP team eller hur?

Hur tänkte du här, vi har ju redan en liten horunge som blev världsmästare i söndags :mad:
Fast Kallio har ju dock sögit pung sålänge han har vart med de stora killarna :)

Kan det suga annat än pung på en privatDucce?
Skräp!

pensionär är man ju knappast om man kommer trea i världens näst största roadracing-klass. Jag tycker det ska bli riktigt kul att se Checa i GP igen och kan sätta något på att han inte kommer att göra bort sig.

Jag tänkte på världsmästare i största klassen. Där var det länge sedan vi hade en som var lite mer än 20. Var Spencer den senaste (prick 20)?

Därför känns det här med Checa som ett tecken i tiden. Var så jag menade.

Bifogat

• 122_1007_01_z+freddie_spencer+.jpg
    122_1007_01_z+freddie_spencer+.jpg
    31.6 KB · Visningar: 67
Last edited:
Jag tänkte på världsmästare i största klassen. Där var det länge sedan vi hade en som var lite mer än 20. Var Spencer den senaste? :D

Därför känns det här med Checa som ett tecken i tiden. Var så jag menade.

Lorenzo är väl 23?

I min bok så är det "lite mer än 20"...

Kan det suga annat än pung på en privatDucce?
Skräp!

Åtmindstone Pramac cyklarna! Pramac tidigare dAntin har väl sedan 2007 snart skördat typ 8 förare & undra om pramac igentligen har lika fördelaktiga cyklar som Barbera i Martinez Aspar stallet!? Barbera som några gånger visat topphastigheter med sin Aspar Ducati!!

Carlos Checa är bara fyra och en halv månad äldre än jag. Vad menar ni med att han skulle vara för gammal?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien