Hade man gjort enhetsmotorer till 250-klassen hade du haft samma resultat eller hur?Det lär ju åtminstone bidragit en hel del till att fler förare sitter på konkurrenskraftiga cyklar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade man gjort enhetsmotorer till 250-klassen hade du haft samma resultat eller hur?Det lär ju åtminstone bidragit en hel del till att fler förare sitter på konkurrenskraftiga cyklar.
Vem vet?Nu var det väl inte så långt ifrån förra året då det i stort sett bara var Piaggiocyklar med(och Aoyamas Honda).Hade man gjort enhetsmotorer till 250-klassen hade du haft samma resultat eller hur?
Inte direkt riktat till dig, Vincent H:Inte riktat direkt till Busaberg: Försök begripa att 2T - kilo för kilo eller eller cc för cc - är en mer effektiv funktionsprincip än 4T.
Att denna bättre konstruktion inte får användas i prototypracing - som ska vara en arena för konstruktörernas bästa idéer - är en stor skandal.
Att kalla tävling med plomberade enhetsmotorer prototypracing ännu värre! Även om det resulterar i spännande race.
Du är en sån där Allt-OK-För-Vinstmaximering-taliban va?... många ord ...
En överdrift hoppas jag. Men om du tittar på en roadracing-serie som tillverkarna står bakom så är det relevant vilken teknik de vill satsa på.Du är en sån där Allt-OK-För-Vinstmaximering-taliban va?
Viktigaste med OS och fotbolls-VM är att Coca Cola och McDonald får sälja så mycket som möjligt. Blir fint när RR-förarna tvingas stoppa var fjärde minut för att Dorna & Co. ska kunna sälja mer rejäla reklampauser under rejsen. Eller hur?
Jag har aldrig ifrågasatt att en 2t ger mer effekt per cc men innebär det automatiskt roligare racing?Särskilt om inga andra tillverkare än Piaggio är intresserade av att ta fram cyklar...Vilken vedbodtrimmare som helst skulle kunna ta fram en 600 2T som spöade dagens Moto2-ekipage.
Inte riktat direkt till Busaberg: Försök begripa att 2T - kilo för kilo eller eller cc för cc - är en mer effektiv funktionsprincip än 4T.
Att denna bättre konstruktion inte får användas i prototypracing - som ska vara en arena för konstruktörernas bästa idéer - är en stor skandal.
Jag tror realist är ordet du letar efter.Du är en sån där Allt-OK-För-Vinstmaximering-taliban va?
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |