MotoGP - Japans GP

Finns det verkligen en fysisk gasvajer på en RC212V? Ett digitalt gashäng åtgärdar man i koden. Throttle grip fully shut=0%, typ. Skitlätt.

Ring HRC! Du lär ekonomiskt ha tryggat framtiden:tungan

Visst tror man mer om den cykeln! att en sketen vajer ska få avgöra VM:va

V d nån som sa hightech :rolleyes:

Ja, iaf enligt den här bilden:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/MotoGPCockpitHondaRCV212.jpg

Men jag har iofs läst på SH att hojarna är i princip radiostyrda från depån så jag tror det var någon japan som druckit lite för mycket sake kvällen innan eller som satt och kollade på en film med unga skolflickor och tappade handkontrollen....
Man kan spela luffarschack på instrumenteringen också! Snabbtangenter för X och O till vänster om varvräknaren.

Är man inne på andra sporter kan man även se att en omgång fickpingis förbereds i bakgrunden.

V d nån som sa hightech :rolleyes:
Det blir inte mer hightech inom MC-racing och det finns alltid saker som strular.

It's racing! :)

Man kan spela luffarschack på instrumenteringen också! Snabbtangenter för X och O till vänster om varvräknaren.
Har inte Sony patent på dessa tecken på en kontroll? Sony är iofs också japanskt så det skulle inte förvåna om Butters hoj egentligen bara är en enda stor PS3:a som styrs av Puig från depån.

Last edited:
Vafan, ..Jacques Cornu träningskraschade nyckelbenet i Hansen på Anderstorp TT 1900frösihjäl. Han flög hem till Chvejts, spikade ihop, flög tillbaks, & rejsade på söndagen.

:devamyckebättrenyckelbenförr

Pedrosa vurpade pga att gasen hängde sig.

As he began braking for turn nine, he lost control and fell, with his left leg at first remaining under the bike as he slid into the gravel. The unlucky fall, just three laps into the session, was caused when a small problem with the throttle cable didn't allow Pedrosa to close the throttle when he came to brake, an issue which has already been investigated and resolved. Pedrosa will return home to Spain tonight, with an operation scheduled for tomorrow to plate the fractured collarbone.
Cable ≠ wire.
Cable = kabel.

Frågor på det? ;)

Cable ≠ wire.
Cable = kabel.

Frågor på det? ;)

Mja. Wire=sladd. Cable=vajer.

Jag är ganska säker på att RC212V (och alla andra MotoGP-hojar) använder ride by wire-gas, sen om det var ett elektroniskt eller mekaniskt fel kanske vi inte får reda på.

Edit: Jag kan spekulera (eftersom jag aldrig tagit isär en RC212V) vidare: Gasvajrarna på gasrullen är i andra änden kopplade till nånting som kan vara eller motsvaras av en vridpotentiometer. Signalen från den, dvs hur mycket föraren vrider på gasen filtreras via ECU grundat på input från givare om lutning, fart, motorvarv, mängd kvarvarande bränsle osv etc. ECU bestämmer hur mycket nånting som kan vara eller motsvaras av en stegmotor ska öppna spjällen. Det finns alltså en lång rad felkällor på vägen. Fransig fysisk vajer, glappkontakt, trasig givare osv.

Så, slutspekulerat. Helt klart är att gasrullen och (åtminstone inte alla) gasspjällen inte har direkt mekanisk förbindelse med varandra.

Dovizioso tar pole, snacka om att svara upp på förväntningarna nu när Pedrosa är ute ur leken.
Bäddar detta för ett 3-manna Repsolteam 2011?

Rossi snor 2:a platsen på sista varvet och Stoner blir 3:a.

Yamaha har EPO-dopat sina motorer, men Jorge var inte nöjd, Edwards (som enligt många här är helt slut som artist och borde tacka för sig) är före Spies.

Hayden 11:a och efter båda Suzukiförarna... dags för ännu en ursäkt till teamet kanske? :hihi

Bifogat

• GP Japan.jpg
    GP Japan.jpg
    152.5 KB · Visningar: 125
Last edited:
Dovizioso tar pole, snacka om att svara upp på förväntningarna nu när Pedrosa är ute ur leken.
Bäddar detta för ett 3-manna Repsolteam 2011?

Rossi snor 2:a platsen på sista varvet och Stoner blir 3:a.

Yamaha har EPO-dopat sina motorer, men Jorge var inte nöjd, Edwards (som enligt många här är helt slut som artist och borde tacka för sig) är före Spies.

Hayden 11:a och efter båda Suzukiförarna... dags för ännu en ursäkt till teamet kanske? :hihi

Det är bara kvalet, inga poäng utgår för det. Vi kanske ska köra racet först innan vi spekulerar hur det påverkar 2011?

Vet någon vart Canepa har tagit vägen, jag hittar honom inte i resultatlistan.
Kul att se Dovi i pole och att se Lorenzo i andra startled, det är alltid roligare med lite omväxling.

Vet någon vart Canepa har tagit vägen, jag hittar honom inte i resultatlistan.
Kul att se Dovi i pole och att se Lorenzo i andra startled, det är alltid roligare med lite omväxling.
Canepa har kört i Moto2 under säsongen med mycket ringa framgångar.

Rossi is back! Wooohoo!

Tror till och med jag ska släpa mig upp i morgon och kolla live. :)

Tips.
1 Rossi,ser taggad ut.
2 Stoner,på vilja,nära men inte hela vägen.
3 Lorenzo,safear för titeln..

Dovi sladdar av när han överladdad vill vinna.

Spies och Edwards slåss om 4:e,Edwards vinner på vilja över talang,RdP strax efter(om han håller sig på hjulen)

Henrik

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...