MotoGP Istanbul.

Nyteknik skrev:
Vem är förvånad? Det ska bli intressant att se om 2006 blir väsentligt bättre för Suzuki. Jag tror inte det. De verkar ha glömt hur man bygger GP-hojar som är nästan lika bra som Hondas.
Det har de iofs egentligen aldrig kunnat. 1999-2000 får anses som olycksfall i arbetet.
 
Nyteknik skrev:
Så värst mycket sämre än NSR:en var inte RGV:n när man körde 500.
Kanske inte så värst mycket sämre men sämre än både Yamaha och Honda i princip hela tiden.
-------------------------
Kul att Nicklas får starta imorogn. Ska hålla alla tummar jag har för honom.

Tycker Elias gör ett grymt imponerande kval - synd att han går till Honda nästa år.
 
Nyteknik skrev:
Så värst mycket sämre än NSR:en var inte RGV:n när man körde 500.
inte?
en titel mot hur många då? med en klart bättre förare...
 
Morgondagens MotoGP-vinnare. Jag hoppas det.

391448_32311.jpg
 
Nyteknik skrev:
Så värst mycket sämre än NSR:en var inte RGV:n när man körde 500.

Det beror ju på vilket år man pratar om men man kan nog utan att överdriva säga att den alltid var sämre än iaf Honda. Ibland lite sämre, ibland mycket.
 
Chris Ash skrev:
Det beror ju på vilket år man pratar om men man kan nog utan att överdriva säga att den alltid var sämre än iaf Honda. Ibland lite sämre, ibland mycket.
Precis vad jag skrev.

Men efter -00 har Suzuki legat betydligt längre efter. Till och med Kawasaki som egentligen inte hade någon GP-erfarenhet alls har nu en bättre motorcykel. Man kan med fog undra om Suzuki har vad som krävs för att någonsin etablera sig i toppen i MotoGP. Jag tror inte det.
 
Nyteknik skrev:
Precis vad jag skrev.

Men efter -00 har Suzuki legat betydligt längre efter. Till och med Kawasaki som egentligen inte hade någon GP-erfarenhet alls har nu en bättre motorcykel. Man kan med fog undra om Suzuki har vad som krävs för att någonsin etablera sig i toppen i MotoGP. Jag tror inte det.

De har nog vad som krävs men inte så länge de satsar så lite som de gör. Suzuki ska vara det absolut minsta av de japanska teamen och med väldigt lite stöd från fabriken.
 
Chris Ash skrev:
De har nog vad som krävs men inte så länge de satsar så lite som de gör. Suzuki ska vara det absolut minsta av de japanska teamen och med väldigt lite stöd från fabriken.
Svårt att förstå hur man väljer att delta i MotoGP på ett sätt som bara solkar varumärket. Hur man vinner eller etablerar sig i den absoluta toppen vet ju alla: man rekyterar den bästa eller en av de allra bästa. Som Honda och Yamaha. Rossis lön är ju kaffepengar jämfört med kostnaderna för utveckling.
 
Nyteknik skrev:
Svårt att förstå hur man väljer att delta i MotoGP på ett sätt som bara solkar varumärket. Hur man vinner eller etablerar sig i den absoluta toppen vet ju alla: man rekyterar den bästa eller en av de allra bästa. Som Honda och Yamaha. Rossis lön är ju kaffepengar jämfört med kostnaderna för utveckling.

Suzuki lägger ju rätt mycket krut på sina gatcyklar. GSXR1000K5 upphöjs ju till närmaste gudaliknande status av vissa så solkat vet jag inte om deras varumärke är i gatknuttens ögon. Han skiter i om de vinner GP eller inte, bara han har 2hk mer och 1 kilo lägre vikt än de andra så är han nöjd.
 
synd att Luthi inte klarade 3. plassen
 
NEEEEEEJJJJJJ!!!!!

Kalio...... :huvet Såååå syyynd!

MEN VILKET RACE DÅ!!! :banana :banana

Tror det hamnar på min topplista av bästa race någonsin! :yoparty

Säger bara WOW!
 
Chris Ash skrev:
Jävlar i helvete vilket 125-race! Det måste vara bland det bästa jag sett, alla kategorier!
Ja det var så spännande att kaffet kallnade...
 
Skönt att det var Kallio själv som gjorde bort sig, då kan han inte skylla på Gabor när säsongen är över.
 
Nyteknik skrev:
Banans layout ser verkligen suverän ut. Speciellt den überlånga högern. Ska bli mkt intressant att se om en ny (och kanske lite ovanlig) bana kan ändra på förarnas annars ganska förutsägbara placering. Håller tummarna för en ojuste fight mellan Biaggi och Hayden där Hayden lowsidar ut i dammet på sista varvet.
Chris Ash skrev:
För att vara en modern bana ser den ju rätt okej ut, åtminstone ingen stop and go bana som Motegi eller Sepang. Tyvärr lär vi inte får se nya banor byggas i samma stil som Salzburgring, Hockenheim eller Phillip Island.

För övrigt så vinner Biaggi och kommer ta hem andraplatsen i årets VM.
Chris Ash skrev:
Japp, gärna avtryckt av Biaggis armbåge. Det hela följt av en presskonferens där Biaggi brett leende förklarar att han nu äntligen fått till hojen som han vill ha den och att det då inte är några som helst problem att vinna.
Nyteknik skrev:
Och:

"On the last läpp aj hävv some contact with Hayden, he traj to take my position but loose control and crash. But I am verri happi. This is verri good for the championship. I wanna thank Honda..etc."

:rofl
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top