MotoGP Indianapolis

Viaspratts kommentatorer var som vanligt helt ovetande. Undrar om dom egentligen följer rejset eller om dom sitter o glor i en massa papper samtidigt?
Man skulle ju önska att EN av dem gjorde det, då kan den andre bläddra hur mycket han vill bland statistik och mail.
Är det samma nissar som var på Eurosport? Isf ser frun mer av vad som händer och sannolikt kommer att hända ...
Fast hon har ju runt 10 år som tidtagare, skyltvisare, mek, kock, fotograf, chaufför, mm bakom sig :D

Är det samma nissar som var på Eurosport? Isf ser frun mer av vad som händer och sannolikt kommer att hända ...
Fast hon har ju runt 10 år som tidtagare, skyltvisare, mek, kock, fotograf, chaufför, mm bakom sig :D
Samma sak med min sambo men hon är nog fan synsk också, varvet innan Pedrosa stöp sa hon, "du, Pedrosa kommer att vurpa". Samma sak förra rejset, "du, Lorenzo kommer att vurpa". Nu frågade jag henne efter Lorre kört om Rossi, "kommer Jorge att vurpa denna gången också?" Svaret, nä det är ingen risk. Sekunden därefter står Rossi på näsan.... :confused: :näsblod

Han bromsa på sig och blev djup i böjen före där han krascha därav att det rök damm om hjulen.
Precis. :tummenupp

Last edited:
Äsch, om topp 3 bara kunde hålla sig på hjulen (och stoner bli frisk) så skulle racen bli riktigt spännande...

Nästa är ju San marino och då blir det väl svårt att tippa annat än Rossi då han sällan släpper till där och racet lär bli om 2-3 plats!

Rossi är en konstig mästare....ena racet rena magin för att nästa inte tänka alls och krascha ut....Med 50 poängs ledning måste man ibland tänka...ups..jag hänger inte med och jag tar en andra plats och 45 poängs ledning med fem lopp kvar....
Rossi brukar ju säga att han har taktiken klar kvällen innan...kan ju inte vara så svårt...
Hans taktik är ju alltid att vinna oavsett om han har cykel eller bra setup....Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???

”Kevin Schwantz just finished his demonstration laps here at Indianapolis. Schwantz rode a Lucky Strike-liveried Suzuki 500cc machine – much to the thrill of those assembled for the race – about five times around the circuit. Schwantz gave the fist pump as he crossed the yard of bricks the final time.”

:yoparty

har inte hittat film på det än, men här kör han BQR Moto2 hojen:
http://www.motogp.com/en/videos/200...wantz+ontrack+at+Indianapolis+with+BQRs+Moto2

Rossi är en konstig mästare....ena racet rena magin för att nästa inte tänka alls och krascha ut....Med 50 poängs ledning måste man ibland tänka...ups..jag hänger inte med och jag tar en andra plats och 45 poängs ledning med fem lopp kvar....
Rossi brukar ju säga att han har taktiken klar kvällen innan...kan ju inte vara så svårt...
Hans taktik är ju alltid att vinna oavsett om han har cykel eller bra setup....Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???

Det är därför vi älskar honom :yoparty, en poänghamster skulle aldrig nå hans kultstatus.

:mad::4skrika:tummenner:3freak

Klart som fan att jag såg racet.!!!!

Snöpligt värre, först Peddot sen Rossi, Lorenzo höll ihop och klev överst. Vad ska man säga....spänningen i mästerskapet är åter. :rolleyes:

MEN Rossi är ändå bäst. :brinnerup

.Han har krashat bort 2006 titeln pga taktik miss...kommer killen att göra det samma 2009..???

Tala inte om eländet. Fy fan vad upprörd jag blev då. Jag satt och bölade i soffan. Efter att jag svurit färdigt. :( :död

Last edited:
Kommentatorerna på BBC 3 var imponerade av att Pedrosa fick upp sin hoj.
- Inte så lätt när man väger som ett bakdäck.

Var det en jätte som gick fram till Melandri efter kraschen eller är han också typ 1.55?

Trots kraschen växte Pedrosa i mina ögon den här helgen. Grym i regnet (vem minns inte när Hayden varvade honom på PI 2006), bra fart till kraschen och sedan järnet för att rädda poäng :tummenupp

Jag vilar min väska... ;)

Gör det du!!! :gnissla

Kommentatorerna på BBC 3 var imponerade av att Pedrosa fick upp sin hoj.
- Inte så lätt när man väger som ett bakdäck.

Trots kraschen växte Pedrosa i mina ögon den här helgen. Grym i regnet (vem minns inte när Hayden varvade honom på PI 2006), bra fart till kraschen och sedan järnet för att rädda poäng :tummenupp

Ja...jag tänkte när han började slita i hojen..."ska ingen springa fram och hjälpa honom"

Tyckte faktiskt lite synd om han då. Och det var strongt gjort att komma igen. Väl värd poängen han skrapade ihop.

//M

Last edited:
Antingen har jag missat det, eller så har ingen kommenterat att Hayden körde Duccen till en pallplats igår. Kul att se tyckte jag. :tummenupp

Han bromsa på sig och blev djup i böjen före där han krascha därav att det rök damm om hjulen.
Ah, det var gammal smuts som dammade om Rossis hoj. Vad bra att någon med bättre insikt i händelseförloppet än Rossi själv kan förklara vad som hände och vad som rimligen gjorde att det dammade när han gick i backen.

”Unfortunately I ran wide on to a dirty part of the track at turn one and lost the front.”

Bifogat

• rossi_down.jpg
    rossi_down.jpg
    140.1 KB · Visningar: 102
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden