MotoGP Indianapolis

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Behovet av att berätta om hur det var förr är tydligen större.

:rolleyes:

Visst är det kul att berätta, men jag har ingen egen hemsida/blogg.
Såg att du har det och att du kommit precis under minuten på Sviestad. Det är bra.
Kapar du en dryg sekund till så är du nere på de tiderna jag körde på 1976 med mönstrade däck, hemmatrimmad Yamaha 350 cc, enkel skiva fram och japanska fjädringskomponenter. :)
Nu fanns det iofs ingen chikan då, men å andra sidan var vi ju så j-a dåliga :tummenupp
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hoppas inte carla får nys om era nedvärderande inlägg om gamla
racers. Han kommer grilla er på engångsgrill och äta upp er. med barnselar, fotriktiga skor, nappflask-värmare och allt vad ni har på er...:cdevil



Är väl ingen som nedvärderar gamla hojar.
Däremot så är diskutionen huruvida det var bättre/tuffare förare förr eller nu!
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Är väl ingen som nedvärderar gamla hojar.
Däremot så är diskutionen huruvida det var bättre/tuffare förare förr eller nu!

En till som inget vet..
Carla är ingen hoj utan en av Sveriges HÅRDASTE killar som kört en Crosshoj..
:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Visst är det kul att berätta, men jag har ingen egen hemsida/blogg. Såg att du har det och att du kommit precis under minuten på Sviestad. Det är bra. Kapar du en dryg sekund till så är du nere på de tiderna jag körde på 1976 med mönstrade däck, hemmatrimmad Yamaha 350 cc, enkel skiva fram och japanska fjädringskomponenter. :)
Nu fanns det iofs ingen chikan då, men å andra sidan var vi ju så j-a dåliga :tummenupp
Som sagt, behovet av att berätta om hur bra det var förr är tydligen oändligt.

:rolleyes:
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Visst är det kul att berätta, men jag har ingen egen hemsida/blogg.
Såg att du har det och att du kommit precis under minuten på Sviestad. Det är bra.
Kapar du en dryg sekund till så är du nere på de tiderna jag körde på 1976 med mönstrade däck, hemmatrimmad Yamaha 350 cc, enkel skiva fram och japanska fjädringskomponenter. :)
Nu fanns det iofs ingen chikan då, men å andra sidan var vi ju så j-a dåliga :tummenupp
Fast du glömde berätta att det var grusbana då. :sudden
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Är väl ingen som nedvärderar gamla hojar.
Däremot så är diskutionen huruvida det var bättre/tuffare förare förr eller nu!

Bättre eller inte går aldrig att veta, men att tro att de som råkar leva och vara aktiva nu är de bästa förarämnena som någonsin funnits känns lite trångsynt.
Tuffare? Ja om man ser till de banor, de hojar, den skyddsutrustning som fanns förr jämfört med nu så krävdes en hel del mer guts att maxa då än att göra det nu. Det är odiskutabelt ...
Likheten som finns kvar då och nu finns hos killarna som idag kör Real Roadracing, även om de har betydligt bättre skydd än vad som fanns förr ... :tummenupp
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Bättre eller inte går aldrig att veta, men att tro att de som råkar leva och vara aktiva nu är de bästa förarämnena som någonsin funnits känns lite trångsynt.
Tuffare? Ja om man ser till de banor, de hojar, den skyddsutrustning som fanns förr jämfört med nu så krävdes en hel del mer guts att maxa då än att göra det nu. Det är odiskutabelt ...
Likheten som finns kvar då och nu finns hos killarna som idag kör Real Roadracing, även om de har betydligt bättre skydd än vad som fanns förr ... :tummenupp

Inte guts, har inget med det att göra. Däremot dumdristighet och avsaknad av självbevarelsedrift.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Inte guts, har inget med det att göra. Däremot dumdristighet och avsaknad av självbevarelsedrift.

Ok ... så det har aldrig behövts lite guts för att köra race?
Det var alltså bara att köpa en hoj, anmäla sig och sedan köra runt lite på måfå ...

Och alla som körde förr var dumdristiga?
Och de som kör nu är inte dumdristiga?
Vilket år ändrade det sig?
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Ok ... så det har aldrig behövts lite guts för att köra race?
Det var alltså bara att köpa en hoj, anmäla sig och sedan köra runt lite på måfå ...

Och alla som körde förr var dumdristiga?
Och de som kör nu är inte dumdristiga?
Vilket år ändrade det sig?

Det året vi slopade landsvägsbanor och fick lite avåkningszoner på dom riktiga banorna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Mer än 200 förare har dött på IoM under de senaste 100 åren. Att glorifiera en sån tävling visar bara att man är empatihandikappad.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det året vi slopade landsvägsbanor och fick lite avåkningszoner på dom riktiga banorna.

Aha ... så berätta lite för mig vad det var för killar (och tjejer, om än få) som körde (och fortfarande kör) på landsvägsbanor? Var det såna typer som går mot röd gubbe och hittar på andra otäcka saker?

Mer än 200 förare har dött på IoM under de senaste 100 åren. Att glorifiera en sån tävling visar bara att man är empatihandikappad.

Hur många har dött av rökning de senaste 100 åren? De har inte heller blivit tvingade om vi bortser från dem som drabbats av passiv rökning.
Tycker du att Real Roadracing ska förbjudas? Isf, varför?
De som kör IoM och liknande tävlingar gör det för att de tycker det är kul, häftigt, tillfredställande och spännande.
Andra nöjer sig med att spela golf och är lika lyckliga för det ...
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Livsfarligt uppdrag

Eftersom jag och en skock andra tokskallar som älskar utmaningar så samlas vi nere i Frohburg den 25-26 och 27 September.
Där finns inga avåkningssoner men åkrar och halmbalar.
Javisst är det Crazy men skitskoj !:yoparty
Här är det 5 kilometer landsväg i kuperat landskap med anor sen 40 talet som gäller.
Färjan lämnar det trygga mellanmjölkslandet den 24 september där lagom och Jantelagen härskar...
Häpp
:tummenupp
 

Bifogat

  • Roffe i Frohburg 2007.jpg
    Roffe i Frohburg 2007.jpg
    221 KB · Visningar: 55
  • Start i Frohburg 2007-11.jpg
    Start i Frohburg 2007-11.jpg
    149.5 KB · Visningar: 48
  • Frohburg racingtrack satelitbild.jpg
    Frohburg racingtrack satelitbild.jpg
    239 KB · Visningar: 52

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hur många har dött av rökning de senaste 100 åren? De har inte heller blivit tvingade om vi bortser från dem som drabbats av passiv rökning. Tycker du att Real Roadracing ska förbjudas? Isf, varför?
De som kör IoM och liknande tävlingar gör det för att de tycker det är kul, häftigt, tillfredställande och spännande. Andra nöjer sig med att spela golf och är lika lyckliga för det ...
Jämförelsen med rökning är så banal att den knappt förtjänar att kommenteras men...

Känner du till någon tävling i rökning som vi betalar pengar för att få se och där 2 st varje år dör i direktsändning?

Folk dör i alla typer av motorsport men skillnaden mellan RRR och andra motorsporter är att i de senare gör man nästan alltid allt man kan för att skydda utövarna. Ett misstag ska inte behöva leda till döden. Människor som behöver den "moroten" borde uppsöka en psykolog, prata ut och kanske få med sig en burk piller hem. Det är iaf min personlig åsikt.

Färjan lämnar det trygga mellanmjölkslandet den 24 september där lagom och Jantelagen härskar...
Dags att emigrera?
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Mer än 200 förare har dött på IoM under de senaste 100 åren. Att glorifiera en sån tävling visar bara att man är empatihandikappad.

Det är väl ingen som blir tvingad under pistolhot att köra tävlingen? Hur kan man då ha empatihandikapp för att man tycker det är en cool tävling och att de som kör är riktigt hårda killar med hår på bröstet?

Annan sak om den ingått i motogp och 'TVINGAT' folk att köra för att vinna VM eller dylikt. Nu är det helt frivilligt och de osm kör gör det för att de vill uppleva något speciellt och älskar den känslan.

Äh, låt folk göra som de känner. Vill man köra IoM eller liknande tävlingar så låt folk göra det, så länge det är av fri vilja. Finns väldigt mycket annat som borde förbjudas långt före. Jag tycker real roadracing är asfränt, inget jag ksulle göra själv men jag hyser stor respekt för de förare som kan hantera det.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är väl ingen som blir tvingad under pistolhot att köra tävlingen? Hur kan man då ha empatihandikapp för att man tycker det är en cool tävling och att de som kör är riktigt hårda killar med hår på bröstet?
Som jag ser det är man lite empatihandikappad när man låter folk offra livet i onödan för att få se något spännande. När ekonomiska intressen dessutom utnyttjar att det finns folk som vill offra sitt liv blir det i mina ögon ännu värre.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top