MotoGP Indianapolis

Förstår inte vad lipsill och upptäcka nya saker har med hårdhet att göra! Har umgåtts tidigare med en "äventyrare" som har åtminstone ett världsrekord i bergsbestigning och som inte ett dugg hård utan väldigt ödmjuk!

Jag blir bara trött på killar/gubbar som är så förlegade som du verkar vara! Hårdhet för er är att föneka att man har ont eller känslor!

Ville du misstolka mig eller läste du fel gällande IOM?
Återigen bevisar du den löjliga manlighetsprincipen med att säga våga!

Personligen skulle jag gärna köra IOM men med en dotter på 4,5mån och familjeförsörjare är det inte ett alternativ för mig(är även för dålig förare)!

Jag tycker lite synd om dig då du verkar vara i stadiet då killar uttrycker sina känslor med att slå varandra på axeln!

Edit: japp hela inlägget är offtopic...

Jag förstår inte vad du vill uppnå med det här inlägget?
Som du skriver som någon taskig form av ursäkt att det är Offtopic?

Jaaaaaaaaaaaaaaa Det här är en Machoform av att känna Adrenalinet,Testosteronet rusar i en när man rejsar för att sen dunka varandra i ryggen i depån och garva åt en dålig inbromsning eller liknande..

Att komma här och snacka om en mjukis till bergsklättrare som du är kompis med imponerar inte på en del individer i den här flocken av Män med hår på ryggen..

Jag förstår om du vill vara en levande pappa till din dotter och vi har barn med.
Men att leva ett liv utan spänning är inget liv i mitt perspektiv därför så älskar jag att fortfarande tänja gränser trots mina snart 52 år..

Jaaa Elwe jag och några fler biter säkert ihop våra käkar när vi har ont.
Men det beror nog på att vi inte tycker det är speciellt manligt att lipa...

Och i lördags var jag skitförbannad i depån så känslor det har jag massor av...

Det finns plats för både mjuka och hårda killar och bara för att
jag är hård,tuff men skoningslös,så tycker jag inte synd om dig för det...
Inte ens lite..
:tummenupp
 
Vad jag menar är att det inte kan ha varit så hög nivå på roadracingen på 70-talet om någon från "gatan" kunde köra ifrån "proffsen".

Ok, nu börjar jag förstå ... de som kör idag är uppdrivna i särskilda kuvöser. De är helt artskilda från vanliga människor och har odlats fram enbart för att köra race och inget annat. Talang och dylikt har de fått via dropp de korta stunder de inte bott på gymmet eller ätit ekologisk mat eller sovit på nackriktiga kuddar i lämplig temperatur och luftfuktighet. :D

Tänk vad man får lära sig mycket av dem som har oändlig insikt om detaljerna och lång erfarenhet av processen. :)

Synd bara att det blivit så dyrt att etablera dessa broilers att man inte ens får ihop 18 st tävlande som reglerna egentligen föreskriver för att det ska bli ett fullvärdigt mästerskap. Tur att det garanterat är de 17 bästa i hela världen, alla kategorier, som man lyckats vaska fram, eller ...

Jag vill minnas att vi fick starta 32 st (kan ha varit 36) på Imatra. Något år var vi ca 70 st som kvalade så det hjälpte föga att hamna inom 107%-regeln.
Hade vi (jag och min race-kollega) inte kvalat in där och sedan på Hämeenlinna i F750-racet på onsdagen efter, så hade vi inte fått startpengar och därmed fått välja mellan att käka eller tanka så vi kom hem ... :)
Fast, vi trimmade och servade våra hojar själva så det kan ju inte ha vatt nåt ... Dessutom gick banan genom skogen, genom rondeller, över järnvägsövergångar, över hopp i 200 km/h, vägen hade målade mittlinjer, osv så det gick ju inte och köra där .... :krama


Ja du Roffe. Sitter vi i ett forum där de som uttalar sig mest är representativa för dagens racingförare så börjar jag så smått förstå varför det inte kommer fram några VM-stjärnor från Sverige ... :) Det är inte bara sponsorspengar som saknas ...
 
...även om man inte vill inse det, så går utveckligen framåt - man tävlar med helt olika förutsättningar nu som då. :)
Gamla tiders hjältar skulle nog ha svårt att hävda sig i gp-cirkusen idag (och vice versa).

Om någon på ren talang kan traila en egenskruvad hoj och spöa fabriksstallen, så kan inte nivån har varit speciellt hög, oavsett hur överjävlig föraren är.
Hur många idag smider ihop en 800cc-knarr på 250 pållar i garaget och får den att hålla till att börja med...som dessutom är raceduglig i alla andra aspekter?

Utvecklingen går framåt. :)

/J
 
Jag förstår inte vad du vill uppnå med det här inlägget?
Som du skriver som någon taskig form av ursäkt att det är Offtopic?

Jaaaaaaaaaaaaaaa Det här är en Machoform av att känna Adrenalinet,Testosteronet rusar i en när man rejsar för att sen dunka varandra i ryggen i depån och garva åt en dålig inbromsning eller liknande..

Att komma här och snacka om en mjukis till bergsklättrare som du är kompis med imponerar inte på en del individer i den här flocken av Män med hår på ryggen..

Jag förstår om du vill vara en levande pappa till din dotter och vi har barn med.
Men att leva ett liv utan spänning är inget liv i mitt perspektiv därför så älskar jag att fortfarande tänja gränser trots mina snart 52 år..

Jaaa Elwe jag och några fler biter säkert ihop våra käkar när vi har ont.
Men det beror nog på att vi inte tycker det är speciellt manligt att lipa...

Och i lördags var jag skitförbannad i depån så känslor det har jag massor av...

Det finns plats för både mjuka och hårda killar och bara för att
jag är hård,tuff men skoningslös,så tycker jag inte synd om dig för det...
Inte ens lite..
:tummenupp

Det var ju offtopic redan då någon nämnde IOM :rolleyes:

Inlägget mynnade ju ut i detta pga av att ni tycker att det är helt ok att MGP förare ska behöva välja en annan linje eller chansa pga dålig beläggning på en bana! Varför ska inte utvecklingen löpa parallelt på alla plan? Banor och beläggning borde väl utvecklas i samma takt som fordonen

Tragiskt nog ser du hårdhet som samma sak som att vara spänningssökare och gränstestare vilket verkar ganska snedvridet!
Gå du och ha fortsatt ont och sen när besöker du läkaren är det försent!
 
Ok, nu börjar jag förstå ... de som kör idag är uppdrivna i särskilda kuvöser. De är helt artskilda från vanliga människor och har odlats fram enbart för att köra race och inget annat. Talang och dylikt har de fått via dropp de korta stunder de inte bott på gymmet eller ätit ekologisk mat eller sovit på nackriktiga kuddar i lämplig temperatur och luftfuktighet. :D

Tänk vad man får lära sig mycket av dem som har oändlig insikt om detaljerna och lång erfarenhet av processen. :)

Synd bara att det blivit så dyrt att etablera dessa broilers att man inte ens får ihop 18 st tävlande som reglerna egentligen föreskriver för att det ska bli ett fullvärdigt mästerskap. Tur att det garanterat är de 17 bästa i hela världen, alla kategorier, som man lyckats vaska fram, eller ...

Jag vill minnas att vi fick starta 32 st (kan ha varit 36) på Imatra. Något år var vi ca 70 st som kvalade så det hjälpte föga att hamna inom 107%-regeln.
Hade vi (jag och min race-kollega) inte kvalat in där och sedan på Hämeenlinna i F750-racet på onsdagen efter, så hade vi inte fått startpengar och därmed fått välja mellan att käka eller tanka så vi kom hem ... :)
Fast, vi trimmade och servade våra hojar själva så det kan ju inte ha vatt nåt ... Dessutom gick banan genom skogen, genom rondeller, över järnvägsövergångar, över hopp i 200 km/h, vägen hade målade mittlinjer, osv så det gick ju inte och köra där .... :krama


Ja du Roffe. Sitter vi i ett forum där de som uttalar sig mest är representativa för dagens racingförare så börjar jag så smått förstå varför det inte kommer fram några VM-stjärnor från Sverige ... :) Det är inte bara sponsorspengar som saknas ...

Herregud :crash du vill inte förstå va??
 
Behovet av att berätta om hur det var förr är tydligen större.

:rolleyes:

Med tanke på mängden inlägg från din sida så verkar det finnas liknade syndrom från ditt håll med..

Varför ska dina inlägg vara mer värda än andras?

Inte kasta spjut i campingtält tack!
 
Om det känns abstrakt att tänka sig gamla hjältar på dagens hojar så kan man ju leka med en annan tanke.
Tänk om alla 17 (18?) skulle få köpa varsin produktionsracer för lånade pengar, plocka ner och trimma och optimera hojen, lasta den i folkabussen med tält, reservdelar, verktyg, oljor, bensin, en monkeybike och ett par reservdäck. Sedan kör man själv, tillsammans med frun, mellan banorna i Europa och spöar fabriksåkarna trots att de har hela team bakom sig och massor av resurser.
Skulle nån av dagens förare klara det?
Jarno Saarinen gjorde det ...
1973 passade han också på att åka över till USA med sin 350cc Yamaha och körde skiten ur hela amerikanska eliten på sina 750 cc, ja och några till som inte var amerikanare ...
Eftersom jag råkar vara i positionen att ha kunnat följa de olika generationerna sedan dess (och lite tidigare) så är det helt enkelt min bedömning att ingen har varit så duktig som Saarinen.
Fast det där vet du ju inget om eftersom alla förare är resultat av sin tidsepok. Hade Saarinen kört nu hade han ju inte behövt göra det han gjorde vid sidan av då och vi har ingen aning om hur han hade stått sig i konkurrensen och vice versa.
Att de flesta människor har en tendens att hålla "sin" tidsepok som störst är helt naturligt.
 
Med tanke på mängden inlägg från din sida så verkar det finnas liknade syndrom från ditt håll med.. Varför ska dina inlägg vara mer värda än andras? Inte kasta spjut i campingtält tack!
Den stora skillnanden är att jag sällan avslutar min inlägg med en lätt fisförnäm attityd och ständiga referenser till att jag som rejsade på 70-talet minsann vet mer.

Men jag kör ju både med specialkalsonger och ryggskydd så jag är väl en fegis med filttofflor :rolleyes:
 
Lägg ner S&S3M ... du kommer inte att komma längre än att elda upp dom gamla stofilerna.
Nu dödar vi den här tråden och drar på smilbanden åt det som diskuterats
 
Måste vara svårt att gå igenom vad som faktiskt var bättre förr och vad som är bättre nu. Läge för en separat tråd om det?
Apropå förr, nu har jag glömt, men vem tusan var det som hade ett hål borrat i sin integralhjälm för att kunna röka i väntan på start? Det var fan rock ´n roll, det.

Ang. topic så tror jag Rossi är jävligt sugen på att ta tillbaka sin sårade stolthet, Lorenzo sugen som fan på mer pompa och ståt, Pedrosa kommer att vilja för mkt.

Säkert har jag fel, men mitt tips är:
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Melandri (!)
4. Pedrosa

Kanske en Dovi eller Edw kan komma och bråka lite i pallplatserna också.
 
Måste vara svårt att gå igenom vad som faktiskt var bättre förr och vad som är bättre nu. Läge för en separat tråd om det?
Apropå förr, nu har jag glömt, men vem tusan var det som hade ett hål borrat i sin integralhjälm för att kunna röka i väntan på start? Det var fan rock ´n roll, det.

Ang. topic så tror jag Rossi är jävligt sugen på att ta tillbaka sin sårade stolthet, Lorenzo sugen som fan på mer pompa och ståt, Pedrosa kommer att vilja för mkt.

Säkert har jag fel, men mitt tips är:
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Melandri (!)
4. Pedrosa

Kanske en Dovi eller Edw kan komma och bråka lite i pallplatserna också.
Det var Graeme Crosby som började med hålet i hjälmen men Barry Sheene kopierade det tricket och blev ju lite mer känd.
 
Och jag som trodde den här tråden skulle handla om Moto-Gp racet i Indianapolis. :glömdet
 
Fast på 40-talet var förarna RIKTIG bra. Det var annat än fjollorna på 70-talet det.
 
Hoppas inte carla får nys om era nedvärderande inlägg om gamla
racers. Han kommer grilla er på engångsgrill och äta upp er. med barnselar, fotriktiga skor, nappflask-värmare och allt vad ni har på er...:cdevil
 
Behovet av att berätta om hur det var förr är tydligen större.

:rolleyes:

Visst är det kul att berätta, men jag har ingen egen hemsida/blogg.
Såg att du har det och att du kommit precis under minuten på Sviestad. Det är bra.
Kapar du en dryg sekund till så är du nere på de tiderna jag körde på 1976 med mönstrade däck, hemmatrimmad Yamaha 350 cc, enkel skiva fram och japanska fjädringskomponenter. :)
Nu fanns det iofs ingen chikan då, men å andra sidan var vi ju så j-a dåliga :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top