Har man läst på lite så vet man varför Stoner gör som han gör och då kan man bara luta sig tillbaka och skratta åt dem som inte förstått.Tycker det är superklantigt av Stoner att krascha på WUP lap men att kalla en strategi för divatakter...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har man läst på lite så vet man varför Stoner gör som han gör och då kan man bara luta sig tillbaka och skratta åt dem som inte förstått.Tycker det är superklantigt av Stoner att krascha på WUP lap men att kalla en strategi för divatakter...![]()
Då fortsätter jag med gnället på kommentatorerna, vi kollade på MotoGP loppet när vi kom hem från Valencia igår och blev superförvånade när Peter Dahlbom (den som förvirrar mest och säkert ställer till det för Lyon) säger att "normalt så är det eftersäsongstester på Valencia men inte i år, de får vänta tills Estoril".Ja...då hörde nog min inre röst ganska rätt.![]()
Kan lova dig att det inte var speciellt varmt, det var halv storm och vinden kylde ner allt och alla rätt rejält.![]()
Har man läst på lite så vet man varför Stoner gör som han gör och då kan man bara luta sig tillbaka och skratta åt dem som inte förstått.
Du har nog missförstått det, Stoner kör till sidan från sin position i något av de första startleden, de flesta hinner förbi innan startrakan är slut, efter det "brallar" han på och kommer någon sekund senare till sin startposition än de andra. Han känner förmodligen att han vinner något på detta, de andra gör det inte. Vad är problemet? Har du hört någon av hans konkurrenter klaga?Jag har nog missförstått vad warmup lap är till för då helt enkelt, förlåt. Stoner gör rätt, alla andra gör fel! Det blir asbra nästa år. Rejsen 10 min försenade för att vi tävlar i långsammast warmup lap. Fakk yä!![]()
Först i sandfållan har oftast sandigast däck. Svår balansgång, det där.Sist på gridden har oftast varmaste däck.
En bra strategi är att rulla ut sist och köra lagomt fort på WU, fast jag brukade alltid stå i sista led ändå... mest för att slippa bli torpederad av unga vildhjärnor eller nåt.Först i sandfållan har oftast sandigast däck. Svår balansgång, det där.
I ERF kör vi riktig klassisk Lemans start, den i teamet som har minst sämst kondis får kuta 20 meter och hoppa på hojen... jag får aldrig starta mao.I ERF skulle väl inte Stoners taktik funka då han inte skulle kunna klämma sig förbi de tjocka gubbarna i sista ledet![]()
Men okej, det är helt okej att köra superlångsammast på warmup lap, men hur långsamt? Vad säger reglementet? Ska vi ha tävlinga i långsammast varv runt? Första böjarna?
Hur fånigt blir det om ingen drar iväg på warmup lap nästa år? Alla rullar i 10 km/h tills halva varmet och brallar på då? Blir fint.
Jag har nog missförstått vad warmup lap är till för då helt enkelt, förlåt. Stoner gör rätt, alla andra gör fel! Det blir asbra nästa år. Rejsen 10 min försenade för att vi tävlar i långsammast warmup lap. Fakk yä!![]()
Du gnäller ju som värsta kärringen, om du kollat upp lite så är start strategin Ducatis och inte Stoners
![]()
Verkar funka så där för Hayden. Han har så kalla däck i starten, han blir ju torpederad bakifrån varje start.
”Gibernau's teammate Capirossi moved left around traffic across Gibernaus faster line (198 km/h at the point of the accident, according to the datalogger) and collected his front brake lever, locking Gibernaus front wheel and flipping his bike over.
http://www.motorsportmad.com/view/4170/
Isf är taktiken optimerad nu, ...15 liter över är svårslaget !Om du fortfarande inte fattat så kan jag informera om att det inte handlar om att värma däck utan att spara bränsle![]()
Har man läst på lite så vet man varför Stoner gör som han gör och då kan man bara luta sig tillbaka och skratta åt dem som inte förstått.
Om du fortfarande inte fattat så kan jag informera om att det inte handlar om att värma däck utan att spara bränsle![]()
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |