MotoGP finalen 2009 - Valencia - live

Grymt!

Vi väntar på våra ännu. Beställde från mygpticket.com. Verkade seriöst från början men kontakten har varit sisådär, så vi är lite nervösa...
Det blir väl till att ligga på och försöka få ett leveransbesked asap.
Det löser sig säkert.

Micke, ha det så trevligt och glöm inte solkrämen och kameran!
Tack, tack, men solkräm? Vad menar du? Vi ska ju bronza! :D

Ja å en till snubbe från detta forum åker ner.
Vi åker på torsdagen så de blir att tassa runt me en öl i näven hela helgen ;)

Grandstand West Red har vi våra platser på, å bor på hotell i Valencia nånstans :)
Då är ni kanske också sugna på en get together i Valencia på lördagkvällen?

Last edited:
om det är soligt och fint så rekommenderas solskyddsfaktor 50+ för en dag på läktarn. Glömde smörja öronen 2006 och det såg inte så bra ut efter söndagen i Cheste.

Jag hade inget soltjafs under Lö och Sö på Estoril. Tro mig, det blev inte direkt "Bronz", hudfärgen hade mer matchat färgen på Dina kåpor:brinnerup

Så min rekommendation är att ryggsäcken vid sidan av pilsner, torkad spansk skinka och lite vin även innehåller en dos solskydd...:)

Ni lär ju få en kanonhelg i Valencia, tänk nu bara inte på oss som får sitta hemma i slask och snålblåst...:)

...Tack, tack, men solkräm? Vad menar du? Vi ska ju bronza! :D...

Har bott ett år i Valencia och var även på MotoGP-racet 2008.

Några tips:
Åk till banan tidigt. Dels går tåget till Cheste (banan har en egen hållplats, innan själva samhället) inte från en centralen utan från en annan station i en förort som heter San Isidro, går både tunnelbana (röda, har jag för mig) och buss dit. Dessutom är det grymt långa köer bara för att gå på tåget, räkna med minst en halvtimme i kö bara för att gå ombord på tåget.

Mat och dryck finns till hyfsat humana priser vid banan men vänta tills ni är inne på området, var faktiskt billigare än de få nasare som stod utanför grindarna. Säljs givetvis en hel del racingrelaterad kuriosa överallt också.

Vad gäller utgång så är det gamla stan (som heter El Carmen i Valencia) som gäller. Brukar vara bra drag. Calle Caballeros är gatan med överlägset flest uteställen men det finns gott om andra pubar/uteställen lite här och var, vissa är bara en nästan anonym dörr men som kan vara rätt stora när man kommer in. Om ni vill ha billigare ställen så får ni ta er ut till studentkvarteren vid Avenida de Blasco Ibañez/Plaza Xuquer eller Calle Polo y Peyrlón (som faktiskt är helt ok) men det lär vara billigt nog och lättare att hitta i El Carmen. On ni vill ut och klubba så är Las Animas det mest kända (och helt ok!) diskoteket, alla taxichaufförer hittar dit utan problem.

Ingen kan givetvis engelska nånstans så det kan vara bra att öva upp pantomimandet....

Jag hade inget soltjafs under Lö och Sö på Estoril. Tro mig, det blev inte direkt "Bronz", hudfärgen hade mer matchat färgen på Dina kåpor:brinnerup

Så min rekommendation är att ryggsäcken vid sidan av pilsner, torkad spansk skinka och lite vin även innehåller en dos solskydd...:)

Ni lär ju få en kanonhelg i Valencia, tänk nu bara inte på oss som får sitta hemma i slask och snålblåst...:)
:D tänka på er här hemma.... Yeah right, not a chance in hell! :cdevil
Men då får det bli 50+ i solfaktor då.

Några tips:
massor av otroligt nyttig info....
Tackar ödmjukast för detta, det blir inga studentkvarter, gamla stan låter fint och Calle Caballeros låter som en medlem i Dag Vag, kompis till Stig Vig, Teka Pukk, Tage Z Dirty och Beno Zeno

Last edited:

Några tips:
Åk till banan tidigt. Dels går tåget...

Tack för en hög med bra tips!

Vi borde bestämma något tills på lördagen tycker jag. Tid och plats för utgång. Detta hotellet ska vi bo på http://www.husareinavictoria.com/es/index.php , det ligger mitt i centrum. Kanske skulle kunna bestämma en tid i lobbyn på det? Vad säger ni? :fyllisar

Nu har även vi fått våra biljetter efter mycket om och men! WOhooooo, nu jävlar smäller det snart! :yoparty

Bifogat

• 2009_10_29_2120 (Medium).JPG
    2009_10_29_2120 (Medium).JPG
    76.6 KB · Visningar: 135
Tack för en hög med bra tips!

Vi borde bestämma något tills på lördagen tycker jag. Tid och plats för utgång. Detta hotellet ska vi bo på http://www.husareinavictoria.com/es/index.php , det ligger mitt i centrum. Kanske skulle kunna bestämma en tid i lobbyn på det? Vad säger ni? :fyllisar

Ja jävlar!!
Snart e de dags :banana

En bägare eller 2 går ju alltid ner :tummenupp

Vi bor iaf på detta hotell. http://www.beatrizhoteles.com/en/rey-don-jaime.html ligger hyfsat centralt :)

Nu har även vi fått våra biljetter efter mycket om och men! WOhooooo, nu jävlar smäller det snart! :yoparty
Skönt att de äntligen dök upp, man kan bli nervös för mindre!
Fyra arbetsdagar i nästa vecka och sen blir det åka av! :yoparty

Dags att börja tippa pallen också:

MotoGP

1. Stoner
2. Lorenzo
3. Rossi

250

1. Simon in the cellar
2. Barberá
3. Aoyama

Last edited:
2007 var pallen Peddo/Stoner/Hopkins (Rossi DNF) och 2008 Stoner/Peddo/Rossi...

Vågar man vara wild and crazy och tippa på en pall utan Lorenzo?

Det får bli:
1. Stoner
2. Pedrosa
3. Rossi

:baraföratthaussaHRClitegrand

Torsdag morgon drar jag och 2 till dit, ska bli kul som fan. Hoppas på en massa spännade upptåg. Vi sitter på East-Orange i slutet på start/mål-rakan och bor på något vandrarhem mitt i stan. Speja efter Rappe-flaggan.

Bifogat

• logga.jpg
    logga.jpg
    114.2 KB · Visningar: 32
Torsdag morgon drar jag och 2 till dit, ska bli kul som fan. Hoppas på en massa spännade upptåg. Vi sitter på East-Orange i slutet på start/mål-rakan och bor på något vandrarhem mitt i stan. Speja efter Rappe-flaggan.

Flyger ni från Arlanda och har två byten? I så fall ska vi nog med samma plan. Fan vi kommer ju bli många svenskar på East Orange läktaren.:tummenupp

Biljettförsäljningen har gått trögare än tidigare år. Man har sålt ca 80% av biljetterna nu men hoppas komma närmare dom 90%. Dom säger sig vara nöjda med att man bara har en liten nedgång i biljettförsäljningen jämfört med vad andra sporter har nu.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!