MotoGP Försäsongstester, Sepang

Säga vad man vill om Motogp men det är alltid kul när det drar igång igen på nytt! :)

\Masonit
 
"Rossi hänger med bra", han sluta ju på 7e-plats förra året, mao inte mycket förändring? (hade stoner varit i täten hade ju rossi varit på 6-plats dessutom)
 
Stoner sträckte sig när han skulle ta på sig skinnstället och fick problem med sini rygg som han haft problem med tidigare. Ska testa i morgon igen.

Tider kl 16:00, lokal tid.
1. Lorenzo 2.01.657
2. Spies 2.02.383
3. Pedrosa 2.02.433
4. Barbera 2.02.773
5. Rossi 2.02.824
6. Crutchlow 2.03.099
7. Bautista 2.03.153
8. Nakasuga 2.03.418 (Yamaha test)
9. Dovizioso 2.03.448
10. Bradl 2.03.668
11. Hayden 2.03.969
12. Abraham 2.04.513
13. Bataini 2.05.292 (Ducati test)
14. Akiyoshi 2.07.163 (Stoners hoj)
15. Edwards 2.08.240 (CTR)
16. Silva 2.11.267 (CTR)
17. Torres 2.12.816 (CTR)
 
"Rossi hänger med bra", han sluta ju på 7e-plats förra året, mao inte mycket förändring? (hade stoner varit i täten hade ju rossi varit på 6-plats dessutom)

Sant, jag trodde de var klara klockan tre lokal tid men så var inte fallet. Femma nu, och Stoner verkar inte köra.
 
Edwards 6 sek bakom täten.. trist att köra gammalt mög iår..
 
1. Lorenzo 2.01.657
2. Spies 2.02.234
3. Pedrosa 2.02.433
4. Rossi 2.02.727
5. Dovizioso 2.02.751
6. Crutchlow 2.02.762
7. Barbera 2.02.773
8. Abraham 2.02.939
9. Nakasuga 2.03.418 (Yamaha test)
10. Bradl 2.03.668
 
Edwards 6 sek bakom täten.. trist att köra gammalt mög iår..

Fast möget är ju helt nytt för i år. ;)
Mycket därför de ligegr så långt efter.
De har ju tex. inte Magneti Marelli Marvel V elektronik utan kör med Bosch vilket enligt Edwards ligger på kanske 75% av var de behöver vara.
 
magin lever

De nya cyklarna lovar mycket gott redan i detta första trevande test om man ser till Sepang record history:)

Sepang records.jpg
 
var fick slipstream esset Hector den tiden från hehe ..??

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 1.657s (Lap 17/17)
2. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 2.383s (24/25)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 2m 2.433s (37/38)
4. Hector Barbera ESP Pramac Racing 2m 2.773s (24/25)
5. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 2.824s (17/22)
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 3.099s (15/15)
7. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini 2m 3.153s (21/23)
8. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider 2m 3.418s (15/22)
9. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 2m 3.448s (12/12)
10. Stefan Bradl GER LCR Honda 2m 3.668s (28/29)
11. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 3.969s (19/19)
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2m 4.513s (25/26)
13. Franco Battaini ITA Ducati Test Rider 2m 5.292s (8/15)
14. Kousuke Akiyoshi JPN Repsol Honda 2m 7.163s (1/4)
15. Colin Edwards USA Forward Racing (Suter-BMW CRT) 2m 8.240s (12/15)
16. Ivan Silva ESP Avintia Racing (FTR-Kawasaki CRT) 2m 11.267s (12/12)
17. Jordi Torres ESP Avintia Racing (FTR-Kawasaki CRT) 2m 12.816s (13/25
 
(hade stoner varit i täten hade ju rossi varit på 6-plats dessutom)
7:e plats i så fall. Men nu är han 5:a, en halv sekund efter Spies. Hade varit 6:a om Stoner varit med. Bådar inte gott, speciellt inte när man ser var Hayden är. :-(
 

Bifogat

  • screenshot_21.jpg
    screenshot_21.jpg
    164.8 KB · Visningar: 1,312
Last edited:
Herregud. Det är första testdagen med en helt ny hoj... Man får väl ge dem lite tid att jobba på det hela.
Kom ihåg 2007 när Rossi och Edwards låg bra med på alla tester och Edwards kläckte den klassiska "There is no reason why me and Valentino should not be 1-2 in the championship." Vi vet ju hur det gick sen.
 
Herregud. Det är första testdagen med en helt ny hoj... Man får väl ge dem lite tid att jobba på det hela.
De har inte lite tid att jobba med hojen. Ducati ligger långt efter och det vi ser nu kommer med stor säkerhet vara hur det ser ut när säsongen börjar.
 
Edwards hade "electrical problems" med sin hoj och körde därför bara 18 var.
Ivan Silva fick problem med bromsarna och körde också få varv pga det, tolv varv.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top