MotoGP Försäsongstester, Sepang

Och vad är det för roligt med det????????????????????????????????????????????????????:)
Oroa dig inte, menade inte åldern i passet. Capirex är ju ingen gubbe för mig. Tänkte mer på att han hittar något i MotoGP som inte haft där att göra på två år. Capirex egen körning faller ju lätt inom samma kategori, han höll på aningen för länge.

Jag har för mig diskussionen fanns i Moto2 förra säsongen också - en del fick sprillans nya däck medan andra, längre ner i fältet, fick hålla till godo med det som blivit över de senaste åren... Eller har jag drömt det? :va

Det intressanta isf är att problemet finns hos två olika tillverkare!

Jag kunde förstå att de bättre förarna fick special kvaldäck när det fanns två tillverkare i MGP men att dom skulle finnas kvar efter dom har enhetsdäck är skamligt!

Oroa dig inte, menade inte åldern i passet. Capirex är ju ingen gubbe för mig. Tänkte mer på att han hittar något i MotoGP som inte haft där att göra på två år. Capirex egen körning faller ju lätt inom samma kategori, han höll på aningen för länge.
Eller så var det han som fick de "gamla" däcken först och det är först nu han vet om det... hehe

Kvalitetssäkring är livsviktigt, man ska inte behöva köra 3 varv för att testa att däcken motsvarar specifikationerna man tror att man har.
En otäck tanke, hade Sic färska däck?
Caprix kan nu ocencurerat jobba för säkerheten. Gör han nytta behövs han.

Hur skulle däcken möjligtvis ha någonsomhelst påverkan på Simoncellis olycka?

Menar du?

Last edited:
Det började väl med en lowsider, greppet var mindre än han (borde) räknat med....
Eller hur var det, är jag helt fel ute? Luftfuktigheten är ju ytterligare en parameter till bettet i banan. När det sen kommer fram att det förekommit "gamla" däck vaknar tankarna.

Hur skulle däcken möjligtvis ha någonsomhelst påverkan på Simoncellis olycka?

Menar du?

Tja, det första som släpper är däcken?

Utan att på något sätt konspirera över nämnda olycka.

Menade inte att gå för långt utanför tråden men Sepang väcker tankar. Highsider= bra grepp skapar också ofta krascher....
Sepang presesongtest verkar vara till full belåtenhet för alla deltagande, det lovar gott inför kommande test. Men visst ska vi värdera och analysera vad de åstakommit.

Krängde ett twitter konto, verkar vara mycket uppdateringar från förare osv där. Tips på folk man ska följa? Har alla gpförarna.

Krängde ett twitter konto, verkar vara mycket uppdateringar från förare osv där. Tips på folk man ska följa? Har alla gpförarna.

Några tips är David Emmett, som är redaktör för motomatters.com
Azi Farni som är reporter
Alex Briggs som är Valentinos mek!

Rossi, Lorenzo, Cal Cruthclow, Ben Spies, Colin Edwards, Nicky Hayden har alla twitter. Finns ju massor av förare i andra serier också. Bradley Smith, Tommy Hill, Eugene Laverty, Marco Melandri etc.
Andra som är värda att följa är.
David Emmet, Gavin Emmet, Mat Robinson, Azi Farni, Mathew Birt, Jeremy McWilliams, Troy Bayliss

De flesta som är intressanta följer ju varandra också.

Inte ett ord om årets stora nyhet CRT :va

Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:04.722 +5.115 efter Stoner men bara 2,5 s efter K Abraham.
Tolkar det som ett mycket lovande resultat.

Annars var det mesta sig likt tycker jag

Rossi, Lorenzo, Cal Cruthclow, Ben Spies, Colin Edwards, Nicky Hayden har alla twitter. Finns ju massor av förare i andra serier också. Bradley Smith, Tommy Hill, Eugene Laverty, Marco Melandri etc.
Andra som är värda att följa är.
David Emmet, Gavin Emmet, Mat Robinson, Azi Farni, Mathew Birt, Jeremy McWilliams, Troy Bayliss

De flesta som är intressanta följer ju varandra också.

Jag följde marco, spies och lorenzo ett tag, men det var rätt trist så jag lade ner. Det var mest "landed at the airport X", "excited to be back on track" etc etc. Nu följer jag emmet, azi farmi och briggs, det gav ett mervärde under testet eftersom de detaljtwittrar om vad som händer på banan. Briggs är ju väldigt intressant just nu när rossi och co försöker få ordning på duccen.

Jag vill mena att det trots allt är ett Air force emblem då dom ser ut så, och du pekar på en Texasflagga.

Möjligtvis om vi ska skoja till det så kanske Texas Air Force!! :=)

Det finns ganska starka krafter under ytan att dom vill slå sig fria ;=))

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon