Motogp Estoril GRANDE PREMIO DE PORTUGAL

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nytt rekord i krascher på en GP-helg blev det denna gången. 128st krascher.

Förra rekordet var från Donnington 2007 med 109st krascher.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Grymt rejs, gillade kommenteren från brittiska kommentarerna när Lorenzo körde om Rossi.

"Doctor, can you please have a look at my rear end"

:D

Finns det något poängrekord i Motogp? Eller har antalet race diffat mycket? För Lorenzos resultat är ju sjuka egentligen. Inte en enda DNF och två placeringar utanför pallen samt 8 vinster

lorenzo.gif
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom man inte har kört 18 race så länge så är rekordet de 373 poäng som Rossi tog 2008.
2005 tog han 367 poäng på 17 race.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Rossi är mannen man ska slå tydligen. Återstår att se nästa säsong om man ens kommer se årets världsmästare vara med om titeln. Tvekar stort till det. Blir spaniens nya Crivillé.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som säsongen utvecklades stod det ju tidigt klart att det var Jlo man skulle slå för att få den riktikt stora pokalen.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Rossi är mannen man ska slå tydligen. Återstår att se nästa säsong om man ens kommer se årets världsmästare vara med om titeln. Tvekar stort till det. Blir spaniens nya Crivillé.
Jag har svårt att förstå varför man har denna åsikt kring Jorge...

Vad i hans körning är det som gör att man tror att han bara är en dagsslända? Kritiken mot Hayden kan jag förstå någonstans då han är en tokgrym förare fast det finns en handfull som är bättre.

I Jorges fall så är det verkligen inte så. Karln är ruskigt duktig förare och med en vinnarskalle som heter duga. Det är helt underbart att se honom bråka med Rossi... Rossi som annars är van att skicka ut armbågarna och fötterna för att sedan få sin vilja genom.

Enda sättet som jag kan se att han inte är med om bucklan nästa år är att han skadar sig.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rossi är mannen man ska slå tydligen. Återstår att se nästa säsong om man ens kommer se årets världsmästare vara med om titeln. Tvekar stort till det. Blir spaniens nya Crivillé.

Jag ställer mig tvekande (som vanligt).

Ska vi slå vad en femtilapp?
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Det du däremot verkar ha lite svårt att köpa är att ett fullblodsproffs som Rossi inser att han inte har en chans att hänga med i Grin-Jörgens tempo och därför slår av en aning. En andra plats är bättre än att ge sig på det omöjliga uppdraget att jaga i fatt.

Mm det speglar ju verkligen Rossi:s karriär. Att han ska köra safe. Anledningen till att alla älskar Rossi är ju att han alltid gett allt i alla läge.

Du vänder ju bara kappan efter vinden. Bättre att erkänna att du inte tål se Lorenzo slå Rossi. :)

Förövrigt så gillar jag Lorenzo skarpt! :Bugar

\Masonit
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Inget snack om saken att Jörgen kommer slåss om titeln även 2011.
Har svårt att se att Yamaha skulle tappa så mycket till någon av de övriga fabrikerna.
Eller att han plötsligt skulle börja köra sämre.
Sen är det racing, även jörgen kan skada sig.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Inget snack om saken att Jörgen kommer slåss om titeln även 2011.
Har svårt att se att Yamaha skulle tappa så mycket till någon av de övriga fabrikerna.
Eller att han plötsligt skulle börja köra sämre.
Sen är det racing, även jörgen kan skada sig.

Jo 2009 var minst sagt ett tufft år. :näsblod

jorge_lorenzo_highside.jpg


\Masonit
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Har du glömt att Rossi börjar köra för Ducati nästa säsong. Det är det största som har hänt i 500/MotoGP typ...någonsin. :)

Att Rossi byter till ett annat märke och i det här fallet Ducati kan nog bara kallas för ..."det största som har hänt i 500/MotoGP typ...någonsin.." av Ducatister och Italianos.

Han har ju gjort det tidigare ett antal gånger..Aprilia...Honda...Yamaha..

Men det faktum att i princip inga regeländringars inför nästa säsong gör att jag INTE tror att Rossi kommer att kunna göra nått dramatiskt lyft kommande säsong.

Däremot 2012 kommer flera regeländringar bla ...mer kubik och begränsningar i elektroniken, som kommer att kräva en annan körstil.
Och då blir det intressant att se vilka som kommer att kunna anpassa sig till de nya förutsättningarna.
Rossi har ju visat sig kunna göra det tidigare...250cc 2-takt...500cc 2-takt... 900cc 4-takt...800cc 4-takt...utan och med elektronik.
Tror han är EN av dom som kommer att lyckas bäst i den anpassningen.

Dom som jag tror får det svårast är de som kommit direkt från 250cc till 800cc, detta eftersom 800cc med elektronikhjälp gynnar 250cc-stilen Hög kurvhastighet, mjuk körstil.

Kommer ihåg övergången från 500cc 2-takt till 900cc 4-takt...
Full fart in i sväng, bromsa hårt, vänd tvärt och full gas ut ur sväng.

Jag tror att vi får se lite roligare race 2012, inte lika mycket 250cc 2-takt stil.

/KentW
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast 2012 kommer de ju kunna köra vidare med 800cc också. De måste inte byta till 1000cc. Eller är jag ute på bärtur nu?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fast 2012 kommer de ju kunna köra vidare med 800cc också. De måste inte byta till 1000cc. Eller är jag ute på bärtur nu?
Ställ in bärturen!! Grunden för MGP 2012 ser kortfattat ut som följer så inget måste på 1000cc!

Maximum displacement: 1000cc
•Maximum number of cylinders: 4
•Maximum bore: 81 mm
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Mm det speglar ju verkligen Rossi:s karriär. Att han ska köra safe. Anledningen till att alla älskar Rossi är ju att han alltid gett allt i alla läge.
Om du tror att han gett allt i alla lägen är du ute på en rejäl bärtur. Läs vad han själv säger: Han hängde inte med Grin-Jörgen och slog av. Vad är så svårt att förstå?

Att han dessutom är skadad gör ju saken ännu enklare att förstå. Han får problem i slutet av racen pga axeln.

Du vänder ju bara kappan efter vinden. Bättre att erkänna att du inte tål se Lorenzo slå Rossi. :)
Kan villigt erkänna att jag tycker att Grin-Jörgen är skittråkig och en blek Rossi-kopia vid sidan av banan. På banan är han lika spektakulär att se som en spårvagn.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kan villigt erkänna att jag tycker att Grin-Jörgen är skittråkig och en blek Rossi-kopia vid sidan av banan. På banan är han lika spektakulär att se som en spårvagn.

Han är väl ändå ingen kopia. Han är en jävel på att köra hoj, gör shower efter vinst som är roliga att se (;) valmers ) och är ingen glädje-pajas som Rossi (han visar ju hur han egentligen är när det är lite motigt, då är det inte så j-a klackarna i taket längre, när fasaden rämnar)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag ställer mig tvekande (som vanligt).

Ska vi slå vad en femtilapp?

tips från coachen, välj rätt tillfällen när du ska slå vad mot herr Zeb..

Man kan ju inte annat än imponeras över J.Lo körning, ser enkelt ut, går fort. Själv tror jag Stoner tar titeln nästa år, men självklart kommer J.Lo göra saken svårt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top