Motogp Estoril GRANDE PREMIO DE PORTUGAL

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Noterade just att VM i slipstreaming oxå fick ett värdigt avslut i torrt!
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Lorenzo visar var skåpet ska stå. Grymt imponerande.

Japp, det är dags att våga erkänna honom som Rossis överman. Om Rossi kör ifrån Lorenzo (vilket inte hände igår direkt) så är det för att han är en bättre förare än Lorenzo. Om Lorenzo kör ifrån Rossi, så är det för att Rossi antingen är skadad eller har problem med inställningarna.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Trist att Lyon och Blomqvist inte fattade att de på podiet inte hörde nationalsången, de stod och väntade och hade definitivt tagit av sig kebborrna.

Inte så haj på dom där, men var det Spaniens nationalsång de spela? Dom slängde ju på den svenska i nån tiondel precis efter...
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Idag tog vi oss in å ett ställe till :D
Tyvärr kunde dom inget göra med Micke "-Total loco"
 

Bifogat

  • medical.jpg
    medical.jpg
    83.3 KB · Visningar: 79

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Om Lorenzo kör ifrån Rossi, så är det för att Rossi antingen är skadad eller har problem med inställningarna.
Inte enligt Rossi:

”...when Jorge got into his rhythm he was faster than me, I had no way to fight with him. I tried to stay with him but he was too fast.”

19 poäng från andraplatsen ligger Rossi nu. Tror inte han kommer klara av att gå förbi Pedrosa på Valencia.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
19 poäng från andraplatsen ligger Rossi nu. Tror inte han kommer klara av att gå förbi Pedrosa på Valencia.
Nä, det är ingen högoddsare, Rossi måste vinna och Pedrosa får då inte bli bättre än 10:a.
Detta på banan där Pedrosa vann överlägset förra året.
Alternativet Rossi tvåa och Pedrosa bäst 15:e och det är rätt många race de inte varit 15 över mållinjen.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag gör en liten saga här:

Jag har inte en aning om 2a plats och nedåt. Däremot vet jag ettan. Vem sätter emot en femtilapp denna gången? ;)

1. Jörgen

Jomen, check! :mattias

Deal.. lätta pengar detta.

1: Stoner

Lätta för mig ja!

Vadet var menat till herrn som förlorade förra gången.

Men eftersom jag är säker på min sak så sätter vi en femtilapp. Stoner kommer krascha på 5e varvet.

Framhjulssläpp... :gnissla

Här visar jag än en gång vilken fantastisk spåkärring jag är :näsblod

Förlora & förlora.. Jag ser det mer som att du vann och jag kom tvåa :hihi

Vale före Jörgen, 50kr!

Katching! Du har kontonumret ;)


Skit.. Väntar spänt på ett kontonr. :gnissla

Ligger i ett PM :gnissla

Fifan. Snart kan jag skaffa Viasat Motor all in med HD-upplösning om ni ska betta så illa med mig (mot mig)

/ G. Odsegrare

Skit.. Väntar spänt på ett kontonr. :gnissla
 
Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Inte enligt Rossi:

”...when Jorge got into his rhythm he was faster than me, I had no way to fight with him. I tried to stay with him but he was too fast.”

19 poäng från andraplatsen ligger Rossi nu. Tror inte han kommer klara av att gå förbi Pedrosa på Valencia.


Ja så säger en RIKTIG racer, han skyller inte på en massa saker hela tiden ... som vissa andra ... faan Rossi kan inte växa som GUD mer i mina ögon men ...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja så säger en RIKTIG racer, han skyller inte på en massa saker hela tiden ... som vissa andra ... faan Rossi kan inte växa som GUD mer i mina ögon men ...

Då är det bara dags för fansen att inse att Jörgen är en bättre förare även när råssi är frisk, för så är det! Rossis fans är experter på att skylla på allt förutom den personliga prestationen.

Jörgen är faktiskt ödmjuk i sin framtoning när han inte vinner, tycker jag. Kul intervju på BBC igår innan racet :fakta


Kan ju inte kommit som någon förvåning eller? :tuttar
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Skapligt race. Kul att se rossi vara så sugen på vinna. Man kan ju inte sluta imponeras av han. Jorge körde jävligt bra och igår var han för snabb för Rossi.


Ska bli skoj nästa säsong när Rossi kör ducce.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skapligt race. Kul att se rossi vara så sugen på vinna. Man kan ju inte sluta imponeras av han. Jorge körde jävligt bra och igår var han för snabb för Rossi.


Ska bli skoj nästa säsong när Rossi kör ducce.
Du imponeras av Rossi som får stryk med nästan nio sekunder? Största vinstmarginalen sedan Indianapolis förra året. Undrar vem det var som imponerade igår....
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Ska bli skoj nästa säsong när Rossi kör ducce.

Tror inte det blir nått större lyft för MotoGP nästa säsong, regeländringarna som kommer att göra skillnad införs först 2012.

Att Lorenzo är så snabb som han är tillskrivs från många håll hans 250-liknande körstil, hög kurvhastighet och låta elektroniken ta hand om resten. Tex. såg vi på träningarna hur han la sig när elektroniken inte hann "rädda" honom när för mycket vatten fanns mellan däck och bana.
Han kommer att få det betydligt svårare med mer kubik och mindre elektronik. Medan tex. Rossi, Hayden mfl. kommer i motsvarande grad att gynnas av dessa regeländringar. Samma sak med Stoner, han ser ut att ha "full gas" överallt och lämnarresten till elektroniken, majoriteten av hans krascher har tillkommit pga. framhjulssläpp, ABS hade säkert hjälpt honom där.

Jag tycker det är bra att man begränsar elektroniken mer så att KÖRSKICKLIGHETEN får större utrymme att avspegla sig på podiet.

/KentW
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Skapligt race. Kul att se rossi vara så sugen på vinna. Man kan ju inte sluta imponeras av han. Jorge körde jävligt bra och igår var han för snabb för Rossi.


Ska bli skoj nästa säsong när Rossi kör ducce.

Du är ett praktexempel på ett riktigt insnöat rossifan. Jörgen utklassade Rossi igår, det är väl inget att imponeras över?

Tror inte det blir nått större lyft för MotoGP nästa säsong, regeländringarna som kommer att göra skillnad införs först 2012.

Att Lorenzo är så snabb som han är tillskrivs från många håll hans 250-liknande körstil, hög kurvhastighet och låta elektroniken ta hand om resten. Tex. såg vi på träningarna hur han la sig när elektroniken inte hann "rädda" honom när för mycket vatten fanns mellan däck och bana.
Han kommer att få det betydligt svårare med mer kubik och mindre elektronik. Medan tex. Rossi, Hayden mfl. kommer i motsvarande grad att gynnas av dessa regeländringar. Samma sak med Stoner, han ser ut att ha "full gas" överallt och lämnarresten till elektroniken, majoriteten av hans krascher har tillkommit pga. framhjulssläpp, ABS hade säkert hjälpt honom där.

Jag tycker det är bra att man begränsar elektroniken mer så att KÖRSKICKLIGHETEN får större utrymme att avspegla sig på podiet.

/KentW

Kommer 990 minska elektronikhjälpmedlen? Det har jag inte läst någonstans?

Jag tror att Jörgen är så snabb som är är för att kör ekonomiskt, inget sprattlande med ben och skit, han kör hoj. Han anpassar sig till det han sitter på och just nu är det en 800cc MotoGP-hoj.

Det blir ingen skillnad sedan, dom duktiga kommer anpassa sig.

Sen så kör stoner med en mycket låg grad av elektroniska hjälpmedel, så där har du fel.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror inte det blir nått större lyft för MotoGP nästa säsong, regeländringarna som kommer att göra skillnad införs först 2012.

Att Lorenzo är så snabb som han är tillskrivs från många håll hans 250-liknande körstil, hög kurvhastighet och låta elektroniken ta hand om resten. Tex. såg vi på träningarna hur han la sig när elektroniken inte hann "rädda" honom när för mycket vatten fanns mellan däck och bana.
Tror jag inte en sekund på, att Lorenzo skulle förlita sig mer på elektroniken än någon annan. Ingen elektronik eller högerhand i världen hade räddat de krascherna med tanke på vattenmängden.

Han kommer att få det betydligt svårare med mer kubik och mindre elektronik. Medan tex. Rossi, Hayden mfl. kommer i motsvarande grad att gynnas av dessa regeländringar. Samma sak med Stoner, han ser ut att ha "full gas" överallt och lämnarresten till elektroniken, majoriteten av hans krascher har tillkommit pga. framhjulssläpp, ABS hade säkert hjälpt honom där.
Med tanke på hur extremt mycket mer sofistikerad den nya elektroniken är jämfört med 2006 när man senast körde med 1000cc motorer är jag ganska övertygad om att elektroniken kommer fortsätta spel en stor roll. Lorenzo kommer fortsätta dominera och Hayden kommer inte ha mer att sätta emot än nu.
Stoner är en av de som enligt insiders använder minst elektronisk hjälp och hur skulle ABS kunna hjälpa honom när han krascher efter att ha har slutat bromsa?

Jag tycker det är bra att man begränsar elektroniken mer så att KÖRSKICKLIGHETEN får större utrymme att avspegla sig på podiet.

/KentW
Ta bort elktroniken eller inte. Vi kommer ha samma snubbar på podiet även då eftersom de bästa förarna alltid hittar sätt att vara snabbast på. En tolkning av ditt resonemang ovan är ju att Lorenzo skulle vinna pga elektroniken. Varför kan då inte en bättre förare, ie Rossi, kunna utnyttja samma elektronik om nu en mindre begåvad förare kan det?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Ta bort elktroniken eller inte. Vi kommer ha samma snubbar på podiet även då eftersom de bästa förarna alltid hittar sätt att vara snabbast på. En tolkning av ditt resonemang ovan är ju att Lorenzo skulle vinna pga elektroniken. Varför kan då inte en bättre förare, ie Rossi, kunna utnyttja samma elektronik om nu en mindre begåvad förare kan det?

Du får naturligtvis göra vilken tolkning du vill av mitt inlägg, men att tolka det som att jag skrev "att Lorennzo skulle vinna pga. elektroniken" är nog ganska enögt läst av vad jag skrev.
Jag har i min tur läst just den definitionen, men tyvärr hittar jag inte citatet just nu.

Ett faktum kvarstår dock, det här racet var ett av, om inte det mest spännande, förutom täten då, i år....eller?

KAN det ha berott på att INGEN hade möjlighet att ställa in ELEKTRONIKEN efter torrföre...?

Jag tror fortfarande att det skulle bli fler intressanta race med mindre elektronik inblandat.
MEN det är min tolkning.

Att sen Lorenzo åker mc gudabenådat, har jag aldrig ifrågasatt.

/KentW
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top