MotoGP Donington

Ekholm skrev:
Ok, nu kan ni fortsätta. Nu har jag varit ner och köpt mera popcorn! :corn
Vi ser fram emot nästa rejs, som tyvärr dröjer. Nu känner Bögaggi att mästerskapet är på väg att rinna ifrån honom, som vanligt. Han känner sig stressad och har vi tur får vi se en klassisk 250-vurpa när pressen blir för stor. :tummenupp

valmers skrev:
Vi ser fram emot nästa rejs, som tyvärr dröjer. Nu känner Bögaggi att mästerskapet är på väg att rinna ifrån honom, som vanligt. Han känner sig stressad och har vi tur får vi se en klassisk 250-vurpa när pressen blir för stor. :tummenupp
Hoppas oxo han vurpar den sure faaaaan.

Biaggi kör fort, han kör snyggt, men han kör ju för helvete likadant hela tiden.
Ligger han efter o blir omkörd, ja då fortsätter han att köra precis som han gjorde innan han blev omkörd, tråkigare snubbe får man leta efter......

Bög aggi suger svettig älgpung:)

Go Rossi Gooooo!!!

Hur tusan orkar man reta upp sig så på en förare? Dessutom en person som ingen här har en aning om hur han är. Fyrfaldig världsmästare men ändå skitkass....

Ravetrancer skrev:
Hoppas oxo han vurpar den sure faaaaan.

Biaggi kör fort, han kör snyggt, men han kör ju för helvete likadant hela tiden.
Ligger han efter o blir omkörd, ja då fortsätter han att köra precis som han gjorde innan han blev omkörd, tråkigare snubbe får man leta efter......

Bög aggi suger svettig älgpung:)

Go Rossi Gooooo!!!

Hoppas du vurpar.....?

Hmmm varför dessa homofobiska utfall mot Biaggi, samtidigt som man höjer Rossi till skyarna inte enbart för hans fantastiska körning...utan även hans charmiga personlighet. :va

Goodstuff skrev:
Hur tusan orkar man reta upp sig så på en förare? Dessutom en person som ingen här har en aning om hur han är. Fyrfaldig världsmästare men ändå skitkass....
i 250 ja, brist på bättre förare kanske dom åren:)
Och int eheller du vet hur han är, så säg mig då e han dryg eller vänlig????
Och han är inte kass, för köra kan han, men han saknar det där lilla extra.......

Goodstuff skrev:
Jag har aldrig sett/hört en drygare RR-förare än Biaggi. En del gillar det, jag hatar det. När han ignorerade svartflaggen blev han idiot-Biaggi för mig. Tyck vad ni vill, världsmästare blir han aldrig.

Ravetrancer skrev:
i 250 ja, brist på bättre förare kanske dom åren:)
Och int eheller du vet hur han är, så säg mig då e han dryg eller vänlig????
Och han är inte kass, för köra kan han, men han saknar det där lilla extra.......

De år han vann i 250 är bland de starkaste för 250 öht. Otroligt mycket bra förare som han spöade flera gånger om.
Jag lägger ingen värdering i hur han är som person när jag tittar på MotoGP.

valmers skrev:
När han ignorerade svartflaggen blev han idiot-Biaggi för mig. Tyck vad ni vill, världsmästare blir han aldrig.

Och Rossi som ignorerade Gulflagg (2 ggr förra året) är hjälte ?

För mig spelar det mindre roll vem som vinner VM Rossi/Biaggi/Sete/whoever alla som finns på griden är förmodligen otroligt kompetenta förare som inte skulle göra bort sig i nån annan serie (kanske just för att det är VM vi pratar om;).
Bara det bjuds på spännande race så det inte blir spänning alá F1.

/Magnus

Alla förare i MotoGP-klassen är naturligtvis extremt duktiga på det dom gör. Annars skulle dom inte vara där dom är. Att sedan Rossi är snäppet över alla andra just nu, det råder det väl inga tvivel om.
Biaggi, Roberts, McWilliams, alla är dom otroligt begåvade motorcykelförare. Om man vill ha en "favorit" idag, så tvingas man istället titta lite till förarnas personlighet (eller medias bild av den iaf) för att där hitta nån man gillar. Annars måste ju rimligtvis alla heja på Rossi, eftersom han ju definitvt är bäst just nu. Själv föredrar jag att falla för gammal hederlig "brand bias", och hejar därför på alla som råkar köra Yamaha. Detta (sjukdomstillstånd) medför naturligtvis (omedvetet?) att alla andra förare framstår som mer eller mindre homosexuella, alternativt obegåvade skitstövlar. Barnsligt? Naturligtvis! Men det gör helt klart söndageftermiddagarna framför TV:n med polarna till en roligare upplevelse. :fyllisar
Innerst inne så håller jag med Goodstuff: Förarnas personlighet har föga betydelse. Täta race och ett startfält fyllt med världens största talanger samt flera olika fabrikat, tillsammans gör det MotoGP till högkvalitativ underhållning.

Vad gäller Biaggi så tycker jag som följer: När Biaggi körde Yamaha så klagade han ständigt på hur dålig hans hoj var jämfört med Hondan, och framhöll vid ett flertal tillfällen (mellan raderna) att han minsann skulle spöa Rossi om han bara fick köra Honda. På den tiden var det alltid ett jäkla gnäll från hans sida på både det ena och det andra. Därav "Biatchi". Ända sedan Biaggi fick sin efterlängtade Honda, tycker jag dock att han har antagit en betydligt ödmjukare attityd. Huruvida detta beror på att han äntligen själv insett att Rossi är något bättre än honom, eller om det beror på att han regelbundet har tid hos en farbror med plyschbyxor och en soffa att ligga på, kan jag bara spekulera i. Oavsett vilket, så känns det som att Biaggi har vuxit som person.
Risken med denna nyfunna ödmjukhet är att det är den som är orsak till dom tendenser till att "ge upp", eller "nöja sig med andra plats" som han har visat prov på under dom senaste åren. Förhoppningsvis ingår det i en långsiktig plan där han försöker "göra en Roberts", alltså samla poäng genom att hålla sig på hjulen och ta jämn placeringar för att till slut vinna mästerskapet. Smart, men dålig underhållning.
Sen är det väl säkert så också, att alla förarna på denna nivå är precis lika stora "primadonnor" när det väl kommer till kritan, skillnaden är kanske att vissa är duktigare än andra på att gömma det för kamerorna.

Did any of that make any sense..?

Ekholm Det var ungefär det jag ville säga.
Men trots att Biaggi gnällde å bitchade sig över yamaha´n så kom han ändå 2:a totalt något som ingen yamaha förare var ens inärheten av förra året, å då lät det på alla att Yamaha var minsann en jätte dålig måppe.

Men säga vad man vill om allla andra men Rossi är på att köra kungen det har han bevisat sen långt tillbaka, plus att har är inte feg utan bytte ner sig till Yamaha å försöker (sen går det ju överförväntningarna bra oxo)

/Magnus
ps.
visst det är kung att vara "soff expert" :)
ds.

magnusw skrev:
Ekholm Det var ungefär det jag ville säga.
Men trots att Biaggi gnällde å bitchade sig över yamaha´n så kom han ändå 2:a totalt

Japp! Och första året på Honda blev han....3:a! Alltså fick han lära sig den hårda vägen att det inte är hojen som vinner race. Det är föraren. (Även om det naturligtvis underlättar om man har bästa materialet..)

Sensmoralen blir ungefär som följer: Gnäll aldrig på materialet. Nästa säsong kan du få äta upp det du sagt om du fortfarande inte vinner, trots att du fått som du ville.

Ekholm skrev:
Sensmoralen blir ungefär som följer: Gnäll aldrig på materialet.

Vilket skitsnack. En professionell MC-förare som är van att vinna race och titlar klagar förstås högljutt om materialet inte håller vad arbetsgivaren har lovat.

Doohan gjorde det, Biaggi gör det och vem som helst som inte är nöjd med något annat än att vinna gör förstås det.

Härlig diskussion pojkar .. tycka vad man vill om saker, men man ska inte kalla folk man absolut inte känner för fula ord. :ajjabajja

// Dinmorsa!

:krama eachother brothers!

magnusw skrev:
Och Rossi som ignorerade Gulflagg (2 ggr förra året) är hjälte ?

För mig spelar det mindre roll vem som vinner VM Rossi/Biaggi/Sete/whoever alla som finns på griden är förmodligen otroligt kompetenta förare som inte skulle göra bort sig i nån annan serie (kanske just för att det är VM vi pratar om;).
Bara det bjuds på spännande race så det inte blir spänning alá F1.

/Magnus
Det var oerhört klantigt av honom, och jag tycker att han skulle ha diskats utan diskussion. Dock, en gul flagga kan man kanske missa, en svart som hängs ut varv efter varv kan bara en fullständig idiot ignorera.

Back