Att Rossi fortfarande är den bästa föraren är det ingen tvekan om. Att han inte leder VM ännu är en annan historia.valmers skrev:2279316Tänker du på årets VM-tabell då eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att Rossi fortfarande är den bästa föraren är det ingen tvekan om. Att han inte leder VM ännu är en annan historia.valmers skrev:2279316Tänker du på årets VM-tabell då eller?
Det förklarar ju varför du gillar Hayden och inte Pedrosa, Rossi och Biaggi.valmers skrev:2279255Vaddå? Jag håller stenhårt på Alpinestars!![]()
Japp, Burges verkar bara säga saker som stämmer, tex att man ska vinna alla WSBK-lopp överlägset för att ha något i MotoGP att göra (med andra ord var/är tex Baross en rejäl sopa)Gustav O skrev:2279228Iom att det är mer och mer elektronik så minskar förardelen men det där är ju Burgess ord och han har nog en hyfsad insikt i det där....nu är det kanske 60/40?
Angående TC så är det ju inget snack om att det är oerhört viktigt för att hojarna går att köra så fort som de gör. Att vem som helst kan kära så fort är ju så klart snicke-snack vilket alla förstår som kört motorcykel eftersom det innebär mer än att gasa.sandstream skrev:2279770Japp, Burges verkar bara säga saker som stämmer, tex att man ska vinna alla WSBK-lopp överlägset för att ha något i MotoGP att göra (med andra ord var/är tex Baross en rejäl sopa)
Om 80/20 nu någonsin har stämt så skulle det innebära att tex Rossi kunde ha suttit på den absolut sämsta hojen i startfältet och ändå varit med på pallen (en omöjlighet eftersom inte ens Rossi kan få en dålig hoj att gå tillräckligt fort för att hänga med i toppen).
Sen vet jag inte om jag köper det där med att elektroniken har gjort det så mycket lättare (lite kanske men mest för att förhindra tex high-siders). Vissa verkar vilja få det till att vilken förare som helst kan hoppa upp på en MotoGP-hoj och köra bra tackvare elektroniken. TC i alla ära men kolla tex Melandris problem i helgens race så ser man att det kanske hjälpte honom från att krascha men någon full gas ut ur kurvorna som det snackas om är inget annat än snack (oftast från gamla förare som körde 2-takts "monstren"). Kolla ombordkameran på vilken förare som helst så ser man att de "smeker" gasen ut ur kurvorna.
Det beror ju helt på vilken hoj det gäller, vilka förarna är och vad de ska göra.Gustav O skrev:Hur tror du styrkeförhållandet hoj/förare ser ut då?
sandstream skrev:2279818Det beror ju helt på vilken hoj det gäller, vilka förarna är och vad de ska göra.
Frågan känns väldigt komplex och jag kan inte ge något bra svar.
80/20 känns dock väldigt förenklat.
Det är ju så klart ett förenklat resonemang men Jeremy Burgess måste ju anses ha viss information som inte vi är i närheten av.sandstream skrev:2279818Det beror ju helt på vilken hoj det gäller, vilka förarna är och vad de ska göra.
Swedie skrev:2277884Kenny Roberts då? Han bara låg där, gjorde inte ett knyst för sig egentligen.. han bara var där. Tråkigare och fegare får man väl leta efter...
valmers skrev:2279255Vaddå? Jag håller stenhårt på Alpinestars!![]()
Pejo skrev:2281208Men för f-n, upp med en länk så man kan se loppet. Missade det i söndags, sitter hemma o är sjuk. SESÅ!
()
Madhonda skrev:2278227
Rossi ÄR "the one and only"![]()
![]()
//Mad
Klart de vet mer om racingen än vad vi gör men 80/20 regeln kan ju omöjligt stämma i alla fall.The blade skrev:2279934Det förhållandet snackar grabbarna själva om i Faster i alla fall och dom borde ju veta, eller hur.
Loser, möjligen.Pejo skrev:2281687Men Madicken då! I söndags var han "second and only"...
-Show me a man that comes second and I'll show you a looser.
Stirling Moss
.
.
.
.
valmers skrev:2282126Loser, möjligen.
sandstream skrev:2279818Det beror ju helt på vilken hoj det gäller, vilka förarna är och vad de ska göra.
Det låter som en vettigare förklaring.Niklasinorr skrev:2286324Jag har sett och läst fler intervjuer med Burgess och det han nog menar är 80/20 mellan föraren och just hans hoj, sen finns det snabbare och långsammare hojar och snabbare och långsammare förare.
Hur menar du att Ducati slår ur underläge?gthyni skrev:2281799Mycket heder åt Ducati och KR som kämpar på i underläge och ändå lyckas så bra att de kan störa HRC och Yamaha
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |