MotoGP Donington Park

Gustav O skrev:
2279105 Visst har Rossi del i att M1:an inte funkade fullt ut i början, liksom att han har del i attd en funkar lika bra som RCV:n på många banor.
Varför skulle han inte ha lämnat Honda? De behandlade honom som skit och han drog och visade att det är mer förare än maskin som avgör. Han är uppenbarligen oerhört nöjd hos Yamaha och ska ju köra en fjärde säsong där och jag garanterat att han inte suktar efter någonting från HRC.

Nä jag är väl medveten om att i Moto GP är det 80% driver och 20% bike som gäller men jag tror fortfarande han lyckats bättre denna säsongen på en repsolhonda.

Gustav O skrev:
2279105 Visst har Rossi del i att M1:an inte funkade fullt ut i början, liksom att han har del i attd en funkar lika bra som RCV:n på många banor.
Varför skulle han inte ha lämnat Honda? De behandlade honom som skit och han drog och visade att det är mer förare än maskin som avgör. Han är uppenbarligen oerhört nöjd hos Yamaha och ska ju köra en fjärde säsong där och jag garanterat att han inte suktar efter någonting från HRC.
Behandlade honom som skit? Ja, han fick ju ingenting av Honda. Världens bästa backning i världens bästa team (som inte minst du brukar poängtera att Hayden har), Burgess som ingenjör, Doohan som mentor och valfritt belopp på lönechecken är ju ingenting. Vilka svin Honda är. :rolleyes:

valmers skrev:
2279124 Behandlade honom som skit? Ja, han fick ju ingenting av Honda. Världens bästa backning i världens bästa team (som inte minst du brukar poängtera att Hayden har), Burgess som ingenjör, Doohan som mentor och valfritt belopp på lönechecken är ju ingenting. Vilka svin Honda är. :rolleyes:

Hahahaha, Jä-vlar vilken klockren komentar :D
Håller med dig till 100 %. Honda e ena snåla kräk :hihi

valmers skrev:
2279124 Behandlade honom som skit? Ja, han fick ju ingenting av Honda. Världens bästa backning i världens bästa team (som inte minst du brukar poängtera att Hayden har), Burgess som ingenjör, Doohan som mentor och valfritt belopp på lönechecken är ju ingenting. Vilka svin Honda är. :rolleyes:
Uppenbarligen upplevde Rossi det på annat sätt eftersom han valde att ta sitt pick och pack och dra. När man läser hans, förvisso få, kommentarer om tiden i Honda så märker man att han inte alls trivdes med dem. Deras uttalande om att "De bara bygger en snabbare hoj för att slå Rossi" pekar en del på vad som inte var rätt. Uppenbarligen trivs han bättre hos Yamaha där han ju har allt det han fick hos Honda samt en fabrik som säger att det är han som är deras man och att de ska gå genom eld och vatten för honom så dealen är ju än bättre där...

Rossi om Yamaha: “These past two years with Yamaha have been two of the best of my career"

Gustav O skrev:
2279156 Uppenbarligen upplevde Rossi det på annat sätt eftersom han valde att ta sitt pick och pack och dra. När man läser hans, förvisso få, kommentarer om tiden i Honda så märker man att han inte alls trivdes med dem. Deras uttalande om att "De bara bygger en snabbare hoj för att slå Rossi" pekar en del på vad som inte var rätt. Uppenbarligen trivs han bättre hos Yamaha där han ju har allt det han fick hos Honda samt en fabrik som säger att det är han som är deras man och att de ska gå genom eld och vatten för honom.
Ja, Honda är säkert riktigt missnöja just nu. :rolleyes: Bara cancersvulsten Skägget försvann blev det ordning på torpet.

valmers skrev:

Finns rätt många som vittnat om att det inte alltid är så trevlig atmosvär i hondas fabriksteam. Visst erbjuder honda ett topp-team och backar för fullt. Men förarna är hårt styrda, och alla trivs kanske inte lika bra med det.
Om man får valfritt belopp på lönechecken, samt den bästa hojen, varför väljer man att lämna teamet :rolleyes:

The blade skrev:
2279128 Hahahaha, Jä-vlar vilken klockren komentar :D
Håller med dig till 100 %. Honda e ena snåla kräk :hihi
Det handlar inte om pengar utan hur de ser på deras raceverksamhet. Rossi anser att Yamaha ger honom en annan respekt än vad HRC gjorde och jag tror att HRC i många fall anser sig veta bättre än föraren vad som ska göras och inte. De senaste årens resultat visar ju också att Rossi varit en extremt stor faktor i HRCs framgångar sedan han började köra där.

Gustav O skrev:
2279156 Uppenbarligen upplevde Rossi det på annat sätt eftersom han valde att ta sitt pick och pack och dra. När man läser hans, förvisso få, kommentarer om tiden i Honda så märker man att han inte alls trivdes med dem. Deras uttalande om att "De bara bygger en snabbare hoj för att slå Rossi" pekar en del på vad som inte var rätt. Uppenbarligen trivs han bättre hos Yamaha där han ju har allt det han fick hos Honda samt en fabrik som säger att det är han som är deras man och att de ska gå genom eld och vatten för honom så dealen är ju än bättre där...

Rossi om Yamaha: “These past two years with Yamaha have been two of the best of my career"

Klart Honda blev sura när han lämnade dom. Därför utalade de sig om att de skulle tillverka det bästa materialet för att slå Rossi. Jag tror inte att de behandlade honom illa på något sätt men han kanske inte fick som han ville i alla lägen och då kanske det blev en konflikt.

valmers skrev:
2279166 Ja, Honda är säkert riktigt missnöja just nu. :rolleyes: Bara cancersvulsten Skägget försvann blev det ordning på torpet.
De är säkert nöjda just nu, de har ju Pedrosa. ;)
Att Rossi tar titeln igen är inte alls otroligt och det är nog det värsta som kan hända HRC.

The blade skrev:
2279169 Klart Honda blev sura när han lämnade dom. Därför utalade de sig om att de skulle tillverka det bästa materialet för att slå Rossi. Jag tror inte att de behandlade honom illa på något sätt men han kanske inte fick som han ville i alla lägen och då kanske det blev en konflikt.
Som oFFkeFF skriver är det inte enbart Rossi som inte trivts i HRC organisation. Uppenbarligen trvis han betydligt bättre hos Yamaha....

Gustav O skrev:
2279173 De är säkert nöjda just nu, de har ju Pedrosa. ;)
Att Rossi tar titeln igen är inte alls otroligt och det är nog det värsta som kan hända HRC.

Som oFFkeFF skriver är det inte enbart Rossi som inte trivts i HRC organisation. Uppenbarligen trvis han betydligt bättre hos Yamaha....

Han trivs säkert jättebra hos yamaha nu, det betvivlar jag inte alls.

sandstream skrev:
2279221 Det skulle jag vilja kalla en rejäl myt.
Iom att det är mer och mer elektronik så minskar förardelen men det där är ju Burgess ord och han har nog en hyfsad insikt i det där....nu är det kanske 60/40?

Motin skrev:
2278489
Hur som helst.. HONDA FOR THE WIN !!

Har absolut inget emot det, men kan någon förklara för mig hur man kan heja på ett märke? :va :)

Den person som vet det kan säkert även svara på hur länge sedan sist det var Rossi var så trött på en presskonferens? :D

oscar skrev:
2279250 Har absolut inget emot det, men kan någon förklara för mig hur man kan heja på ett märke? :va :)

Den person som vet det kan säkert även svara på hur länge sedan sist det var Rossi var så trött på en presskonferens? :D
Vaddå? Jag håller stenhårt på Alpinestars! :mad:

I sin bok skriver Rossi mycket om hur han inte riktigt gillade det han kallar "The HRC winnig machine" (eller liknande) och hur man från HRC ansåg att Rossi var umbärlig eftersom att deras hoj var så bra, så egentligen kunde vem som helst av de andra topp-10 förarna vinna med den. Rossi gillade inte det, utan ansåg att det var han själv som låg bakom framgångarna, så han bytte.

maskinchefen skrev:
2279299 I sin bok skriver Rossi mycket om hur han inte riktigt gillade det han kallar "The HRC winnig machine" (eller liknande) och hur man från HRC ansåg att Rossi var umbärlig eftersom att deras hoj var så bra, så egentligen kunde vem som helst av de andra topp-10 förarna vinna med den. Rossi gillade inte det, utan ansåg att det var han själv som låg bakom framgångarna, så han bytte.
Han har ju med eftertryck bevisat vem som hade rätt...

Trycket från HRC är säkert svårt att stå emot,
man behöver någon oberoende att lita på där.
Doohan och Rossi hade Burgess
Pedrosa har Puig

Hayden och Biaggi har/hade den fördelen

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...