MotoGP Donington Park

Är det bara jag som ser de nya ärkerivalerna komma. Först Schwantz-Rainey, sedan Rossi-Biaggi, och om två år Pedrosa-Stoner. Dessa unga herrar passar ju precis i mallen! Stoner som Schwantz/Rossi (kör mer med hjärtat och talang än hjärnan) och Pedrosa som Rainey/Biaggi (tråkmånsar som är van att vinna och surar om, de inte gör det samt mer hjärna än hjärta i körningen).

Den som lever får veta!

selin skrev:
2277025 Nån mer än jag som reagerade på att det lät som om publiken buade ut Pedrosa på podiet? Han såg förövrigt lika glad ut som vanligt.

Nåt buande hörde jag aldrig, men det måste vara lite surt att stå överst på pallen och höra publiken hylla tvåan...Han har väl nästintill social fobi, lillen, är visst väldigt blyg och får verkligen kämpa med presskonferenser o dyl. Förhoppningsvis vänjer han sig vid mediecirkusen så småningom. :tuttar

Lord Adrian skrev:
2277211 Nåt buande hörde jag aldrig, men det måste vara lite surt att stå överst på pallen och höra publiken hylla tvåan...Han har väl nästintill social fobi, lillen, är visst väldigt blyg och får verkligen kämpa med presskonferenser o dyl. Förhoppningsvis vänjer han sig vid mediecirkusen så småningom. :tuttar

Han verkar ungefär lika glad när han vunnit ett race, som när jag inser att jag låst mig ute.

selin skrev:
2277251 Han verkar ungefär lika glad när han vunnit ett race, som när jag inser att jag låst mig ute.

Eller som under ett rejält tandläkarbesök....Måste vara jobbigt för grabben.

Nyteknik skrev:
2274806
Någon mer än jag som tror att Stoner kör i Haydens skrud nästa år och att Hayden gör sin sista säsong hos Repsol/Honda?
.
Hayden gör sin sista särsong för Repsol????? Hur många pommes frites har trillat från din tallrik då???
Hoppas för din egen skull att du skämtade, annars blir man ju orolig för din mentala hälsa

Lord Adrian skrev:
2277268 Eller som under ett rejält tandläkarbesök....Måste vara jobbigt för grabben.

Igentligen tycker man att han borde vant sig, han har ju vart med i den här cirkusen ett tag, samt att nån måste insett att han behöver någon slags "Mediaträning"

Last edited:
maskinchefen skrev:
2277127 Är det bara jag som ser de nya ärkerivalerna komma. Först Schwantz-Rainey, sedan Rossi-Biaggi, och om två år Pedrosa-Stoner. Dessa unga herrar passar ju precis i mallen! Stoner som Schwantz/Rossi (kör mer med hjärtat och talang än hjärnan) och Pedrosa som Rainey/Biaggi (tråkmånsar som är van att vinna och surar om, de inte gör det samt mer hjärna än hjärta i körningen).

Den som lever får veta!

Hur vet du att Pedrosa kör med mer hjärna än hjärta? Han laddar hårt och vinner, vad ska han mer göra, köra långsamt på skoj? :tomten

Honda forever skrev:
2277269 Hayden gör sin sista särsong för Repsol????? Hur många pommes frites har trillat från din tallrik då???
Hoppas för din egen skull att du skämtade, annars blir man ju orolig för din mentala hälsa
Hayden har inte kontrakt med HRC för nästa år. OM han får det elelr inte återstår att se. Att Hondas ser Pedrosa som sin guldklimp är ju inga nyheter för någon som följt mer än MotoGP, fast om det innebär att Hayden inte får fortsatt förtroende vet jag inte.

maskinchefen skrev:
2277127 Är det bara jag som ser de nya ärkerivalerna komma. Först Schwantz-Rainey, sedan Rossi-Biaggi, och om två år Pedrosa-Stoner. Dessa unga herrar passar ju precis i mallen! Stoner som Schwantz/Rossi (kör mer med hjärtat och talang än hjärnan) och Pedrosa som Rainey/Biaggi (tråkmånsar som är van att vinna och surar om, de inte gör det samt mer hjärna än hjärta i körningen).

Den som lever får veta!
Bara för att han inte skuttar, visar sitt stomatolleende betyder det ju inte att han inte är glad. Läs interjvun med honom i förra Motorcycle Racer så får du lite insikt i hur han fungerar.

Gustav O skrev:
2277698 Bara för att han inte skuttar, visar sitt stomatolleende betyder det ju inte att han inte är glad. Läs interjvun med honom i förra Motorcycle Racer så får du lite insikt i hur han fungerar.

Nja att le lite när man är glad torde ju vara ett naturligt beteende. Hans "very happy" i intevjun lyser inte igenom direkt.

\Masonit

Masonit skrev:
2277742 Nja att le lite när man är glad torde ju vara ett naturligt beteende. Hans "very happy" i intevjun lyser inte igenom direkt.

\Masonit
Haha, hur orkar man bry sig ens om sånt? Pedrosa visade helt klart återigen prov på sin enorma kapacitet :yoparty

Gustav O skrev:
2277694 Hayden har inte kontrakt med HRC för nästa år. OM han får det elelr inte återstår att se. Att Hondas ser Pedrosa som sin guldklimp är ju inga nyheter för någon som följt mer än MotoGP, fast om det innebär att Hayden inte får fortsatt förtroende vet jag inte.

Jag tror att hayden sitter kvar i repsol nästa år också. Mest för att honda behöver någon från USA som kan smila för kamerorna. Dessutom gör han inte alltför kassa resultat i år.
Tycker som sagt det var lite roligt när de filmade hayden bakom prispodiet när han var som ett åskmoln för att han kom tvåa, och kom ut storsmilandes på podiet 20 sekunder senare. Det är äkta känslor det :rolleyes:
Hayden ~60 motogp-rejs, 2 vinster.
Pedrosa 9 motogp-rejs, 2 vinster.

oFFkeFF skrev:
2277805 ..Hayden...Dessutom gör han inte alltför kassa resultat i år.
Det var ju också ett sätt att uttrycka sig på om någon som leder VM-tabellen.... :rolleyes:

Last edited:
samuel w skrev:
2277796 Haha, hur orkar man bry sig ens om sånt? Pedrosa visade helt klart återigen prov på sin enorma kapacitet :yoparty

Självklart är inte det viktigast men det är alltid kul med lite personlighet. Är ju inte bara Rossis körning som gjort honom så populär.

Jag reagerade oxå på hur lite respons Pedrosa fick från publiken när han stod på podiet.

\Masonit

Eldstorm skrev:
2277817 Det var ju också ett sätt att uttrycka sig på om någon som leder VM-tabellen.... :rolleyes:

För tillfället ja. Några sjunde-platser till och nån vurpa så blir han inte ens trea vid slutet av säsongen.

Kenny Roberts då? Han bara låg där, gjorde inte ett knyst för sig egentligen.. han bara var där. Tråkigare och fegare får man väl leta efter...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti