MotoGP Donington Park

oFFkeFF skrev:
2277878 För tillfället ja. Några sjunde-platser till och nån vurpa så blir han inte ens trea vid slutet av säsongen.
Visst kan det gå så men det är det alldeles för tidigt att sia om ännu. Det gäller för övrigt för samtliga förare även om somliga hoppas att bara Hayden ska drabbas av olycka. Jag har svårt att tro att Repsol-Honda skulle vara missnöjda med Haydens resultat hittills i alla fall.

Eldstorm skrev:
2277893 Visst kan det gå så men det är det alldeles för tidigt att sia om ännu. Det gäller för övrigt för samtliga förare även om somliga hoppas att bara Hayden ska drabbas av olycka. Jag har svårt att tro att Repsol-Honda skulle vara missnöjda med Haydens resultat hittills i alla fall.
Det är bara Hayden-hatarna på SH som är missnöjda med Nicky.
HRC är nog mer än nöjda med hur VM-tabellen ser ut just nu.

Imponerande körning av Rossi och Butter!

Mindre imponerande från Suzuki och Bridgestone.
Plats 1-7 på Michelin.

Såg inte racet - vad hände med Nakano och Vermeulen?

Don Quixote skrev:
2278008 Såg inte racet - vad hände med Nakano och Vermeulen?

Nakano fick maskinproblem
Vermuelen var i depå en stund

Körde Hayden med det nya chassit i racet eller bara på träningarna? Hörde inte nån av kommentatorerna nämna det nåt under racet nämligen.
Det var ju inte direkt 100% det chassit av kommentarerna efter tidsträningarna att döma.

Lord Adrian skrev:
2277211 ...lillen, är visst väldigt blyg och får verkligen kämpa med presskonferenser o dyl.

Man kan alltså inte kosta på sig ett leende om man är blyg...!!!! :va
Peddo är förvisso en riktigt duktig MC-förare...det kan ingen ta ifrån honom. MEN han är en jävla tråkmåns.

Rossi gjorde en superinsats (igen) genom att köra upp sig och komma på andra plats. VEM mer än han klarar det??? Nä...just det...ingen.

Rossi ÄR "the one and only" :tummenupp :)

//Mad

Ja - som jag skrev i kryssfejdarns R1-tråd: Rossi kan iaf köra... det får man ju medge. Även om hans talang nu väl får anses som dalande.
Ja han kan nog bita ifrån några år till, men di sma undar jårdi är på g upp.
Pedrosas tagande av förstaplatsen var inte dum den heller! Hyfsat trångt, och att han har det smalare framdäcket var nog tur!

Oro skrev:
2277672 Hur vet du att Pedrosa kör med mer hjärna än hjärta? Han laddar hårt och vinner, vad ska han mer göra, köra långsamt på skoj? :tomten

Angående hjärta och hjärna så menar jag naturligtvis relativt, helt klart är väl att en del förare är mer beräknande och kalkylerande medan vissa är mer testosteronstyrda do or die personer. Jag kritiserade heller aldrig hans körning, däremot var mitt inlägg kanske lite OT då jag inte menade enbart Doningtons GP.

Don Quixote skrev:
2278008 Såg inte racet - vad hände med... Vermeulen?
Edwards gjorde en miss i en kurva och CV skulle slinka förbi men då tog Edwards tillbaka sitt spår och CV krascha.
Ena styrhalvan slogs in mot ramen så han fick åka in i depån och få det fixat.

Gustav O skrev:
2277698 Bara för att han inte skuttar, visar sitt stomatolleende betyder det ju inte att han inte är glad. Läs interjvun med honom i förra Motorcycle Racer så får du lite insikt i hur han fungerar.

Ingen kan väl precis neka till att Pedrosa ser mindre glad ut än andra även vid goda resultat och jag tycker inte att det är alltför långsökt att anta att den som ser mindre glad ut också är mindre glad. Eller?

Motorcycle Racer har jag tyvärr inte tillgång till, men tack för tipset, ska kolla upp en prenumeration.

maskinchefen skrev:
2278481 Ingen kan väl precis neka till att Pedrosa ser mindre glad ut än andra även vid goda resultat och jag tycker inte att det är alltför långsökt att anta att den som ser mindre glad ut också är mindre glad. Eller?

Motorcycle Racer har jag tyvärr inte tillgång till, men tack för tipset, ska kolla upp en prenumeration.

Han har väl nån form av stageskräck... Det har det ju disskuterats och konstaterats om att han också är väldigt blyg. Han ser något skraj/sammanbiten ut.. på podiet och på presskonferenserna. Eller också så är han så pass taggad/koncentrerad så att det helt enkelt inte har hunnit gå över tills timmar efter racet..

Bara mina tankar..

Hur som helst.. HONDA FOR THE WIN !! Ser helst att Pedrosa vinner hela rasket :) men Hayden kan få vinna han också..

Rossi är ju kunglig o just därför så kan han få bli 2:a eller 3:a :) :tummenupp

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2278463 Rossi kan iaf köra... det får man ju medge. Även om hans talang nu väl får anses som dalande.

Dalande....!!!??? Han är för tillfället skadad..!!! Och yamaha är yamaha...alltså i n t e 100% top of the line hela tiden!!!

Ge honom en Honda, så ska vi se vilka det är som dalar. :7peta

Å våga inte klanka ner på kungen..!!!

MIN kung!!! :wiggle

Madhonda skrev:
2278515 Dalande....!!!??? Han är för tillfället skadad..!!! Och yamaha är yamaha...alltså i n t e 100% top of the line hela tiden!!!

Hä hä... *den kulan visste var den tog!* (läses på mumintrollsfinska)

JOdå - han är i dalande, och jag talar inte om hans NUVARANDE skada.
Jag tycker visst att hans prestation MED skada och allt ÄR helt enastående.
Men...

HUr länge till orkar han hålla alla noobs stången - nu när de börjar få lite luft under vingarna.

Frågan är väl snarast vem av de två: Casey Stoner eller Pedrosa som först kliver fram på allvar och drämmer till med en titel.
Peddo ligger JUST NU bäst till av de två, men de båda är ju underbarn.

Capirex ålder visar dock att din kung kan sprattla ännu några år ;)

*ret-mode off*

Dr.Bike skrev:
2278540 JOdå - han är i dalande, och jag talar inte om hans NUVARANDE skada.

Äh....maskinfel o skit är inte hans fel. Dalande för att han inte leder VM:et eller vaddå!??

Kom igen när Peddo eller Stoner vunnit 7 år i rad. DÅ först är jag redo att ge bort kronan till någon annan. Men inte än. :tomten

Och Hayden....han kan såklart vinna VM i år, det ser onekligen bra ut. MEN eftersom det (till viss del ) inte beror enbart på honom själv så känns inte den vinsten lika...hmm..."vinnande".

Ja..ja...jag vet att detta diskuterats i det oändliga...och jag har inget emot jänkaren. Men det är som det är.

När Rossi lägger av, DÅ först har vi en värdig vinnare. Eller tog jag i för mycket nu..!?? :va :tungan

Madhonda skrev:
2278583 Äh....maskinfel o skit är inte hans fel. Dalande för att han inte leder VM:et eller vaddå!??

Kom igen när Peddo eller Stoner vunnit 7 år i rad. DÅ först är jag redo att ge bort kronan till någon annan. Men inte än. :tomten

Och Hayden....han kan såklart vinna VM i år, det ser onekligen bra ut. MEN eftersom det (till viss del ) inte beror enbart på honom själv så känns inte den vinsten lika...hmm..."vinnande".

Ja..ja...jag vet att detta diskuterats i det oändliga...och jag har inget emot jänkaren. Men det är som det är.

När Rossi lägger av, DÅ först har vi en värdig vinnare. Eller tog jag i för mycket nu..!?? :va :tungan

Du har så rätt, så rätt.

Det är bara jag som älskar att hålla på underdogs.
Har aldrig gillat överlägsna segrare.
(syns i många av mina trådar)
Hondadåre som jag är så tyckte jag inte ens att det var kul när Rossi skåpade ut alla på en Honda.

Att han däremot ÄR kung - det råder det inget tvivel om.

Neutral skrev:
2278736 Rossi har heller inte vunnit 7 år i rad även om han har 7 titlar.

Men Pedrosa brukar göra så..
så varför inte begära att han överträffar Rossi :pannkyss

Swedie skrev:
2277884 Kenny Roberts då? Han bara låg där, gjorde inte ett knyst för sig egentligen.. han bara var där. Tråkigare och fegare får man väl leta efter...

Kenny jr:

"When Valentino caught me I tried to stay with him for a couple of laps before he went away from me,"
"I was under no pressure from the guys behind so I rode out the race and took the points"
.

Dr.Bike skrev:
2278463 Ja - som jag skrev i kryssfejdarns R1-tråd: Rossi kan iaf köra... det får man ju medge. Även om hans talang nu väl får anses som dalande.
Ja han kan nog bita ifrån några år till, men di sma undar jårdi är på g upp.
Pedrosas tagande av förstaplatsen var inte dum den heller! Hyfsat trångt, och att han har det smalare framdäcket var nog tur!

Tror inte att Rossis talang är dalande. Det sitter säkerligen i huvudet på honom. Tror inte han litar på grejerna efter allt strul denna säsong.
Han skulle stannat hos honda :hihi

edit; nå som vet när donington gp´t går i repris

Madhonda skrev:
2278515 Dalande....!!!??? Han är för tillfället skadad..!!! Och yamaha är yamaha...alltså i n t e 100% top of the line hela tiden!!!

Håller med dig fullt ut. M1án har inte varit 100%íg denna säsong och det är knappast Rossis fel. Som sagt, han skulle aldrig lämnat Honda.

The blade skrev:
2278892 Håller med dig fullt ut. M1án har inte varit 100%íg denna säsong och det är knappast Rossis fel. Som sagt, han skulle aldrig lämnat Honda.
Visst har Rossi del i att M1:an inte funkade fullt ut i början, liksom att han har del i attd en funkar lika bra som RCV:n på många banor.
Varför skulle han inte ha lämnat Honda? De behandlade honom som skit och han drog och visade att det är mer förare än maskin som avgör. Han är uppenbarligen oerhört nöjd hos Yamaha och ska ju köra en fjärde säsong där och jag garanterat att han inte suktar efter någonting från HRC.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti