MotoGP Donington Park 22/6

När det är tre så snabba förare hade man faktiskt hoppats på lite mer fight på banan. Känns som det är väldigt mycket "bärga hem poängen"-körning från många nu. Eller så ser det så jäkla stadigt ut på grund av elektroniken, Pedrosas hoj såg nervös ut i några bromsningar, det var allt.

Kaxigt kört av Dovi i början, Stoner ägde, rossi och Pedrosa hade inget att säga till om. Edwards visade att han fortfarande fightas iaf.
Vet inte riktigt vad man ska säga om resten av ligan, känns som rätt många skulle behöva bli lite hungrigare, som om alla nästan redan gett upp innan start förutom de unga kidsen.

Klockren analys! :klappar

Jo, men ska man bli världsmästare måste man behärska alla underlag. Vi får väl se hur det går.

Det brukar räcka med att vara först över linjen på torrt och inte köra alltför illa i blött.
Fast ett race som blir blött mitt i är ju numer ett stort lotteri...

Grymt kört av Stoner, Grattis. Imponerande av Jorge :yoparty

Förstår inte varför en del tycker det är tråkig racing i Moto Gp. Att det blir lite utdraget är ju inte så konstigt. De är ju bara 18 förare i Moto Gp klassen och det känns som att det är betydligt större prestada skillnader på Moto Gp hojarna än tex, superbike, 250. Olika däckfabrikat mm. Precis som i Formel 1 är det ju flera faktorer som styr och det är väl de som är meningen och gör det kul med Prototypracing. Men visst, jag hade föredragit tajtare racing i Moto Gp och det hade det säkert också blivit om man slängt in fler förare, team och mc-fabrikat. Tror inte det hade hjälpt något genom att ändra till superpole eller dubbla race som en del föreslagit.

Sedan är det ganska tydligt i det här forumet vad en del tycker. När Hayden kör dåligt och Rossi inte vinner så är Moto Gp klassen tråkig. Ska det vara så? :)

Hayden är så sjukt dålig så det är fånigt. Tokspö av Dovi som kör en stenålders-hoj. Även den byggd enbart för lilla Peddot men Dovi som borde vara av samma storlek som Gayden verkar kunna hantera den?

MotoGP är sjukt tråkigt, Superbike är vansinnigt mycket roligare, där satsas det mindre på mästerskap och mer på varje race känns det som. Mer sånt.

För första gången på länge stängde jag av TVn efter 7 varv. Inga bråk eller ostabila hojar. Perfekt chassi och allt man ser är en hoj gå in och ut ur en kurva utan minsta nervositet.

Hojarna är lite för bra.

Grymt av Kallio :yoparty Nuförtiden får man visst endast se styrstoppssladdar i tvåtaktsklasserna, Kallio är en hejare på att bromsa.

Vi får hoppas att Simoncelli får MotoGP-kontrakt till nästa år, han bjuder på härliga race. Full satsning jämt. Lorenzo, Simoncelli, Dovi på en Repsol Honda, Rossi, Pedrosa och Stoner bör kunna skapa en trevlig MotoGP-säsong. Kallio får gärna flytta upp också :)

Grymt av Kallio :yoparty Nuförtiden får man visst endast se styrstoppssladdar i tvåtaktsklasserna, Kallio är en hejare på att bromsa.

Vi får hoppas att Simoncelli får MotoGP-kontrakt till nästa år, han bjuder på härliga race. Full satsning jämt. Lorenzo, Simoncelli, Dovi på en Repsol Honda, Rossi, Pedrosa och Stoner bör kunna skapa en trevlig MotoGP-säsong. Kallio får gärna flytta upp också :)

ser gärna bautista i motogp oxå. skulle hans stall köra i motogp med ducce nästa år?!

tur man hade spelat in racet, det var smidigt att snabbspola genom hela racet.

125 och 250 var lika spännande som vanligt, Kallio hade lite flyt och lyckades bärga hem segern! Motogp loppet var för sövande så jag somnade efter ungefär 10 varv. De tystlåtna kommentatorerna gjorde inte loppet bättre.

har inte sett så mycket motogp tidigare men hann se 125 racet i går och brukar de va så underhållande? :D roligt att 15årige britten vann!

har inte sett så mycket motogp tidigare men hann se 125 racet i går och brukar de va så underhållande? :D roligt att 15årige britten vann!

Kul med nya namn som bara rätt var det är bara dyker upp så här högt upp på resultaten. För Scott Redding tog det 8 race i sin GP debutår innan första segern. För Rossi tog det 11 race. Två 15-åringar på pallen + en för ett Finskt team. :)

125GP brukar normalt vara lite bättre faktiskt. Nu när det var så varierande väder så hann inte alla få till sina inställningar optimalt. Så det gjorde nog att det blev lite mera utdraget fällt än normalt.

...

Simoncelli har redan en förfrågan ifrån Tech3 om nästa år.

Inte nog med att racet var tråkigt...Jag tvingades dessutom lyssna på Charlie Cox o Steve Parrish, osså den där läbbiga Sue Perry som vill sätta på varenda förare i depån:slicka :tuttar .

Satt bara och undrade hur mkt mamola och company hade skrikit när peddot o rossi bjöd upp till en liten dans..bara tanken på deras "Inlevelse" fick mig att le:) Eller Lorenzos väg till 6 platsen, hayden o vårtmeulens lilla fight.. osv osv..

Någon i tråden som fråga varför många tycker moto gp blivit tråkigt:va. Tror du får svaret om du laddar ner några gamla race...:tummenupp

O sorry alla ni som tycker charlie cox o steve parrish är bra kommentatorer:pannkyss

De tystlåtna kommentatorerna gjorde inte loppet bättre.

Ja...dom där jävlarna....!!! Vaffan håller dom på med?? Sitter helt knäpptysta när det händer saker. Och sen sitter dom och dillar om massa annat jävla skit. Nää....om dom åtminstone kunde göra det bästa av racet och visa liiiite engagemang.

För GP racet var inget vidare spännande. :rolleyes: Mest enmansrace...ett litet battle mellan Rossi och Peddot och mellan Hayden och Vermulen..som förvisso Hayden vann..men sen då..när Lorenzo kom om. Kunde han inte visat lite jävla anamma då på nya hojen. Nääråå..."här ligger jag kvar och är nöjd med min placering" TYPISKT han..!! :mad:

250 racet var det drag i dock. Simoncelli gör ännu en tvielaktig manöver. Och det blir en rafflande omgruppering till Kallios fördel. Men oxå lite rättvist då han kört upp sig riktigt bra. Och Bautista arg som ett bi och skäller ut långskonken. :)

//Mad

Verkar bara vara jag som tycker att racet var underhållande. Kanske berodde på att jag såg det med Mamola och co. Att Casey skulle ta hem det var väl ingen överraskning direkt, men fighten om andraplatsen var ju spännande, när Pedrosa och Rossi tog över ledningen från varandra. Edwars uppkörning liksom Lorenzos var ju fin också. Icke att förglömma är Haydens och CVs fight. :tungan

Tycker tyvärr att de filmar fel delar av racen ibland. När Hayden och CV var mitt uppe i en duell så fick man se när Hayden tog över positionen, men direkt efter så filmar de från någon depå, så får man höra av Mamola några sekunder senare (medan de filmar den jätteintressanta depån:rolleyes: ) att CV tagit tillbaka positionen i kurvan efter. Samma sak när de filmade enstöringarna längst bak när Pedrosa ligger 0,2 bakom Rossi.:gnissla

Inte nog med att racet var tråkigt...Jag tvingades dessutom lyssna på Charlie Cox o Steve Parrish, osså den där läbbiga Sue Perry som vill sätta på varenda förare i depån:slicka :tuttar .

Satt bara och undrade hur mkt mamola och company hade skrikit när peddot o rossi bjöd upp till en liten dans..bara tanken på deras "Inlevelse" fick mig att le:) Eller Lorenzos väg till 6 platsen, hayden o vårtmeulens lilla fight.. osv osv..

Någon i tråden som fråga varför många tycker moto gp blivit tråkigt:va. Tror du får svaret om du laddar ner några gamla race...:tummenupp

O sorry alla ni som tycker charlie cox o steve parrish är bra kommentatorer:pannkyss

Ja du borde verkligen ha tittat på engelska eurosports sändning istället med mamola och company. Perfekt att ladda ner från Racingunderground några timmar efter racet. Det går ju ändå inte att kolla live på racet på svenska eurosport. Sömnmedel måste man ha recept för att hämta ut i Sverige, men det bästa sömnmedlet av de alla: de svenska MotoGP-kommentatorerna är både receptfritt och gratis:tungan

Last edited:
..men sen då..när Lorenzo kom om. Kunde han inte visat lite jävla anamma då på nya hojen. Nääråå..."här ligger jag kvar och är nöjd med min placering" TYPISKT han..!! :mad:

//Mad

Jag gillar inte Jorge L sa varst mkt, han stor mej som person pa nat vis, men aldrig att man kan anklaga honom for att kora trakigt..! Tycker han har varit jakligt kul att kika pa i ar och en av de allra mest underhallande killarna (sa lange han befinner sig pa hojen med hjalmen pa!). Att han ar en aning mer lugn i detta skedet ar val inte sa jattekonstigt med tanke pa senaste helgernas handelser?

/L

För GP racet var inget vidare spännande. :rolleyes: Mest enmansrace...ett litet battle mellan Rossi och Peddot och mellan Hayden och Vermulen..som förvisso Hayden vann..men sen då..när Lorenzo kom om. Kunde han inte visat lite jävla anamma då på nya hojen. Nääråå..."här ligger jag kvar och är nöjd med min placering" TYPISKT han..!! :mad:
Ja, precis så var det. Hade det bara funnits lite jävlar anamma skulle det varit lätt att ta tillbaka placeringen. Frågan är om inte alla borde ta med sig lite jävlar anamma ut på banan. Bara att plocka fram när man vill köra om någon. :rolleyes:

Ja, precis så var det. Hade det bara funnits lite jävlar anamma skulle det varit lätt att ta tillbaka placeringen. Frågan är om inte alla borde ta med sig lite jävlar anamma ut på banan. Bara att plocka fram när man vill köra om någon. :rolleyes:

Ja det borde du :arsele

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...