MotoGP Donington Park 22/6

Hyffsat vågat av KTM att ge Kallio en ny hoj till detta racet när han leder i VM. Syns på kåpan bl.a att luftintaget inte finns i nosen som det gjorde på gamla hojen.

Hyffsat vågat av KTM att ge Kallio en ny hoj till detta racet när han leder i VM. Syns på kåpan bl.a att luftintaget inte finns i nosen som det gjorde på gamla hojen.
En lyckad satsning, Kallio får tacka Simonikällaren för inbjudan till dans :D

My god vilken körning av Kallio, killen kör verkligen som en VM-vinnare! :yoparty
Sista inbromsningen var gaaanska hårig...:gnissla

Trist racing dock.
125-250 var helt OK!

MotoGp cirkusen är en rätt trist historia, tacka vet jag Superbike upplägget = superpole & dubbla kortare race:tummenupp

Det är inte varje dag som en finne framstår som ett engelskspråkigt geni. Varför inte hålla intervjuerna med dessa språkanalfabeter på modersmålet och en tolk? Det är ju fan pinsamt att höra på.

Det är inte varje dag som en finne framstår som ett engelskspråkigt geni. Varför inte hålla intervjuerna med dessa språkanalfabeter på modersmålet och en tolk? Det är ju fan pinsamt att höra på.
Att du orkar bryr dig om engelskan,det är ju väl viktigare hur dom kör hoj eller F1.Du kan ju ringa till KTM och säga att du är duktig att prata engelska,kanske får du Kallios plats och vara med på tv o visa hur duktig du är?Det kanske är bara den kungliga avundsjukan som spökar eller hur?:va

Han är bara bitter för att Hayden inte ens med raketmotor var i närheten av en pallplats, hade han varit det så hade vi fått höra äkta redneck-engelska.

Får Hayden köra nya motorn nästa race tro? Honda krävde topp-4. Intressantare om Pedrosa kör med den på Assen tycker jag, för Hayden är allt hopp ute verkar det som även om han inte varit så mycket i bild någon gång tidigare i år.

Nae... jag tycker det är rätt modigt att inför miljontals tv-tittare staka ur sig knackig engelska..:tummenupp

MotoGp cirkusen är en rätt trist historia, tacka vet jag Superbike upplägget = superpole & dubbla kortare race:tummenupp

håller med helt! :tummenupp

Han är bara bitter för att Hayden inte ens med raketmotor var i närheten av en pallplats, hade han varit det så hade vi fått höra äkta redneck-engelska.

undrar vad nästa stall blir för killen, han imponerar knappast på repsol (eller ngn annan?)

hur kan det skillja så mkt mellan bästa ducati och nr2 ducati?
hur kan ett stort företag som kawasaki lyckas så dåligt?
kan motogp bli tråkigare?

Last edited:
Att du orkar bryr dig om engelskan,det är ju väl viktigare hur dom kör hoj eller F1.Du kan ju ringa till KTM och säga att du är duktig att prata engelska,kanske får du Kallios plats och vara med på tv o visa hur duktig du är?Det kanske är bara den kungliga avundsjukan som spökar eller hur?:va
Hur är det med läsförståelsen? Jag berömde ju finnen. :confused:

Får Hayden köra nya motorn nästa race tro? Honda krävde topp-4. Intressantare om Pedrosa kör med den på Assen tycker jag, för Hayden är allt hopp ute verkar det som även om han inte varit så mycket i bild någon gång tidigare i år.
En enda Honda på pallen, #2, precis som vanligt. Vad är nytt?

Last edited:
kawazaki kan lägga ner sin satsning nu tycker jag, hopkins är duktig men han behöver en bra maskin

När det är tre så snabba förare hade man faktiskt hoppats på lite mer fight på banan. Känns som det är väldigt mycket "bärga hem poängen"-körning från många nu. Eller så ser det så jäkla stadigt ut på grund av elektroniken, Pedrosas hoj såg nervös ut i några bromsningar, det var allt.

Kaxigt kört av Dovi i början, Stoner ägde, rossi och Pedrosa hade inget att säga till om. Edwards visade att han fortfarande fightas iaf.
Vet inte riktigt vad man ska säga om resten av ligan, känns som rätt många skulle behöva bli lite hungrigare, som om alla nästan redan gett upp innan start förutom de unga kidsen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman