MotoGP=Damernas sjukamp hellre än MotoGP

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Såg igår ännu ett ointressant MotoGP lopp.
Inte ens Casey Stoner kan väl tycka att det är särskilt
roligt när han inte ens behöver köra för fullt.
Till och med damernas sjukamp med Carolina Klüft är
mera spännande.
Kanske därför som ComHem har plockat bort Eurosport
och därmed MotoGP ur basutbudet.

En annan orsak kanske kan vara säkerhetstänket i MotoGP
Kanske måste det vara ett visst antal meter mellan
hojarna för att ev undvika ev olyckor.

Kolla in 125 racen :)

3-4 förare in i bredd i böjarna ända in på sista varvet :yoparty

Hade du tittat på MotoGP hade du kanske sett olyckan - för inte hade du hunnit somna innan den? ;)
Såg damernas sjukamp, det var inte tråkigt det heller.

MotoGP - Nya Ducati cup! :D

Skämt åsido.. Racet var väll sådär intressant. Synd att Rossi fick problem med motorn, ser tungt ut för honom detta år.

Hoppas på ett bra race nästa omgång

125 är väl enda klassen som är värd att se... 250 domineras av Lorenzo och MotoGP av Stoner. Tyvärr missade man ju 125, men såg både 250 & MotoGP :huvet

Allting går i vågor och vill man ha supertäta race varenda gång är det bara att göra som i NASCAR och låta alla köra med ungefär samma material.

Själv zappade jag mellan friidrotten, komedierna på TV3 och småklasserna. 125:ornas slipstreamande kommer nog aldrig att tilltala mig men det finns tydligen de som tycker att sånt är läckert. 250 däremot börjar likna "riktiga" hojar och är lite intressantare att titta på. MotoGP-racet såg jag självklart från start till mål.

Allting går i vågor och vill man ha supertäta race varenda gång är det bara att göra som i NASCAR och låta alla köra med ungefär samma material.

Själv zappade jag mellan friidrotten, komedierna på TV3 och småklasserna. 125:ornas slipstreamande kommer nog aldrig att tilltala mig men det finns tydligen de som tycker att sånt är läckert. 250 däremot börjar likna "riktiga" hojar och är lite intressantare att titta på. MotoGP-racet såg jag självklart från start till mål.

Det finns nånstans man kan se racen i efterhand :D

Sa folk såhär när det var 500 cc tvåtakt, alla körde på Michelin, TC var en dröm och Doohan var överlägsen flera år i rad också? Eller när det var 990 cc fyrtakt och Rossi vann allting? Eller är det nåt särskilt med årets GP..? :va

Ooops, blev herr RR-estet upprörd nu framför tangetbordet?
Sicken dummer som inte förstår att uppskatta alla typer av roadracing :rolleyes:
Den som skriver...

"125:ornas slipstreamande kommer nog aldrig att tilltala mig men det finns tydligen de som tycker att sånt är läckert. 250 däremot börjar likna "riktiga" hojar och är lite intressantare att titta på. MotoGP-racet såg jag självklart från start till mål."

...på ett RR-forum och tror sig om att bli tagen på allvar tror fel.

:fakta

Den som skriver...

"125:ornas slipstreamande kommer nog aldrig att tilltala mig men det finns tydligen de som tycker att sånt är läckert. 250 däremot börjar likna "riktiga" hojar och är lite intressantare att titta på. MotoGP-racet såg jag självklart från start till mål."

...på ett RR-forum och tror sig om att bli tagen på allvar tror fel.

:fakta

Jag tar Sandstreams i ovanstående citat refererade subjektiva uppfattning på allvar. Det är hans åsikt och uppfattning om de klasserna som uppenbarligen ligger dig varmast om hjärtat. Du har en annan uppfattning. Vari ligger problemet? Vari uppkommer behovet av att kommentera hans uppfattning och dessutom förstärka det med förlöjligande smileys?

Jag tar Sandstreams i ovanstående citat refererade subjektiva uppfattning på allvar. Det är hans åsikt och uppfattning om de klasserna som uppenbarligen ligger dig varmast om hjärtat.
Tack, du har förstått :tummenupp

Jag tar Sandstreams i ovanstående citat refererade subjektiva uppfattning på allvar. Det är hans åsikt och uppfattning om de klasserna som uppenbarligen ligger dig varmast om hjärtat. Du har en annan uppfattning. Vari ligger problemet? Vari uppkommer behovet av att kommentera hans uppfattning och dessutom förstärka det med förlöjligande smileys?
Därför att det är så förbannat dumt att för femtielfte gången deklarera att 125 och 250 knappast kvalificerar som motorcyklar - i ett diskussionsforum om roadracing där många är aktiva utövare i bland annat dessa klasser och/eller fascinerade av dessa maskiner. För övrigt klappar mitt hjärta snabbast för MotoGP även om de senaste säsongerna har fått passionen att svalna en del.

Tack, du har förstått :tummenupp
Vad har han "förstått"?

Last edited:
Vad har han "förstått"?
Det du missat "femtielva" gånger, men vi tar det igen i förhoppning om att polletten en gång för alla trillar ner.

JAG tycker att MotoGP-klassen är betydligt intressantare att titta på än 125 och 250. Om jag rangordnar dem så är 125 minst intressant att titta på, 250 kan vara okej ibland och MotoGP är alltid spännande (iaf de första varven det senaste året).

Jag dissar ingen som kör 125 eller 250. Har själv provat en 250 = skitkul. Har blivit omkörd av Robban Gull och njutit av hur fort han kör osv.
Däremot tycker jag inte att det är speciellt kul att titta på.

En liknelse som kanske förklarar ännu mer: Om man deltar i en bollsport i division 7 tycker man att varje match är jätteintressant, man kan till och med se dem på video efteråt. Som åskådare utan koppling till någon i lagen är det lika spännande som att se färg torka (därmed inte sagt att 125 är som att se färg torka).

JAG tycker att...
Dina förhoppningar om poletter som ska trilla ner för alla andra är så tröttsamma att man... :trött

Ha en poäng, skriv så folk begriper och om du inte kan så låt bli. Allt måste ju inte kommenteras och etiketteras med din uppfattning. Speciellt inte som den i 9 fall av 10 är en upprepning av vad som skrevs veckan innan. Dina inlägg i forumet är ju som syreslukande möggel på en växt som försöker överleva.

Som sagts förut av många, 800 har blivit som stora 250, där däcken och diverse elektoniska hjälpmedel sätter stopp för den lite mer råa körstilen bryta bända, sladda. På gott och ont gagnar utvecklingen och oss, titta på nya sh, radiellt monterade bromsar, slirkoppling.. allt detta kommer från racebanorna från början, själv tycker jag Moto gp i år blivit riktigt tråkigt, lika upphetsande som trav. men som sagt det är min åsikt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman