MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tror du han kommer före Rossi i mål då?

igentligen skiter jag totalt i rossi! han kommer säkert att köra upp sig vilket han storartat gjort tidigare! känslan är att nicky är mer bekväm nu igen på 1000cc och ja det kan räcka till att vara före rossi!

Ska vi gissa på två läger här?
Hälften tycker det var helt OK eftersom det inte är förbjudet och Marques vann.
Och hälften att det var taskig respekt att nästan köra av nån för att vinna.

Eller? :va

Jag håller med Tobias Lyon, det var inte snygg motorcykelkörning. Marquez borde ha lämnat en hojbredd åt Luthi.

Tycker inte det är ok om man är tvungen att väja för att inte bli påkörd och det var väl nästan så här.......

Att slå efter eller på motståndarn är lika illa.....

Han hade ju tagit det även utan att köra honom av banan.

Osportsligt kört, jag hoppas att han körs av banan i något framtida race.

Satan vad usel live timing appen är! Käftar med google och dorna om att få tillbaka pengarna.

Grym omkörning, inget fel på den nånstans. Marquez var förbi luthi innan han drog ut. Luthi hade planerat en "fuling" genom att försöka hålla sig på utsidan i kurva 1, för att ta insida i kurva 2. Han KAN även ha tänkt att försöka kontra på bromsen på utsidan. NI alla vet att luthi är en jävel på att bromsa och ni vet även att marquez kör väldigt brett in i kurvorna.

And the problem is?

Grym omkörning, inget fel på den nånstans. Marquez var förbi luthi innan han drog ut. Luthi hade planerat en "fuling" genom att försöka hålla sig på utsidan i kurva 1, för att ta insida i kurva 2. Han KAN även ha tänkt att försöka kontra på bromsen på utsidan. NI alla vet att luthi är en jävel på att bromsa och ni vet även att marquez kör väldigt brett in i kurvorna.
And the problem is?

Han motar ut luthi på körbsen och där går det inte att bromsa för fullt,,, fult gjort. ajbaja

Han motar ut luthi på körbsen och där går det inte att bromsa för fullt,,, fult gjort. ajbaja

Om han istället släppt av lite, hade han kunnat bromsa om på insidan. Först går fortfarande alltid först, sen är det upp till dem andra att agera därefter

Vad är det dom gör med foten/benet in i kurvorna? Varför, balansen?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

och sist blev james ellison :-)

Jaja,,, fast!!!!

har du en ducati på din avatar??:)
Ja det har jag. Tävlade med den 2008. Bästa hojtiden i mitt liv om jag ska vara ärlig. Finns inget bättre att köra på, och hade det funnits ett erbjudande om ducati till årets PSBK, så hade jag nog kört i år. Men nu är det annat som prioriteras. :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back