MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tippar idag som följer

Moto3
Vinales
Cortese
Kent

Moto2
Luthi
Marquez
Rabat

MotoGP
Lorenzo
Stoner
Spies

Finns det någon "teststream" från MotoGP.com att titta på, så att man inte köper "grisen i säcken"? Jag kör Ubuntu. I värsta fall kan jag se på min Androidtelefon.

Ingen som vet nån fri streaming länk där man kan titta lite? Lite sämre kvalitet och utländska kommentatorer spelar ingen roll.

Vale verkar slut. Känns tragiskt, han är ju inte ens speciellt gammal ens. Han kan ju inte gå till WSBK heller om han gör en kass säsong, där skulle han få stryk av sin gamle fiende Biaggi.
Har inte slagit mig, men vad rasande underhållande det vore (skulle kunna vara) att se Rossi och Biaggi i WSBK.

Nu är ju chansen att Rossi lämnar MotoGP som en medelmåtta för att börja köra Superbike obefintlig, men det vore sanslöst underlag för underhållning.

Nicky kval 5:a! det skulle iofs förvåna om inte pulpeten fortfarande tycker att Hayden förlänge sedan skulle hålla sig till AMA serien hehe Jag måste oxå säga att jag liider stort med gode Pasini som aldrig verkar få till det fullt ut :(

rejstipset!

Stoner
Lorenzo
Nicky hjärtat får va me idag oxå ;)

Last edited:
TV tipset LIVE! Jag såg precis att jag har Motors TV! just nu kör de italienska roadracing mästerskapet LIVE ser ut som Imola .. får ju ses som en lite apitretare innan MGP ;)

Det var ett jävla gnäll på Rossi, och att han skulle vara helt slut. Dom har ju bara kört 1 kval, han har en helt ny hoj. Vänta med era domar tills efter denna säsongen, eller ge honom ett eller två race iaf.
Neej han kommer inte komma tillbaka till sin forna dominans, men slut är han inte !

Har det ändrats på storlek på bakfälg till i år, Stoners bakfälg såg så lite ut jämfört med fram?
Kan vara en synvilla från min sida men det såg skumt ut.

Dela gärna med dig

Tänkte precis samma sak som samuel w, fasen vad skoj att de kan så pass mycket om svenskars roadracinghistoria. Det var prat om SAAB Viggen som låter underbart, ett av de mest högljudda flyplanen (fast Gripen låter mer :tungan) och att Peter gjorde reklam för Flygvapnet i blått skinnställ med Tre kronor på, att han på sätt och vis fick betalt från "Fluggvappnet" (Ryders uttal) för att köra roadracing, Flygvapnet-loggor på Paris-Dakar-hoj osv osv :)

Last edited:
Vet in om Ryder och Moody gillade Lundhs hjälm men kommentaren var iaf "You can tell he's a Swede". "The helmet?" "And tall" :)
De berättar att han kört och vunnit 125cc och supersport i skandinaviska och svenska serier och Moody säger då "Han kan inte vara van att tävla på natten då (i mörker)".
Han lät även rätt fascinerad över det 24-timmarsrace (Midnattssolsrallyt, eller?) som körs och "It never gets dark!!"
Det var iaf där Ryder kom in på "The great Peter Linden" (han uttalade det faktiskt utan akut accent över e:et :tungan) och att han varit Viggenpilot och brukade flyga över depån och fullkomligt "buzz that paddock, at flag pole level"
Han kan verkligen mycket den här Ryder-gubben :tummenupp

Moto 2 tipp
1.Luthi
2. Marquez
3. Espargaro
4. Iannone
5. Rabat

Motogp tipp
1. Lorenzo
2. Stoner
3. Pedosa
4. Dovi
5. Crutchlow

Crt tipp
1.Edwards
2.De puniet
3.Pirro
4.Espagaro
5.Hernandez

Last edited:
Luthi åker och slår Marquez! Jag kan förstå frustrationen hos Luthi för Marquez körning i sista kurvan är såklart i en mycket grå zon !!

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back