MotoGP - Catalunya

Tror Rossi kommer chansa vilt i kvalet för att få till en topp 5 placering, lyckas han med det så tror jag att han är med & krigar om förstaplatsen, blir det 3:e led så kniper han trots allt en pallplats!! :)

1.Rossi
2.MM
3.Lorre

Kom igen nu Rossi, se till att Lorre inte får segla i väg efter 1:a varvet så vi får se lite tight racing på söndag...

Jag köpte själv ett par såna där, inte för att jag är ett Rossi-fan, men mest för att det fanns MotoGP-dricka :yoparty i affären :) Men dra på trissor vad äcklig den var!!!

Pfffff, just den vart ju go!! Du kanske fick någon sur Lorenzo variant:rofl

Vem som helst får vinna för mig förutom JL, dryg fan!!

Tycker inte att han framstår som speciellt dryg längre. Var annorlunda för några år sen. Däremot är det ju våldsamt tråkigt att titta på när han kör, bara aningen roligare än att titta på torkande färg. Måste vara otacksamt att vara Lorenzo dock; tvåan och trean får ju mer av publikens jubel än Lorre när han vinner.

Kom ner Barca idag, lite regn damp ner idag.. Hoppas vädret blir bättre.

Lite lustigt ändå med Lorenzo... Om jag tänker tillbaka så var han väldigt hård och oförlåtande i början av sin karriär 125/250. Helt klart MM-style. Mjuknade iofs en del under sina 250 Aprilia år så det kanske är den banan han fortsatt på.

Nu är han "Mr Smooth" och muttrar när någon är oförsiktig, våldsamt snabb när han får köra själv men sjukt tråkig att titta på.

Kanske bara är en mognadsfråga iofs, eller ett tecken på att han inte BEHÖVER bryta sig fram när han sitter på den bästa/näst bästa hojen på gridden.

Lite lustigt ändå med Lorenzo... Om jag tänker tillbaka så var han väldigt hård och oförlåtande i början av sin karriär 125/250. Helt klart MM-style. Mjuknade iofs en del under sina 250 Aprilia år så det kanske är den banan han fortsatt på.

Nu är han "Mr Smooth" och muttrar när någon är oförsiktig, våldsamt snabb när han får köra själv men sjukt tråkig att titta på.

Kanske bara är en mognadsfråga iofs, eller ett tecken på att han inte BEHÖVER bryta sig fram när han sitter på den bästa/näst bästa hojen på gridden.

Slutet av 2013 så var han ju rätt annorlunda att se på när han körde. Mycket hårdare körstil än vanligt, och en del lite skoj påhitt med, som att försöka bromsa ner hela fältet så nån körde om MM. :hihi

Marqués slår till i helgen och Rossi hamnar utanför pallen.

Det står ett exemplar för beskådan utanför Hondas hospitality i depån. Casey kommer att köra ett uppvisningsvarv 13.20 på söndag.

Då bör Honda uteslutas ur MotoGP för då innehåller ju MotoGPhojen serietillverkade bitar.
VCM kastade ut pga ett litet sketlager om man ska lita på allt snack som var angående det.

Det var mer än ett sketlager. Reglerna är annorlunda nu, eller hur? Annars skulle väl hela CRT-fältet diskats när det begav sig. Eller t.ex. fabriks-Aprilia/ART nu?

Poletid förra året: 1'40.985 pedrosa

Fast CRT hade hade väl ett annat motorreglemente iom att de hade trimmade std motorer.

Det vet jag inte om de hade. Dock är frågan om det är relevant? Reglerna är annorlunda idag jämfört med när Harris/WCM diskades. Då fick man inte ha serietillverkat block med modifierat inre. Det får man idag.

Vem ska spöa Lorenzo i racet då...?

Var detta Rossis kval-simulering?
Ut på hårt, in och byt för att gå ut och sätta 2 snabba under tidspress, verkade ju funka! :tummenupp

Nu tycker jag dom kan börja fundera på vilka team som ska få fortsätta på det mjukare alternativet, alternativt att de får starta racet på det dom kvalar på!
Om inte annat för att utvecklingsarbetet borde resultera i en hoj som funkar sämre med hårda däck och därför måste gråta lite sen för "vi hänger ju inte med, vi slutar!" när de ska köra på samma gummi som de andra.......

Kul att se Suzuki i topp trots de är där för de satt upp en kvalmaskin....Vinales är snart på rätt sida Espargaro nu även i racen! :yoparty

Vem ska spöa Lorenzo i racet då...?

Var detta Rossis kval-simulering?
Ut på hårt, in och byt för att gå ut och sätta 2 snabba under tidspress, verkade ju funka! :tummenupp

Nu tycker jag dom kan börja fundera på vilka team som ska få fortsätta på det mjukare alternativet, alternativt att de får starta racet på det dom kvalar på!
Om inte annat för att utvecklingsarbetet borde resultera i en hoj som funkar sämre med hårda däck och därför måste gråta lite sen för "vi hänger ju inte med, vi slutar!" när de ska köra på samma gummi som de andra.......

Kul att se Suzuki i topp trots de är där för de satt upp en kvalmaskin....Vinales är snart på rätt sida Espargaro nu även i racen! :yoparty

Nästa säsong får de ju typ poäng där de kommer att berövas alla fördelar ju fler poäng de får. Förstår inte varför det inte var så från början.

"Furthermore, the system of concessions enjoyed by manufacturers who have not won a dry race for the past three seasons has been altered, with ‘concession points’ to be awarded on a 3-2-1 basis for podium finishes.

If a manufacturer accumulates six concession points, regardless of weather conditions, they will forfeit the right to test with contracted riders, and will lose all concessions for the following season."

Låter väl ganska okej, om än lite segt. Jag gillar idén med enhets-ecu. Öppnar samarbeten och kommer göra kalaset väldigt mycket lättare att ta sig in i, som jag har förstått det är det väl det som kostar skjortan att utveckla den mjukvaran.

Back